Är det otrohet nu?
Jag och pojkvännen gjorde slut för ett tag sen, på mitt intiativ, men han förstod varför. Hade varit problem länge, men handlade inte om brist på känslor.
Efter det började jag prata med andra för att distrahera tankarna och jag hittade några jag gillar att prata med. Två av dem känner tom till läget och stöttade ganska bra genom den värsta ångesten.
Hur som helst. Exet kontaktade mig för några dagar sen. Tänkte först inte svara, men tänkte sen att det inte finns så mycket att förlora på att prata ut på allvar, något som var svårt innan, för han var inte mottaglig för det jag sa. Vi har båda konstaterat att vi fortfarande älskar varandra, men jag håller honom på avstånd, det går inte att fortsätta som ingenting. Vi har saker som måste lösas på riktigt om jag ska överväga det, men han verkar tro att allt blir bra bara vi träffas.
Min kompis säger att jag är otrogen nu som fortsätter prata med andra, men jag förstår inte hur. Vi har gjort slut och bara för att vi pratar igen betyder inte det att vi är tillsammans?