• Anonym (Jhna)

Hintar han om att han aldrig vill bo med mig?

Min kille och jag har varit ihop ca 7 månader. Det går bra och vi (trodde jag) var överens om att barn och samboskap var nåt vi båda ville. Jag är 32 år och han 39. Nu behövde han av logistiska skäl snabbt köpa en lägenhet och köpte en trea (60 kvadrat) medan jag bor i en etta.

Igår sa han att han valde mellan två lägenheter men valde den mindre pga att den är  för stor för att bara bo en person där trots att priset var samma.

Det är för tidigt för ihopflytt NU men tyckte det var konstigt sagt. En lägenhet köper man ju inte varje månad liksom. Hur kan jag ta upp det med honom? Eller är det inget att hänga upp sig på och jag övertänker?

• Svar på tråden Hintar han om att han aldrig vill bo med mig?
  • Anonym (över)
    Anonym (Kst) skrev 2024-08-30 09:49:01 följande:
    TS ja, hon är ju relativt ung men hennes kille är ju 40. DÅ har man bråttom  om man vill ha barn anser jag...
    Men den brådskan kan ju inte går över lämpligheten i att rusa in i ett föräldraskap med någon man knappt känner. Och dessutom en instabil person som TS är. Men ett tidigare barn till killen. Det är ju dömt att misslyckas på alla sätt.

Ett barn är inte en leksak man skaffar sig, ett barn ska få någorlunda förutsättningar, det måste man som föräldrar vara beredd och ha möjlighet att erbjuda, annars får man avstå eller vänta in att förutsättningarna är bättre. 
  • Cathariiina

Ja, jag tycker faktiskt att det VAR konstigt gjort av honom. En bostadsrätt är ju en investering, där man på lång sikt (men inte alls säkert på kort sikt) räknar med en värdeökning. Om han behövde en lägenhet på en viss plats precis nu, så kunde han väl ha hyrt en liten lya? Då är det mycket lättare att bli av med den, man behöver inte tänka på marknadsläget utan det är bara att säga upp den. 

Ni är 32 och 39 - det börjar bli hög tid att sätta bo, inte precis nu kanske eftersom ni inte känt varandra så länge, men om ett år, typ.

• Anonym (över)
    Cathariiina skrev 2024-08-30 12:26:54 följande:

Ja, jag tycker faktiskt att det VAR konstigt gjort av honom. En bostadsrätt är ju en investering, där man på lång sikt (men inte alls säkert på kort sikt) räknar med en värdeökning. Om han behövde en lägenhet på en viss plats precis nu, så kunde han väl ha hyrt en liten lya? Då är det mycket lättare att bli av med den, man behöver inte tänka på marknadsläget utan det är bara att säga upp den. 

Ni är 32 och 39 - det börjar bli hög tid att sätta bo, inte precis nu kanske eftersom ni inte känt varandra så länge, men om ett år, typ.

I första hand är ju en bostadsrätt ett boende, inte en investering. För de flesta i alla fall.  Och var hittar man den här lilla lyan att hyra som du pratar om? Där jag bor finns knappt några hyresrätter, ens om man stått 100 år i kö.

Han har ju redan satt bo tidigare, med en annan kvinna och har nu ett barn varannan vecka. Inte alls säkert att han har så bråttom att sätta bo med TS.
  • Anonym (Jhna)

Förhoppningsvis ser han det som en möjlighet att vi skulle kunna bo ihop i trean framöver,  och om det funkar bra ev köpa nytt. Får nog fråga honom. :/
  • Anonym (Sandra)

Jag går väl mot strömmen men hallå.. ts är 32 år, inte 22? Jag hade blivit väldigt misstänksam och orolig om jag var i hennes skor. hon Kanske vill hinna med två barn el t.o.m. tre innan hon blir en äldre mamma. Jag fick mitt första barn vid 36, hade absolut inte velat vara en sekund äldre förstagångsmamma. man får ta i beräkningen att de bör hinna bo tillsammans ett tag innan de sen börjar försöka, vilket kan gå fort men ofta tar det väl ca 6 månader i snitt ändå , sen ska hon vara gravid i 9 månader . 

Nä jag hade inte blivit speciellt glad av den nyheten. 

• Anonym (Jhna)
    Anonym (Sandra) skrev 2024-08-30 14:44:36 följande:

Jag går väl mot strömmen men hallå.. ts är 32 år, inte 22? Jag hade blivit väldigt misstänksam och orolig om jag var i hennes skor. hon Kanske vill hinna med två barn el t.o.m. tre innan hon blir en äldre mamma. Jag fick mitt första barn vid 36, hade absolut inte velat vara en sekund äldre förstagångsmamma. man får ta i beräkningen att de bör hinna bo tillsammans ett tag innan de sen börjar försöka, vilket kan gå fort men ofta tar det väl ca 6 månader i snitt ändå , sen ska hon vara gravid i 9 månader . 

Hur skulle du gå vidare här? Jag tänkte fråga honom hur han tänker sig framtida samboskap och om han tänker sig att vi i sådana fall skulle bo ihop o den nya lägenheten.

Han var tvungen att flytta pga logistik som hade med hans barns byte av förskola att göra samt som skulle funka med hans arbete, så ganska specifik anledning. Jag vill bara ha ett barn, KANSKE två men ett skulle räcka för mig. Vill dock inte dra ut på det
  • Anonym (mt)
    Anonym (Sandra) skrev 2024-08-30 14:44:36 följande:

Varför hade du blivit misstänksam? Han har ju redan ett barn sen tidigare och känner kanske inte samma stress? Han kanske även är mer försiktig nu med att flytta ihop med någon i och med att relationen med barnets mamma inte höll och så har han ju barnet att ta hänsyn till. Är man en vettig förälder flyttar man inte ihop med någon så snabbt. Han verkar snarare vettig! 
  • Anonym (Jhna)
    Anonym (mt) skrev 2024-08-30 16:51:40 följande:
    Varför hade du blivit misstänksam? Han har ju redan ett barn sen tidigare och känner kanske inte samma stress? Han kanske även är mer försiktig nu med att flytta ihop med någon i och med att relationen med barnets mamma inte höll och så har han ju barnet att ta hänsyn till. Är man en vettig förälder flyttar man inte ihop med någon så snabbt. Han verkar snarare vettig! 
    Det är absolut är det så! Men skillnad på att inte ha bråttom och inte se något hända inom en överskådlig frantid menar jag. Självklart känner vi inte varandra tillräckligt väl för att flytta ihop nu
  • En glad tjej
    Anonym (över) skrev 2024-08-30 13:30:14 följande:
    I första hand är ju en bostadsrätt ett boende, inte en investering. För de flesta i alla fall.  Och var hittar man den här lilla lyan att hyra som du pratar om? Där jag bor finns knappt några hyresrätter, ens om man stått 100 år i kö.

Han har ju redan satt bo tidigare, med en annan kvinna och har nu ett barn varannan vecka. Inte alls säkert att han har så bråttom att sätta bo med TS.
    Exakt! Har man barn sedan tidigare blir det mer komplicerat, då är där fler individer att ta hänsyn till.
  • Anonym (Line)

En liten lya? Var ska hans barn vara då, varannan vecka?
    En 3:a är ju perfekt, då får barnet ett eget rum och pappan och ts kan vara ifred i pappans sovrum när hon är där.

Man bör heller inte flytta ihop efter att ha bara varit tillsammans 7 månader och dessa 7 månader endast träffats sporadiskt, särskilt när det finns ett litet barn inblandat. 
  • Anonym (Jhna)
    Anonym (Line) skrev 2024-08-30 18:31:29 följande:
    En 3:a är ju perfekt, då får barnet ett eget rum och pappan och ts kan vara ifred i pappans sovrum när hon är där.

Man bör heller inte flytta ihop efter att ha bara varit tillsammans 7 månader och dessa 7 månader endast träffats sporadiskt, särskilt när det finns ett litet barn inblandat. 
    Så du tror alltså han bara är vettig och inte hintar om att han aldrig vill bo ihop? Är kluven till att fråga pga vill inte verka osäker utan anledning
  • Anonym (mt)
    Anonym (Line) skrev 2024-08-30 18:31:29 följande:

Jag förstår faktiskt inte heller varför han väljer en liten om han har barnet varannan vecka. Och att han sa till ts att han valde den mindre för att han bara är själv. Det är man ju inte om man har vårdnaden VV. Så där är vi eniga
  • Anonym (mt)
    Anonym (Jhna) skrev 2024-08-30 19:08:33 följande:
    Så du tror alltså han bara är vettig och inte hintar om att han aldrig vill bo ihop? Är kluven till att fråga pga vill inte verka osäker utan anledning
    Men har han ens hintat om någonting eller är du som övertolkat? Och om det skulle vara så att han inte vill flytta ihop nu så behöver det inte innebära att han aldrig kommer vilja det. 
  • Anonym (mt)
    Anonym (Jhna) skrev 2024-08-30 16:55:45 följande:
    Det är absolut är det så! Men skillnad på att inte ha bråttom och inte se något hända inom en överskådlig frantid menar jag. Självklart känner vi inte varandra tillräckligt väl för att flytta ihop nu
    Det förstår jag absolut. Men vad tror du om att fråga honom hur han ser sin framtid och hur han tror att hans liv kommer att se ut om två tre år? Då får du höra om han inkluderar dig eller inte när han pratar om sin framtid. Ställ frågan lite lättsamt 
  • Anonym (Jhna)
    Anonym (mt) skrev 2024-08-30 20:51:04 följande:
    Jag förstår faktiskt inte heller varför han väljer en liten om han har barnet varannan vecka. Och att han sa till ts att han valde den mindre för att han bara är själv. Det är man ju inte om man har vårdnaden VV. Så där är vi eniga
    Hans exakta formulering var "den större lägenheten behöver man nog vara fler för". Så att den mindre är tillräckligt stor för både honom och barnet är underförstått. Den nya är 10nkvm mindre än hans nuvarande och jag tycker inte den är jätteliten direkt.(70kvm)
Svar på tråden Hintar han om att han aldrig vill bo med mig?