Påverkad av imovane?
Någon som blivit påverkad alltså lite hög av en imovane. Jag tar det till natten och inte kännt av något sådant.
Någon som blivit påverkad alltså lite hög av en imovane. Jag tar det till natten och inte kännt av något sådant.
Haft haft imovane i flera år och struntar i detta att det är beroendeframkallande.Jag mår bra med imovane,jag behöver min sömn(.,jag jobbar)
Det är en nsrkotikaklassad medicin så är väl inte helt konstigt.
Haft haft imovane i flera år och struntar i detta att det är beroendeframkallande.Jag mår bra med imovane,jag behöver min sömn(.,jag jobbar)
Det är en nsrkotikaklassad medicin så är väl inte helt konstigt.
Ingen av oss lever för evigt.Behöver jag imovane ,så använder jag det oavsett vad någon säger !!
Jag tar 7,5 mg men det hjälper inte alltid. Kan man ta två zopliclon?
Precis. Det har jag med hört, att det ska vara lättare till och med
Jag har haft Stesolid i säkert 8 år nu. Haft problem i 17 år. Men jag tar den bara när jag absolut måste, vid panikångest. Kanske en gång i månaden. Men då är klockan 3 på matten och jag har suttit där med panik i flera timmar. Det är så läkarna till och med sagt att det är dumt och att jag borde ta det oftare. Men hellre att det är så, än tvärtom. Att man tar det för ofta.
Förstår inte hur man vågar ta det varje dag. Men jag kan förstå att man behöver för sova är ju viktigt. Imovane är ju sömnmedicin så det går väl inte riktigt att jämföra med Stesolid men ändå. I grunden är det ju benzo det med. Har aldrig provat det själv. Men bra att gå till botten med problemet - VARFÖR kan man inte sova? Är det pga oro? Stress? Isåfall är det ju oron som är problemet. Kroppen säger ifrån, av någon anledning.
Men Melatonin skulle jag som sagt verkligen rekommendera. Tagit det i flera år. Propavan och allergimedicinerna Lergigan och Atarax har jag provat, funkar inte.
Sen, lugn och ro. Ingen stress. Bra mat. Träning. Rutiner. Varva ned på kvällarna. Bort med mobilen / skärmar, minska intrycken. Ja, osv.
Jag tar 7,5 mg men det hjälper inte alltid. Kan man ta två zopliclon?
Man ska aldrig ta mer än vad läkarna sagt iallafall. Inte leka med benzo.
Jag blev jätteknäpp på Imovane, blev jätteknäpp på Stilnoct med (fick båda utskrivna för länge sen) så sedan dess har jag hållt mig långt borta.
Och då tog jag ordinerad dos och jag fick total blackout redan första intaget. Vaknade dagen efter i totalt kaos utan minne alls av kvällen (jag hade uppenbarligen varit vaken för jag hade skrivit massa mumbojumbo i ett kollegieblock plus skadat mig själv och smsat massa konstiga saker till mina vänner).
Jag tog alltså för att sova, ska tilläggas. Jag planerade inte alls att hålla mig vaken för något slags rus. Det fick jag visst ändå.
Ta det vid behov.Du blir ju inte sämre av detta då.Skit i vad moraltanter säger om detta.
Ta det vid behov.Du blir ju inte sämre av detta då.Skit i vad moraltanter säger om detta.