• Alice10noah15

Vem är pappan?

För 3 veckor sedan födde jag en dotter.
    fick veta i november 23 att jag var gravid. 

haft ett kk förhållande i 7 år med en man som sagt han är steril, och vi har kört oskyddat sen dag 1. 

i sep/oktober träffade jag min kk men börja även gå på date med en andra.

min kk och jag bestämde att vi skulle ta en paus om jag ville satsa på den nya mannen. sagt å gjort. 
    vi träffades några gånger var intima och i november blev ett positivt test. 

nu är det så att kk är en svensk man men mannen jag dejta är från Nigeria.
    min dotter är vit, för vit om det skulle vara pappan från Nigeria. 

(han finns inte med i bilden, då han var otrogen när jag var gravid) men ändå 
    finns där någon chans att den sterila kk är pappa? 

• Svar på tråden Vem är pappan?
  • Anonym (Z)

Utifrån det du skriver här kan vem som helst av dem vara pappan. Ni får göra faderskapstest.

• Anonym (.)

Går väl bara o göra efter födseln, test alltså. Men märkligt om din kk var steril. Lär ju se på barnet lite tydligare i detta fall vem som är pappan, blandat med afrikanska drag/färger eller helt vit.

• Spucks

Är ju troligt att din kk har berättat sanningen om sin sterilitet, om ni har haft oskyddad samlag i 7 år utan att du har blivit gravid. Även barn med en svart förälder kan vara vita. 
    Det finns ingen möjlighet för dig att veta vem som är far om du inte gör en test.

Grattis till bebisen! Baby

• Anonym (Helen)

Barn kan födas vita trots att en av föräldrarna är mörk och senare få en lite mörkare hudfärg.

Så det kan vara båda, men om din kk verkligen är steril så låter det mer som om det är den andra killen!?

Fast 100% går ju inte veta utan faderskapstest.

• Jsmhoshm

Har kk steriliserat dig eller tror han bara att han inte kan få barn eftersom det aldrig hänt med andra kvinnor? Många tror dom är sterila efter ett förhållande utan barn men det inte är så.Även om chansen är liten så kan man även blir fertil igen trots sterilisering då kroppen kan läka ihop det igen. 

Det finns en liten liten chans att få ett barn med helt vit hud när man har mörkhyad förälder. Man kan aldrig veta helt. 

Det är viktigt att ta reda på det med faderskapstest. Barnet förtjänar att veta. Vet några fall där det annars blivit så fel. Män som får betala underhåll ett helt liv, skapat en relation och sedan hat barnet fått veta i vuxen ålder att det var fel pappa. Och man kan ju tänka sig hur det känns för barnet.

• Anonym (Anon)

Känns ju mest rimligt att kk är pappan

• Alice10noah15
    Jsmhoshm skrev 2024-08-31 16:12:38 följande:

Har kk steriliserat dig eller tror han bara att han inte kan få barn eftersom det aldrig hänt med andra kvinnor? Många tror dom är sterila efter ett förhållande utan barn men det inte är så.Även om chansen är liten så kan man även blir fertil igen trots sterilisering då kroppen kan läka ihop det igen. 

Det finns en liten liten chans att få ett barn med helt vit hud när man har mörkhyad förälder. Man kan aldrig veta helt. 

Det är viktigt att ta reda på det med faderskapstest. Barnet förtjänar att veta. Vet några fall där det annars blivit så fel. Män som får betala underhåll ett helt liv, skapat en relation och sedan hat barnet fått veta i vuxen ålder att det var fel pappa. Och man kan ju tänka sig hur det känns för barnet.

Exakt så som du säger !
    nej han hade någon inflammation i testiklarna och läkaren påstår han blivit steril av det. jag har inget bevis på att han är steril men min dotter har noll drag av afrikanen.

tack för ditt svar 🙏🏻
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Milf Hunter)
    Alice10noah15 skrev 2024-09-02 22:11:09 följande:
    Exakt så som du säger !
    nej han hade någon inflammation i testiklarna och läkaren påstår han blivit steril av det. jag har inget bevis på att han är steril men min dotter har noll drag av afrikanen.

tack för ditt svar 🙏🏻
    Du skriver att du date:at andra, chansen är ju att det kan vara någon av dem?
  • Noname00

Men hur mår du nu med tanken på att du fött en dotter, hur känns det?

Vad är planen för framtiden?

Mår du bra?

• Anonym (Enkelt)
    Alice10noah15 skrev 2024-09-02 22:11:09 följande:
    Exakt så som du säger !

tack för ditt svar 🙏🏻
    Börja med att testa mot din kk. Om det mot förmodan inte är han så får du testa den mörkhyade. Om han inte heller är pappan får du börja gå igenom dina lösare kontakter. Om inte annat så förtjänar barnet att ha vetskap om sitt ursprung, allt annat känns rent omänskligt.
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Om mannen från Nigeria är väldigt mörk och inte ljusare som en del afrikaner, är det osannolikt att han är pappan. Det hade synts på barnet i så fall.

Troligen är kk-mannen inte så steril som han tror. Eller har du haft andra förbindelser?

Ett DNA-test krävs för att veta säkert. 

• Anonym (Tvillingmorsan)

Man kan för övrigt ha oskyddat sex i många år utan att bli gravid, sen plötsligt händer det.

KK-mannen kanske har nersatt fertilitet bara? T ex lägre spermieproduktion eller lägre spermiekvalitet. Därför har du inte blivit gravid på 7 år, och därför har han kanske inte heller gjort någon annan kvinna gravid. Men låg fertilitet är inte detsamma som obefintlig. 

• fornminne

Barn med en vit och en svart förälder kan se helt vita ut om den svarta föräldern själv är blandad / inte jättemörk, samt har vita förfäder.

Alltså beror det helt på hur nigerianen ser ut samt har för anlag. Om han inte är jättemörk går det inte att utesluta honom som pappa. Att dottern har noll drag av honom som bebis är inget bevis, hon kan mycket väl brås på sin mamma, samt bli mörkare när hon blir äldre.

Men som TS beskriver det, skulle jag ändå satsa mina pengar på den "sterila" kk:n. Som skrevs ovan, kanske har han bara nedsatt fertilitet, inte obefintlig. Det skulle förklara varför TS inte har blivit gravid på 7 år men nu blivit det.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-01-05 13:57:03 följande:

Man kan för övrigt ha oskyddat sex i många år utan att bli gravid, sen plötsligt händer det.

KK-mannen kanske har nersatt fertilitet bara? T ex lägre spermieproduktion eller lägre spermiekvalitet. Därför har du inte blivit gravid på 7 år, och därför har han kanske inte heller gjort någon annan kvinna gravid. Men låg fertilitet är inte detsamma som obefintlig. 

Har en kompis som hade oskyddat sex med sin dåvarande sambo i 11 år innan hon blev gravid och fick en helt frisk son. Antagligen har pappan nedsatt fertilitet eftersom han hade svårt med kvinnan han träffade sen också, tror de använde sig av IVF men de fick ett barn till slut också. Så det är inte helt omöjligt att det tar många år innan man till slut blir gravid. 
  • Anonym (Jag)
    fornminne skrev 2025-01-05 23:30:33 följande:

Barn med en vit och en svart förälder kan se helt vita ut om den svarta föräldern själv är blandad / inte jättemörk, samt har vita förfäder.

Alltså beror det helt på hur nigerianen ser ut samt har för anlag. Om han inte är jättemörk går det inte att utesluta honom som pappa. Att dottern har noll drag av honom som bebis är inget bevis, hon kan mycket väl brås på sin mamma, samt bli mörkare när hon blir äldre.

Men som TS beskriver det, skulle jag ändå satsa mina pengar på den "sterila" kk:n. Som skrevs ovan, kanske har han bara nedsatt fertilitet, inte obefintlig. Det skulle förklara varför TS inte har blivit gravid på 7 år men nu blivit det.

Min sons pappa är halvgambian och sonen var ganska ljus när han föddes men han hade iförsej ändå ganska tydliga afrikanska drag. Och pappan är ju halvsvensk så lite skillnad. Men har en bekant som är från Kongo och har barn med en svensk tjej och hans barn var iförsej ganska vit när han föddes också. 
Svar på tråden Vem är pappan?