• Anonym (Trött…)

Varför blir äldre män tända på praktikanter receptionister mm?

Jag har märkt och hört av andra kvinnor, att män (speciellt äldre), verkar bli tända av yngre kvinnor som är receptionister, praktikanter, servitriser mm. 

Tycker ni att det ligger ngt i det? Och varför? 

• Svar på tråden Varför blir äldre män tända på praktikanter receptionister mm?
  • Anonym (27-åringen)
    Anonym (()) skrev 2024-09-16 16:58:03 följande:
    För det första så är jag inte äldre. För det andra så är jag inte intresserad av lönnfeta gubbkroppar heller så nej, finns inget att bli svartsjuk på om det var detta du syftade på.

Däremot är det ganska uppenbart att du själv är en medelålders gubbe som låtsas vara kvinna här. Eftersom du inte vill ta in den allmänna sanningen - att unga kvinnor vill ha unga män och inte gamla gubbar.

Statistiken talar också sitt tydliga språk. En överväldigande majoritet av kvinnor bildar familj med män i samma åldersspann som de själva. De vill i regel inte ha medelålders gubbar där de flesta blivit sämre på alla sätt, sämre kroppar, sämre kondition, sämre potens. 

Yeah, right!

Det är den vanliga Familjelivs-sjukan hör jag:

"Min personliga åsikt är lika med den allmänna sanningen. Alla andra håller med mig, sådetså!"

• Anonym (())
    Anonym (27-åringen) skrev 2024-09-16 17:07:33 följande:

Yeah, right!

"Min personliga åsikt är lika med den allmänna sanningen. Alla andra håller med mig, sådetså!"

Och eftersom du verkar ha problem med läsförmågan så upprepar jag - det är ren statistik att kvinnor föredrar män i sin egen ålder. Unga som äldre. 

Det är snarare du som resonerar efter ditt uppenbara önsketänkande. 

• Anonym (Malin)
    Anonym (27-åringen) skrev 2024-09-16 17:07:33 följande:

Yeah, right!

Ja och så fort en kvinna skriver något som andra kvinnor inte gillar så anklagas hon för att vara en man.
    Också en typisk FL-sjuka!
  • Anonym (Pirrig)

Hur ställer sig en man i 60-års åldern till en kvinna i 50-års åldern som fallit pladask för honom, som ger honom fina blickar och blir glad bara av att se honom och därför strålar så fort han visar sig ? Är det en uppmärksamhet och bekräftelse som uppskattas av nämnda målgrupp ? 

Kan män efter 45-års ålder bara falla för en 20 år yngre kvinna ? 

• Tecum
    Anonym (Pirrig) skrev 2024-09-16 18:26:59 följande:

Hur ställer sig en man i 60-års åldern till en kvinna i 50-års åldern som fallit pladask för honom, som ger honom fina blickar och blir glad bara av att se honom och därför strålar så fort han visar sig ? Är det en uppmärksamhet och bekräftelse som uppskattas av nämnda målgrupp ? 

Kan män efter 45-års ålder bara falla för en 20 år yngre kvinna ? 

Ja, det uppskattas i högsta grad! Att äldre män bara tänder på yngre kvinnor är en myt som sprids av en liten grupp bittra kvinnor, FL:s motsvarighet till manliga incels
  • Anonym (Pirrig)
    Tecum skrev 2024-09-16 18:54:37 följande:
    Ja, det uppskattas i högsta grad! Att äldre män bara tänder på yngre kvinnor är en myt som sprids av en liten grupp bittra kvinnor, FL:s motsvarighet till manliga incels
    Jag har inte vågat visa fullt ut hur fin jag tycker han är. En riktig gubbe på sätt och vis med grått tunnt hår och allt, men det är nånting med honom, hans fina ögon kanske och hans sätt. Ja han är såå fin. Att svärma i hemlighet har blivit mitt stora nöje. Men ja omringad av unga vackra kvinnor står man sig slätt i konkurrensen. efter att ha läst här är självförtroendet i bott. Men tack ändå tecum. 
  • Tecum
    Anonym (Pirrig) skrev 2024-09-16 19:56:28 följande:
    Jag har inte vågat visa fullt ut hur fin jag tycker han är. En riktig gubbe på sätt och vis med grått tunnt hår och allt, men det är nånting med honom, hans fina ögon kanske och hans sätt. Ja han är såå fin. Att svärma i hemlighet har blivit mitt stora nöje. Men ja omringad av unga vackra kvinnor står man sig slätt i konkurrensen. efter att ha läst här är självförtroendet i bott. Men tack ändå tecum. 
    Bara visa honom vad du känner, jag tror att du blir positivt överraskad då...Glad
  • KimLinnefeldt

Gör män så? Alla män? Majoriteten av män? Vad grundar sig påståendet på?

Jag tror snarare att TS sett exempel på oönskat närmande från några få män. Det går inte att dra generella slutsatser av det. En del inlägg här är sexistiska, nedlåtande mot äldre män i allmänhet. 

Oönskat närmande kan vara sexuella trakasserier och bör anmälas till ledningen, till HR, till skyddsombud etc. Låt övriga män vara ifred. De allra flesta är goda.

• Svensson5
    Anonym (Trött?) skrev 2024-09-15 13:25:08 följande:

Du förstår uppenbarligen inte alls vad jag vill säga. det är inte svart eller vitt. Jag säger inte unga kvinnor inte får bli intresserade av äldre män. Jag påpekar ett fenomen som jag märker av (att äldre män misstolkar trevlighet som intresse). 

Tråkigt att du är så dryg att du antyder att han inte vill vara med mig. jag ser väldigt bra ut 
    för min ålder och är en öppen person som är nyfiken på livet. tränar crossfit, springe och upptåcker världen. vi har sex, men det handlar väldigt mycker om honom där. 

jag tror inte att du förstår hur sexberoende funkar. det innebär inte att ha massor med sex. Det är en mycket mörk sjukdom, där personen är extremt narcissistisk, egoistisk och bara tar. själva missbruket av sexet/porren/alkoholen/drogen är bara symptomet: sjukdomen är att man inte vill känna, man flyr känslor och minnen. 

En sexberoende tar drogen från andra. de är ofta trevliga och charmiga utåt för att få det de behöver. de söker spänning, så det är ingen spänning att bara vara med sin partner. det finns inget givande bara tagande. De drar sig inte för att utnyttja kvinnor (prostituerade där de flesta nog inte har detta ?yrke? som sin livsdröm). 

En man med låg självkänsla vill inte ha en jämställd kvinna i samma ålder: han vill ha en yngre och underställd som han kan styra. Då kan han känna makt. 

detta inlägg var inte att kasta skit pä yngre kvinnor, så du behöver inte gå i försvar. Tvärtom : jag har själv en 21 årig dotter och hejar på oss kvinnor.
    jag blir äckland av att se att + 50 män ohämmat stirrar på min dotters bröst på bussen. 

och visst: många män kan kanske skilja på arbete och nöje, men flörtande sker ju inte inför andra män? 

Nej det gör vi inte!
    Jag får ganska mycket uppmärksamhet när jag är och tränar, de gör rumpövningat och stretchar precis där man är fast det finns bättre och naturligare rum att göra det i.

Jag tänker mest att de vill visa upp sig lite och att det kanske har ett
    bekräftelsebehov

och det kan t.o.m bli lite pinsamt när vissa är och tränar med sin pojkvän 

Så om du tror att yngre tjejer alltid är några helgon så tror du verkligen fel 

Och när småflickor fnissar och tittar på stan så tänker jag att det är något fel på dem, 

och jag skulle aldrig agera på det.

Även om jag troligtvis skulle ligga med dem som är 25+ om de frågade rakt ut 

• Trudekt

Finns ju ganska mycket forskning på att mer eller mindre alla män tänder på kvinnor mellan 20-30 år, och tycker dessa är fina att titta på, men när männen sedan letar förhållande är det närmare deras egen ålder de letar. Visst, ett visst spann neråt i ålder finns, statistiskt sett.

(Mycket data från datingsiter här, där man också kan se att de flesta män tycker att de flesta kvinnor ser rätt ok ut, medan de flesta kvinnor tycker att ett fåtal män ser ok ut. Vad man ska dra för slutsatser från det är inte helt självklart)

Jag håller dock med om att män nog ofta misstolkar vänlighet för flirt. 

• Anonym (Hmm)

Hahaha, var kommer den teorin ifrån?

Svar på tråden Varför blir äldre män tända på praktikanter receptionister mm?