Känner han sig pressad att introducera sitt barn för mig?
Jag är en barnlös tjej som träffar en singelpappa. Han har ett barn i förskoleåldern som han har vv. Vi är seriösa, pratat framtid osv. Varit ihop i lite över ett halvår.
För ett par veckor sedan pratade vi om att vår relation står "stilla" pga att vi aldrig ses när han har barnet. Han sa att han tänkt sig att det skulle ske "efter sommaren" pga att han inte introducera för fort ( vilket jag förstår och respekterar). Nu i helgen vet jag att han har sitt barn och frågade försiktigt vad han ska göra i helgen. Han har mkt stress på jobbet nu och hans barn ska på barnkalas så helgen är ganska späckad och han förslog ingen träff. Tyckte min hint var uppenbar. Jag frågade då försiktigt om han hade lust att hitta på något på vilket han sa "det skulle man nog kunna få till, absolut".
Han bad om ursäkt att han inte frågade först pga att han aldrig introducerat sitt barn för en kvinna innan och att han var väldigt nervös inför det och därför "skjutit på det".
Känner mig lite som att jag bjöd in mig själv och det känns inte kul. Vad tycker ni, ska jag göra andra planer och låta honom ta initiativet till det en annan gång? Överväger släppa frågan och komma med någon ursäkt denna helg och låta honom ta initiativ nästa gång