• Anonym (Y)

Känner han sig pressad att introducera sitt barn för mig?

Jag är en barnlös tjej som träffar en singelpappa. Han har ett barn i förskoleåldern som han har vv. Vi är seriösa, pratat framtid osv. Varit ihop i lite över ett halvår. 

För ett par veckor sedan pratade vi om att vår relation står "stilla" pga att vi aldrig ses när han har barnet. Han sa  att han tänkt sig att det skulle ske "efter sommaren" pga att han inte introducera för fort ( vilket jag förstår och respekterar). Nu i helgen vet jag att han har sitt barn och frågade försiktigt vad han ska göra i helgen. Han har mkt stress på jobbet nu och hans barn ska på barnkalas så helgen är ganska späckad och han förslog ingen träff. Tyckte min hint var uppenbar. Jag frågade då försiktigt om han hade lust att hitta på något på vilket han sa "det skulle man nog kunna få till, absolut".

Han bad om ursäkt att han  inte frågade först pga att han aldrig introducerat sitt barn för en kvinna innan och att han var väldigt nervös inför det och därför "skjutit på det".

Känner mig lite som att jag bjöd in mig själv och det känns inte kul. Vad tycker ni, ska jag göra andra planer och låta honom ta initiativet till det en annan gång? Överväger släppa frågan och komma med någon ursäkt denna helg och låta honom ta initiativ nästa gång
  • Svar på tråden Känner han sig pressad att introducera sitt barn för mig?
  • Anonym (r)
    Anonym (Y) skrev 2024-09-06 09:15:45 följande:
    För att du ska känna dig duktig som pekar ut det.
    En valid point, t.om vi känner oss pressade...
  • Anonym (Y)
    Dexter dot com skrev 2024-09-06 16:11:13 följande:
    Vi ser ju uppenbarligen olika på det hela men hade jag varit förälskad hade jag ju presenterat min kära för min familj utan att behöva ha mitt barn med. Att du får träffa hans familj och vänner känns ju mer självklart än att du presenteras för hans barn.
    Det är ju omöjligt att få till då han aldrig träffar dem utan att barnet är med. Det är tydligt att han har pratat mycket om mig med dem men börjar känna mig ganska utanför 
  • Anonym (Y)
    Anonym (Övertramp) skrev 2024-09-06 16:09:02 följande:

Ja, jag tror verkligen att han kände sig pressad. Utan tvekan. Det är HAN som ska besluta när det känns aktuellt och inget som du bör ta upp.

Precis, det ska ju komma från honom. Men får inte ihop det varför han först själv tar upp att det snart är dags men sedan planerar sina helger utan att få det att hända.
  • Anonym (Övertramp)
    Anonym (Y) skrev 2024-09-06 16:26:19 följande:
    Precis, det ska ju komma från honom. Men får inte ihop det varför han först själv tar upp att det snart är dags men sedan planerar sina helger utan att få det att hända.
    Och jag får inte ihop att du skriver att det ska komma från honom men ändå tar upp det med honom.

Det är väl inte "snart" för honom än. Backa ff!!
  • Anonym (Y)
    Anonym (Övertramp) skrev 2024-09-06 16:27:45 följande:
    Och jag får inte ihop att du skriver att det ska komma från honom men ändå tar upp det med honom.

Det är väl inte "snart" för honom än. Backa ff!!
    Han sa "efter sommaren" så förhoppningsvis menar han ganska snart.

Vet inte vad som är "tillåtet" att ta upp med en person som själv nyss sagt att han tycker vår relation står för stilla och att vi borde ta den till nästa nivå. Jag blev förvirrad av att han sa en sak men agerade tvärtom. Han säger att han skjutit på det för att det känts "nervöst" men det kommer det ju vara lika nervöst 1 eller två månader fram
  • Dexter dot com
    Anonym (Y) skrev 2024-09-06 16:24:12 följande:
    Det är ju omöjligt att få till då han aldrig träffar dem utan att barnet är med. Det är tydligt att han har pratat mycket om mig med dem men börjar känna mig ganska utanför 
    Varför är det omöjligt menar du att han och du träffar hans familj? Varför måste barnet vara med om han nu verkligen vill att du ska träffa familjen?
  • Anonym (Y)
    Dexter dot com skrev 2024-09-06 16:47:26 följande:
    Varför är det omöjligt menar du att han och du träffar hans familj? Varför måste barnet vara med om han nu verkligen vill att du ska träffa familjen?
    Hans föräldrar bor 4h resa från stan, kommer bara till vår stad på familjeträffar där sonen är med. Syskonen bor i stan men se har egna barn och de ses i princip bara för lekträffar med barnen.

Har träffat hans vänner några gånger men det känns inte som ngåto som driver en relation framåt på samma sätt som att träffa barnen/familjen.
  • Anonym (Va?)

Varför är det så viktigt att träffa hans son?

• Anonym (Y)
    Anonym (Va?) skrev 2024-09-06 17:01:42 följande:

Varför är det så viktigt att träffa hans son?

För att relationen ska kunna utvecklas.
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Y) skrev 2024-09-06 17:16:08 följande:
    För att relationen ska kunna utvecklas.
    Jahopp... det är bara jobbigt med andras småbarn. Men lycka till.
  • Anonym (Övertramp)
    Anonym (Y) skrev 2024-09-06 16:37:04 följande:
    Han sa "efter sommaren" så förhoppningsvis menar han ganska snart.

Vet inte vad som är "tillåtet" att ta upp med en person som själv nyss sagt att han tycker vår relation står för stilla och att vi borde ta den till nästa nivå. Jag blev förvirrad av att han sa en sak men agerade tvärtom. Han säger att han skjutit på det för att det känts "nervöst" men det kommer det ju vara lika nervöst 1 eller två månader fram
    Vet faktiskt inte vad som är så enormt svårt att förstå här? Han sa efter sommaren. Han trodde väl att han skulle vara redo, men nu känner han sig inte riktigt redo. Du får bara vänta tills han känner sig redo helt.
  • Anonym (.)
    Anonym (Övertramp) skrev 2024-09-06 19:25:14 följande:
    Vet faktiskt inte vad som är så enormt svårt att förstå här? Han sa efter sommaren. Han trodde väl att han skulle vara redo, men nu känner han sig inte riktigt redo. Du får bara vänta tills han känner sig redo helt.
    Eller konstatera att han tydligen inte är intresserad av att på sikt flytta ihop, eftersom han håller vattentäta skott mellan särbo och egen familj, och utifrån det bedöma om hon vill lägga mer än detta halvår på relationen. 

TS, föreslår att du inte hintar utan talar klarspråk om vilken typ av relation du söker och med vilken tidsram, och fråga hur hans egna önskemål ser ut. Om önskemålen i klartext eller i vad han därefter visar i handling skiljer sig mycket åt det bättre att inte investera /mer/ i förhållandet. 
  • Anonym (Y)
    Anonym (.) skrev 2024-09-06 21:55:29 följande:
    Eller konstatera att han tydligen inte är intresserad av att på sikt flytta ihop, eftersom han håller vattentäta skott mellan särbo och egen familj, och utifrån det bedöma om hon vill lägga mer än detta halvår på relationen. 

TS, föreslår att du inte hintar utan talar klarspråk om vilken typ av relation du söker och med vilken tidsram, och fråga hur hans egna önskemål ser ut. Om önskemålen i klartext eller i vad han därefter visar i handling skiljer sig mycket åt det bättre att inte investera /mer/ i förhållandet. 
    Vi har pratat klarspråk om gemensamma mål i relationen.

Förhoppninsvis betyder inte det faktum att han inte är redo att introducera mig för sitt barn den här veckan inte att han ljugit om allt vi pratat om. Han har explicit sagt att det känns trist och ensamt att bara bo med sonen vv, så tror ändå han är intresserad av ihopflytt på sikt.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Övertramp) skrev 2024-09-06 19:25:14 följande:
    Önskar han kunde kommunicera det rakt  istället för att säga "jo men vi kan säkert få till en lucka denna helgen". Låter så passivt och förvirrande. Han erkände att det kändes "nervöst" och att han av den anledningen skjutit på det men hur har han tänkt sig ska det bli mindre nervöst bara för att tiden går?

Jag svarade honom att det nog skulle bli stressigt med det andra han skulle göra och att vi "tar det nån annan gång". 
Svar på tråden Känner han sig pressad att introducera sitt barn för mig?