• Anonym (Y)

Känner han sig pressad att introducera sitt barn för mig?

Jag är en barnlös tjej som träffar en singelpappa. Han har ett barn i förskoleåldern som han har vv. Vi är seriösa, pratat framtid osv. Varit ihop i lite över ett halvår. 

För ett par veckor sedan pratade vi om att vår relation står "stilla" pga att vi aldrig ses när han har barnet. Han sa  att han tänkt sig att det skulle ske "efter sommaren" pga att han inte introducera för fort ( vilket jag förstår och respekterar). Nu i helgen vet jag att han har sitt barn och frågade försiktigt vad han ska göra i helgen. Han har mkt stress på jobbet nu och hans barn ska på barnkalas så helgen är ganska späckad och han förslog ingen träff. Tyckte min hint var uppenbar. Jag frågade då försiktigt om han hade lust att hitta på något på vilket han sa "det skulle man nog kunna få till, absolut".

Han bad om ursäkt att han  inte frågade först pga att han aldrig introducerat sitt barn för en kvinna innan och att han var väldigt nervös inför det och därför "skjutit på det".

Känner mig lite som att jag bjöd in mig själv och det känns inte kul. Vad tycker ni, ska jag göra andra planer och låta honom ta initiativet till det en annan gång? Överväger släppa frågan och komma med någon ursäkt denna helg och låta honom ta initiativ nästa gång
  • Svar på tråden Känner han sig pressad att introducera sitt barn för mig?
  • Anonym (M)

Du vill spela spel fast ni är seriösa? Varför?

• Anonym (Varför?)

Varför föreslår du att ni ska ses, att du ska få träffa hans bar, en helg där de redan har fullt upp? 

Ja, det är han som ska välja att introducera dig för barnet när han är redo för det. Om du tycker att det går för långsamt kanske du inte ska vara med någon som har små barn. 

• Fredstein

Han bestämmer när. Du kan inte bjuda in dig själv på det där sättet, och du verkar själv förstå att det blev fel. Men häng inte upp dig på det. Det du kan säga är ju att du är redo att träffa barnet, när din kille känner att det är ett bra tillfälle. Inför det diskuterar ni tillsammans hur det ska bli så bra för barnet som möjligt. Var beredd på att det kan ta tid, och gå upp och ner i er relation.

• Anonym (Y)
    Anonym (Varför?) skrev 2024-09-06 07:51:55 följande:

Varför föreslår du att ni ska ses, att du ska få träffa hans bar, en helg där de redan har fullt upp? 

Ja, det är han som ska välja att introducera dig för barnet när han är redo för det. Om du tycker att det går för långsamt kanske du inte ska vara med någon som har små barn. 

Han ska inte göra de sakerna hela dagen så hoppades det fanns en lucka.

Han har ju antytt att jag snart ska få träffa hans barn och jag vill att det ska ske på bästa sätt. Hans ord om att han tänkte sig "efter sommaren", men det kan ju betydabolika saker.

Kändes klantigt att bjuda in sig själv men kan inte göra det ogjort så försöker komma på hur jag ska göra det bästa av situationen för att inte sätta press på honom. Viktigaste är ju att det blir bra och inte atr det ska gå så fort som möjligt.
  • Anonym (Y)
    Fredstein skrev 2024-09-06 08:14:02 följande:

Han bestämmer när. Du kan inte bjuda in dig själv på det där sättet, och du verkar själv förstå att det blev fel. Men häng inte upp dig på det. Det du kan säga är ju att du är redo att träffa barnet, när din kille känner att det är ett bra tillfälle. Inför det diskuterar ni tillsammans hur det ska bli så bra för barnet som möjligt. Var beredd på att det kan ta tid, och gå upp och ner i er relation.

Lät på honom som att han skulle hitta en lucka nu i helgen så är nästan 100 på att han kommer föreslå något. Han sa "ja barnkalaset är ju inte hela dagen, kanske man kan få till nåt på eftermiddagen eller söndagen?" Men kändes frampressat och jag vet inte hur jag ska agera. Säga att jag gjort andra planer men gärna nästa gång eller nåt?
  • Anonym (M)

Varför så många trådar om samma ämne? 

• Jemp
    Anonym (Y) skrev 2024-09-06 08:17:29 följande:
    Lät på honom som att han skulle hitta en lucka nu i helgen så är nästan 100 på att han kommer föreslå något. Han sa "ja barnkalaset är ju inte hela dagen, kanske man kan få till nåt på eftermiddagen eller söndagen?" Men kändes frampressat och jag vet inte hur jag ska agera. Säga att jag gjort andra planer men gärna nästa gång eller nåt?
    Du kan ju säga att det är helt okej om han vill avvakta. 
  • Anonym (Y)
    Jemp skrev 2024-09-06 08:26:30 följande:
    Du kan ju säga att det är helt okej om han vill avvakta. 
    Jag sa typ med glimten i ögat "förlåt kändes dumt att jag bjöd in mig själv, fokusera på det andra så finns det alltid fler helger så nan jag hitta på nåt annat". Han sa att "nej men ska nog gå att hitta en lucka, dey här känns bara så nervöst och pirrigt för mignså har skjutit lite på det"

Vill att det ska kännas bra för honom såklart. Känne rmig så klantig nu
  • Anonym (Y)
    Anonym (M) skrev 2024-09-06 08:22:41 följande:

Varför så många trådar om samma ämne? 

För att du ska känna dig duktig som pekar ut det.
  • Anonym (Sanna)

Nä men vänta bara in honom i helgen. Säger han att ni kan ses så säg ja. Men säger han inget så ger han mer tid. 

Svar på tråden Känner han sig pressad att introducera sitt barn för mig?