• Anonym (Kall)

Vad skulle du göra med 350000kr?

Be en invandrare återvända?

• Svar på tråden Vad skulle du göra med 350000kr?
  • Anonym (Kall)

Vilka tror ni nappar på erbjudandet? Såna som har akademisk kompetens nog att flytta och känner sig säkra på sin försörjning i hemlandet? (Skattebetalare själva) Eller utslagna människor som vet att de skulle stå på bar backe och att 350000 inte räcker många månader?

• baam77

kunde ha gett till oss ensamstående pappor eller mammor istället. Ett underhållsbidrag.

• baam77
    baam77 skrev 2024-09-13 16:24:48 följande:

kunde ha gett till oss ensamstående pappor eller mammor istället. Ett underhållsbidrag.

ett höjt
  • Anonym (Kall)

Jag reviderar, skulle nog utöka gymmet och installera en bastu/ spa. 

• Anonym (Kall)

De uppskattar att 700 personer skulle nappa på erbjudandet dvs 245 000 000kr från statskassan. Säkert bara gängkriminalitet och våldtäktsmän. Inte kan det väl vara hederliga skattebetalare som har möjligheter att göra en akademisk karriär någon annanstans?

Vad skulle du göra med den summan? 

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Kall) skrev 2024-09-13 16:19:54 följande:

Vilka tror ni nappar på erbjudandet? Såna som har akademisk kompetens nog att flytta och känner sig säkra på sin försörjning i hemlandet? (Skattebetalare själva) Eller utslagna människor som vet att de skulle stå på bar backe och att 350000 inte räcker många månader?

350000 kanske räcker länge i vissa länder tex Somalia. 350 000 per person och tio barn. Då kan man nog köpa ett hus där.
  • Anonym (H)

Jag tror aldrig förslaget blir verklighet. Om det skulle bli det måste allsköns kryphål täppas till, det kommer försökas missbrukas.

• Anonym (Kall)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-09-13 19:35:23 följande:
    350000 kanske räcker länge i vissa länder tex Somalia. 350 000 per person och tio barn. Då kan man nog köpa ett hus där.
    Finns det några indicier på att de som nappar på erbjudandet är såna som Sverige inte vill ha (gängkriminella eller våldtäktsmän) eller handlar det enbart om en hudfärgsfråga?
  • Anonym (Kall)
    Anonym (H) skrev 2024-09-13 19:41:24 följande:

Jag tror aldrig förslaget blir verklighet. Om det skulle bli det måste allsköns kryphål täppas till, det kommer försökas missbrukas.

Så sd har (i oppositionell anda ) försökt göra ett förslag de vet aldrig kommer att klubbas igenom pga att de vill vara de offriga martyrerna som det alltjämt ska tyckas synd om?

De vill ju bara rädda Sverige från 700 invandrare. Kanske gängkriminella, och våldtäktsmän, (men det spelar egentligen ingen roll i ärlighetens namn)
  • FallenAngelNr1000

Ge mig dina 3,5 miljoner och jag lovar dig att jag kommer lämna landet. Jag är mörkhyad. Så du kan känna att du gjorde det i rent nationalistiskt syfte.

Win win för oss båda? 

• FallenAngelNr1000

Ts, du verkar helt lost med dina nollor. 

O jo, jag är hederlig, arbetar, fast anställd. Smart. Men vill inte leva här.

Har skrivit o anonymt, så vad säger du, får jag dina 3,5 miljoner så jag kan dra härifrån??

• FallenAngelNr1000

Kanske jag som är lost på nollorna sorry dricker just nu. För 350 tusen kan jag inte flytta, Nej. 3,5 miljoner, JA! Jag drar inom 3 månader då! 

• Anonym (Kall)
    FallenAngelNr1000 skrev 2024-09-13 22:53:54 följande:

Kanske jag som är lost på nollorna sorry dricker just nu. För 350 tusen kan jag inte flytta, Nej. 3,5 miljoner, JA! Jag drar inom 3 månader då! 

Du pratar om sd:s "fas 2"
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Core
    Anonym (Kall) skrev 2024-09-13 16:19:54 följande:

Jag säger varken bu eller bä om förslaget, tror bara det blir tandlöst. Men som jag uppfattat det är det vissa kriterier som ska uppfyllas, bland annat att du inte varit självförsörjande.

Så i praktiken är det en plusaffär, för statlig och kommunal försörjning är enorma summor per person, det tar inte många månader innan de 350 är intjänade.

Men som sagt, finns inte så mycket som tyder på att det här skulle bita
  • FallenAngelNr1000
    Anonym skrev 2024-09-14 01:12:49 följande:
    Ditt öde är tyvärr inte värt 35 öre men flytta gärna.
    Trevligt svar. Ser inte varför ditt öde skulle vara värt 1 öre ens?
Svar på tråden Vad skulle du göra med 350000kr?