Anonym (Camilla) skrev 2024-09-18 09:52:08 följande:
Jag gissar att du har mer problem än vad som (delvis) framkommer. Ska definitivt inte sätta några diagnoser. Det hör din behandlande läkare. Har du själv funderat åt narcissist/sociopat-hållet. Tänker på din beskrivning av att du anser dig vara berättigad till att ljuga, vara otrogen mm. Har inte en tillstymmelse till ånger eller insikt om att det är tvärfel. Du skulle vara betjänt av vidare utredning, psykoedukation och fatta vad du gör som är moraliskt galet. Om du kunde ta ansvar för ditt handlande, hur du söndrar osv och avsluta relationen och leva själv. Du förtjänar inte din man.
Tycker du att min man är bra, som låter vuxna barn som har fast jobb och inte betalar för sig i hemmet, gå före sin kärlek?
Jag vet ju inte! Vissa säger att han gör fel som inte gör en 22 åring självständig och satsar på sin kärlek och vissa säger att jag måste ha förståelse. Så det är inte så självklart.
Jag har antisocial personlighet (sociopat) och narcissistiska drag. Det skrev jag ju ifrån början, men ingen medicinering fungerar mot detta, säger min psykiatriker, utan jag behöver ändra mitt beteende och tankemönster, vilket är sjukt svårt.
Varför anser du att min partner är så bra? Han gör allt för mig, men ger mig inte det viktigaste, dvs att bo ihop, förlova oss eller gifta oss....dvs ge mig en känsla av att vi hör ihop efter så många år.