• Anonym (Nyfiken-blå)

Hur länge väntar du med att ligga med en ny partner?

I genomsnitt alltså. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur länge väntar du med att ligga med en ny partner?
  • Anonym (Man)

Jag har aldrig haft sex förrän tidigast på andra, oftast tredje daten. Nu är det visserligen bra längesedan jag dateade men om man är intresserad av någon för en relation vill i varje fall jag först lära känna varandra lite bättre och bygga upp spänningen. Bara en enda gång har jag träffat någon där vi hade sådan personkemi att vi hade kunnat ha sex på en gång, men av rent praktiska skäl dröjde det ändå ett par veckor innan vi hade det. Det var jobbigt att vänta men så fantastiskt mycket bättre när det väl skedde. Men att döma av svaren så är jag nog rätt gammalmodig...

• Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Kim) skrev 2024-10-03 06:59:04 följande:

Väntar tills det känns rätt. Sedan avgörs det inte på första sexet. Det får ta tid att utforska och bygga kvalitet. För en varaktig relation ska så mycket annat fungera. 

Jag har heller aldrig haft sex tidigt med målet att se om vi är sexuellt kompatibla. Som om sex är något statiskt eller färdigförpackat. När det i själva verket är något man utforskar och utvecklar tillsammans, och mycket annat är viktigt i en relation, precis som du skriver.

Har man väldigt olika sexuella förväntningar, önskemål eller behov, lär det komma fram oavsett när man ligger första gången. Men sådant kan ju också ändras under relationens och livets gång.
  • Queen81

När jag känner för det. Första dejten, femte? Jag har inga regler för det.

• Anonym (Anna77)

Nu har jag varit gift i ca 19 år och inte dejtat så många.
    Har idag en partner och vi träffades några gånger men hamnade i säng efter kanske 1 v.
    Så mitt svar blir när det känns rätt, första eller 80e dejten kan kvitta.

• Anonym (Tjejen)
    Anonym (H) skrev 2024-10-02 23:16:28 följande:

Har alltid blivit dumpad om jag legat på första dejten. Så nu väntar jag till tidigast tredje.

Dom jag senare blivit tillsammans med har varit fullträffar vid första mötet och jag har alltid legat på första dejten med dom. När jag inte är såld vid första dejten så avbryter jag efter den.

Så det kan tydligen vara väldigt olika och ingen generell regel.
  • Anonym (H)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-10-03 10:04:47 följande:
    Dom jag senare blivit tillsammans med har varit fullträffar vid första mötet och jag har alltid legat på första dejten med dom. När jag inte är såld vid första dejten så avbryter jag efter den.

Så det kan tydligen vara väldigt olika och ingen generell regel.
    Har tagit till mig det som en universal sanning att killar inte vill ha en tjej som släpper till direkt. Frågade t.o.m min nuvarande om han hade fortsatt träffat mig om vi hade legat på första dejten och han sa "nej, då hade jag tyckt att du verkade oseriös". Bör även tilläggas att han försökte få mig i säng på första dejten?!! 

Varför gör män så? Är det något test eller?

Nu låter det ju som att du hade turen att träffa fullt rimliga män och man får bara gratulera.
  • Anonym (Ja ja)
    felicityporter skrev 2024-10-02 23:37:26 följande:
    Jag har haft många långa relationer så jag ser mig själv som relativt lyckad där. De kortare relationer jag haft har jag endast haft pga bekräftelsesökande samt en del av ett självskadebeteende.

Det blir ju en definitionsfråga då. För min del verkar det du kallar "långa" vara ganska kort, annars hinner man inte med "många"?

Och även "planera en framtid tillsammans" blir en tolkningsfråga. 

• Anonym (Tjejen)
    Anonym (H) skrev 2024-10-03 11:57:10 följande:
    Har tagit till mig det som en universal sanning att killar inte vill ha en tjej som släpper till direkt. Frågade t.o.m min nuvarande om han hade fortsatt träffat mig om vi hade legat på första dejten och han sa "nej, då hade jag tyckt att du verkade oseriös". Bör även tilläggas att han försökte få mig i säng på första dejten?!! 

Nu låter det ju som att du hade turen att träffa fullt rimliga män och man får bara gratulera.
    Ingen aning. Om jag vill så vill jag, det är inte upp till den andre att fördöma imo. Har inte träffat på någon som tyckt illa om det, tvärtom. Kanske är att jag inte spelar spel, jag är ärlig med vad jag tycker. Ligger såklart inte av några andra skäl än för att jag verkligen vill.

Jo, det är rimligt tycker jag med :)
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (H) skrev 2024-10-03 11:57:10 följande:

Lägger till en liten disclaimer som jag kom på i efterhand:
    Jag har faktiskt legat med några män som jag var fysiskt attraherad av men som jag tyckte var något av manshoror. Dom avbröt jag med direkt efteråt eftersom dom hade fel beteende för mig. Inte tillräckligt intresserade av mig som person utan äckligt inriktade på sexet. Det fysiska var bra men inte deras personlighet. Kanske kan ge en indikation av vad man söker om det är något mer än ons.
  • Anonym (Tjej 30)

Sällan första dejten iallafal. sex kommer sen när man lärt känna varann och det är en fin människa. då går man ingång mer på de än på utseende. Så vi vuxna tänker 

• 711freddan
    Anonym (När jag dejtade...) skrev 2024-10-02 23:58:10 följande:

När jag var singel och dejtade, så ofta första dejten. Tror det var en kombination av två saker:

1) Jag hade ingen aning om vad jag kunde säga för att verka rolig, smart, intressant osv. Inget att imponera med. Jag lyssnade mycket på olika dejtingpodds under den tiden, Kevin Samuels tex. och han brukade alltid fråga kvinnor som var med "You want a good man you say? But why should he choose you? What do you bring to the table?" Särskilt sista där "what do you bring to the table?" Jag har liksom inget mer än att jag är rätt snygg och sex. Verkligen inget. Jag är inte rolig, smart, intressant, har inga unika insikter eller nåt sånt alls :(

2) Jag tycker det är obehagligt när en man försöker initiera (trauma). Jag känner att jag inte äger situationen, trängd...så det kändes mycket bättre att göra det själv innan det händer, överraska, ta kommandot, äga situationen liksom och så bra som möjligt så han blir passiv tacksam lugn och fin med mig. 

Du låter som en kvinna som gärna tar en mindre snygg man med en fin personlighet än en jättesnygg man. har jag fel?
  • Anonym (40+)

Första dejten med både mitt ex och med min nuvarande man. Helt enkelt för att jag har varit nyfiken och sugen då.

• Anonym (När jag dejtade...)
    711freddan skrev 2024-10-03 16:54:32 följande:
    Du låter som en kvinna som gärna tar en mindre snygg man med en fin personlighet än en jättesnygg man. har jag fel?
    Jag behöver känna mig snyggare än honom. Ett par nivåer (man skall inte tänka så jag vet) snyggare för att liksom känna mig bra. Jag går inte igång...typ alls på snygga män. Jag vill känna mig sexig, söt, vacker och att jag märker att han tycker det och det speglas liksom. Svårt att förklara. Jag vill känna...att han känner "wow hon är så sexig". Jag känner verkligen det med min man att han tycker att jag är sexigast i världen. 
  • 711freddan
    Anonym (När jag dejtade...) skrev 2024-10-03 20:44:25 följande:
    Jag behöver känna mig snyggare än honom. Ett par nivåer (man skall inte tänka så jag vet) snyggare för att liksom känna mig bra. Jag går inte igång...typ alls på snygga män. Jag vill känna mig sexig, söt, vacker och att jag märker att han tycker det och det speglas liksom. Svårt att förklara. Jag vill känna...att han känner "wow hon är så sexig". Jag känner verkligen det med min man att han tycker att jag är sexigast i världen. 
    Det låter härlig tycker jag!! Du ger säkert honom ett enormt självförtroende att vilja tillfredsställa dig till Max så en jättesnygg kille hade säkert inte kunnat göra de lika bra 
  • Anonym (Cougar town)

Är jag intresserad så kommer jag att förföra/ överfalla den mannen och sen vill han inte ha någon annan tills jag tröttnar.

Min man brukade förr i världen när han fick frågan hur vi blev ihop säga "hon klubbade ner mig och släpade mig i håret hem till sin grotta".

• Anonym (69"-man)

Svårt att ge ett rakt svar men hälften av alla onn/kk/partners har jag legat med första gången vi sågs. Övriga utom en har varit andra gången vi träffades. Hon som var undantaget var min första tjej och vi var båda oskulder så vi träffades i flera månader innan det blev sex.
    Det finns kanske ett undantag till om man ska vara petig för vi sågs på fester när vi gick på högstadiet men sedan hade vi inte någon kontakt alls på 20år innan våra vägar krossades och vi hade en kk relation i några veckor. 

Svar på tråden Hur länge väntar du med att ligga med en ny partner?