Hur länge väntar du med att ligga med en ny partner?
I genomsnitt alltså.
I genomsnitt alltså.
Jag har aldrig haft sex förrän tidigast på andra, oftast tredje daten. Nu är det visserligen bra längesedan jag dateade men om man är intresserad av någon för en relation vill i varje fall jag först lära känna varandra lite bättre och bygga upp spänningen. Bara en enda gång har jag träffat någon där vi hade sådan personkemi att vi hade kunnat ha sex på en gång, men av rent praktiska skäl dröjde det ändå ett par veckor innan vi hade det. Det var jobbigt att vänta men så fantastiskt mycket bättre när det väl skedde. Men att döma av svaren så är jag nog rätt gammalmodig...
Väntar tills det känns rätt. Sedan avgörs det inte på första sexet. Det får ta tid att utforska och bygga kvalitet. För en varaktig relation ska så mycket annat fungera.
När jag känner för det. Första dejten, femte? Jag har inga regler för det.
Nu har jag varit gift i ca 19 år och inte dejtat så många.
Har idag en partner och vi träffades några gånger men hamnade i säng efter kanske 1 v.
Så mitt svar blir när det känns rätt, första eller 80e dejten kan kvitta.
Har alltid blivit dumpad om jag legat på första dejten. Så nu väntar jag till tidigast tredje.
Det blir ju en definitionsfråga då. För min del verkar det du kallar "långa" vara ganska kort, annars hinner man inte med "många"?
Och även "planera en framtid tillsammans" blir en tolkningsfråga.
Sällan första dejten iallafal. sex kommer sen när man lärt känna varann och det är en fin människa. då går man ingång mer på de än på utseende. Så vi vuxna tänker
När jag var singel och dejtade, så ofta första dejten. Tror det var en kombination av två saker:
1) Jag hade ingen aning om vad jag kunde säga för att verka rolig, smart, intressant osv. Inget att imponera med. Jag lyssnade mycket på olika dejtingpodds under den tiden, Kevin Samuels tex. och han brukade alltid fråga kvinnor som var med "You want a good man you say? But why should he choose you? What do you bring to the table?" Särskilt sista där "what do you bring to the table?" Jag har liksom inget mer än att jag är rätt snygg och sex. Verkligen inget. Jag är inte rolig, smart, intressant, har inga unika insikter eller nåt sånt alls :(
2) Jag tycker det är obehagligt när en man försöker initiera (trauma). Jag känner att jag inte äger situationen, trängd...så det kändes mycket bättre att göra det själv innan det händer, överraska, ta kommandot, äga situationen liksom och så bra som möjligt så han blir passiv tacksam lugn och fin med mig.
Första dejten med både mitt ex och med min nuvarande man. Helt enkelt för att jag har varit nyfiken och sugen då.
10 min
Är jag intresserad så kommer jag att förföra/ överfalla den mannen och sen vill han inte ha någon annan tills jag tröttnar.
Min man brukade förr i världen när han fick frågan hur vi blev ihop säga "hon klubbade ner mig och släpade mig i håret hem till sin grotta".
Svårt att ge ett rakt svar men hälften av alla onn/kk/partners har jag legat med första gången vi sågs. Övriga utom en har varit andra gången vi träffades. Hon som var undantaget var min första tjej och vi var båda oskulder så vi träffades i flera månader innan det blev sex.
Det finns kanske ett undantag till om man ska vara petig för vi sågs på fester när vi gick på högstadiet men sedan hade vi inte någon kontakt alls på 20år innan våra vägar krossades och vi hade en kk relation i några veckor.