• Anonym (Furo)

Ingen har väl bett om 5g?

Nu kommer 5g i rasande fart till dom flesta städer. Min undran är varför??? Många hushåll har investerat i fiber och mig veterligen har ingen klagat på 4g+. Så vad är det med 5g som är så viktigt att varje stad ska ha det trots att ingen bett om det? 

Däremot finns mängder med forskning om 5g och dess negativa hälsoeffekter. Säg hej till sömnsvårigheter, huvudvärk, hudutslag och andra roliga symtom som strålningen medför. Lite hjärntumörer hos barn är väl alltid trevligt? 

Dessutom, säg hej till 5g-master precis överallt i stan. För 5g kräver nämligen att masterna bara är några fåtal meter ifrån varandra. Många kommer ha en 5g-mast precis utanför sovrumsfönstret.

• Svar på tråden Ingen har väl bett om 5g?
  • Anonym (Furo)
    EnAnonumius skrev 2024-10-09 23:35:32 följande:
    Ja att man kan tycka att något "prackas på" är en sak. Det är okey.. Dock är det inte okey att skriva en massa konspirationsteorier om något man inte tycker om så som du har gjort, och blåsa upp det till extrema proportioner med. Du bevisar ju i dina egna inlägg att du inte vet vad du snackar om egentligen. 

Ja jag skrev det renar vattnet ordentligt. Och ja jag skrev också att de flesta förstår att man menar "det som är sjukdomsalstrande". Men det visade sig ju att du inte ingår i gruppen "de flesta" och du bekräftar ju det själv om än indirekt. 

Apropå sunt förnuft. Var är ditt sunda förnuft någonstans, för det borde ju säga dig att det dumt att klistra på sin (din)okunskap på omgivningen.
    Du som uppenbarligen vet bättre, varför är 5g helt ofarligt? 
  • Anonym (Furo)
    Anonym (Furo) skrev 2024-10-10 00:01:12 följande:
    Hoho..?
    Så tyst det blev här.. ;)

Ingen som vill svara på min fråga?

Att gå bananas över något man säger, kalla en dum i huvudet, foliehatt, högerextrem och gud vet allt, det går bra. Men så fort man ber om sakargument och motbevis så flyr ni som rädda små möss.

Vad är det för fel på er? 
  • Anonym (Petronella)
    Anonym (Furo) skrev 2024-10-11 23:21:53 följande:
    Hoho..?

Att gå bananas över något man säger, kalla en dum i huvudet, foliehatt, högerextrem och gud vet allt, det går bra. Men så fort man ber om sakargument och motbevis så flyr ni som rädda små möss.

Vi kanske inte orkar med foliehattar.
  • Anonym (Wtf)
    Hoho..?

Motbevis mot vad? Vi har bett om bevis och underlag hur mycket som helst och det enda du levererat är ett klipp från swebbtv. Så vill du ha en seriös diskussion så får du börja själv.

• EnAnonumius
    Hoho..?

Du citerar mig. Varför hoppar du på mig för vad andra skriver i tråden? Det är väldigt dumt att citera en individ och om man nu skall rikta sig till en "hel grupp" om det är nu syftet med ditt svar här.

Det jag kan säga att det är jäkligt fel att attackera en person som du gör här.
    Jag har aldrig kallat dig förf "dum i huvudet", "foliehatt", "högerextremist" etc andra epitet.
    Det jag har sagt högst på sin höjd är att du diskutera i mycket okunskap.
    Du kan ju knappast hålla det emot mig för vad andra skrivit tidigare i tråden, innan det inlägget #69 som du citerade.

Sedan så är du den siste som skall beklaga dig om att ingen bevisar.  Du har ju inte presenterat ett enda bevis på dina påståenden du kommer med, men ändå kräver du motbevis på dina påståenden och som grädde på moset at man skall svara på din fråga.

Av någon anledning så passar uttrycket "så man ropar får man  svar", väldigt bra in på dig TS..

P.S
    Ingen nyhetsmedia, oavsett om det är Television (webben eller via kabeln in till TV:n hemma) och/eller tidningar (pappers och/eller nätet) är 100% objektiva.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Furo)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-10-12 12:44:45 följande:

Motbevis mot vad? Vi har bett om bevis och underlag hur mycket som helst och det enda du levererat är ett klipp från swebbtv. Så vill du ha en seriös diskussion så får du börja själv.

Nej jag har även länkat en artikel.. Ni däremot, har inte kommit med ett enda motbevis utan bara kommit med nedvärderande kommentarer. Bättre kan ni! Eller så kanske ni inte kan bättre?

Om ni nu har rätt och jag fel, borde ni lätt kunna bevisa det. 
  • Anonym (Furo)
    EnAnonumius skrev 2024-10-12 16:50:27 följande:
    Du citerar mig. Varför hoppar du på mig för vad andra skriver i tråden? Det är väldigt dumt att citera en individ och om man nu skall rikta sig till en "hel grupp" om det är nu syftet med ditt svar här.

Det jag kan säga att det är jäkligt fel att attackera en person som du gör här.
    Jag har aldrig kallat dig förf "dum i huvudet", "foliehatt", "högerextremist" etc andra epitet.
    Det jag har sagt högst på sin höjd är att du diskutera i mycket okunskap.
    Du kan ju knappast hålla det emot mig för vad andra skrivit tidigare i tråden, innan det inlägget #69 som du citerade.

Sedan så är du den siste som skall beklaga dig om att ingen bevisar.  Du har ju inte presenterat ett enda bevis på dina påståenden du kommer med, men ändå kräver du motbevis på dina påståenden och som grädde på moset at man skall svara på din fråga.

Av någon anledning så passar uttrycket "så man ropar får man  svar", väldigt bra in på dig TS..

P.S
    Ingen nyhetsmedia, oavsett om det är Television (webben eller via kabeln in till TV:n hemma) och/eller tidningar (pappers och/eller nätet) är 100% objektiva.
    Jag citerar dig för att jag riktar mig till dig. Du svarade inte på min fråga. Du tillhör dom som varit väldigt tydlig med hur fel jag har. Ändå har Du inga bevis som du kan länka för att styrka dina påståenden?

Varför sånt motstånd till att motbevisa? 
  • EnAnonumius
    Anonym (Furo) skrev 2024-10-13 23:42:43 följande:
    Jag citerar dig för att jag riktar mig till dig. Du svarade inte på min fråga. Du tillhör dom som varit väldigt tydlig med hur fel jag har. Ändå har Du inga bevis som du kan länka för att styrka dina påståenden?

Varför sånt motstånd till att motbevisa? 
    Ja du riktade dig till mig, och du ger mig skit för vad andra skriver. Jävla dåligt beteende från din sida.

Jag har aldrig skrivit att  du är "dum i huvudet", jag har aldrig skrivit att du har foliehatt, jag har aldrig skrivit att du är en högerextremist.

Varför skall du ge mig skit för vad ANDRA har skrivit i denna tråden? 
    Det är något du bara ska finna dig i att jag vägra att acceptera detta att bära skit för vad andra skriver. Kan du fatta det? Eller är det för svårt för dig att fatta detta?

Sedan så kommer du med en direkt lögn inbäddad i din fråga du riktar till mig.
    Jag har aldrig hävdat att 5g skulle var "helt ofarlig".
    Så varför väljer du att hålla en direkt lögn emot mg och ställa sedan frågan kring det?

Sedan du har ju inget bevisat själv att 5g skulle vara farligt.  Så du har fan in gen rätt att kräva av andra att de skall bevisa något när du inget gör för att bevisa dina påståenden.

• EnAnonumius
    Anonym (Furo) skrev 2024-10-10 00:01:12 följande:
    Citera där jag har hävdat att 5g är "helt ofarlig"..
    Jasså du kan inte...

Du bara ska förklara varför du för en direkt lögn med vad jag har skrivit i samband med din fråga.

• Anonym (Furo)
    EnAnonumius skrev 2024-10-14 08:21:34 följande:
    Citera där jag har hävdat att 5g är "helt ofarlig"..
    Jasså du kan inte...

Du bara ska förklara varför du för en direkt lögn med vad jag har skrivit i samband med din fråga.
    Oj vad arg du blev.. 

Ok, så du argumenterar emot mig för att jag hävdar att det finns risker och troligen faror med 5g. Men du kan inte komma med några styrkande belägg för varför du tycker så? 

Anders Sydborg är för övrigt väldigt insatt i det där med strålning och har forskat och gjort legitima tester. Där har du ännu en källa och mer bevis som återigen styrker mina belägg. 
  • EnAnonumius
    Anonym (Furo) skrev 2024-10-15 00:10:45 följande:
    Oj vad arg du blev.. 
    Har du inget vettigare att komma med än  direkta lögner om vad jag har skrivit,  ge mig skit för vad andra har skrivit i tråden?
    Och när man säger i från till dig, så kommer du med en otroligt  ointelligent kommentar som "oj vad arg du blev".🙄

Tror du att direkta lögner och att man får skit för vad andra skriver skall bara accepteras? Om du tror detta så är du faktiskt helt jävla EQ-befriad.
    Oj vad arg du blev.. 

Ok, så du argumenterar emot mig för att jag hävdar att det finns risker och troligen faror med 5g. Men du kan inte komma med några styrkande belägg för varför du tycker så? 

Du kan ju visa vägen hur man länkar till solida bevis.

Har läst dina länk och även stt avsnittet du länkade till på swebb-tv.. Det som är konstigt är att du får ju inget stöd för dina påståenden i dennas tråden.
    De det säger är att det finns för lite forskning, och vill då att man skall vänta lite med att slänga upp 5g.
    Det är skillnad mellan att säga "det kan finnas risker" (det forskarna säger) och "det finns risker" (det du säger) . 
    Så du får ju inte ens fullt stöd från dina egna länkar med dina påståenden. Och sedan så anser du att man skall motbevisa dig?
    Anders Sydborg är för övrigt väldigt insatt i det där med strålning och har forskat och gjort legitima tester. Där har du ännu en källa och mer bevis som återigen styrker mina belägg. 
    Du lär dig vad en källhänvisning är för något.

Att skriva ett namn och säga att person NN har gjort si och/eller så" är inte att källhänvisa".

Så du anser att en ökänd konspirationsteoretiker är att lita på..
  • Anonym (Petronella)
    Oj vad arg du blev.. 

Anders Sydborg?
    Men snälla människa, tror du verkligen på all rappakalja som han producerar?

Hans "legitima tester" och all annan humbug han sysselsätter sig med sätter troll i huvudet på osäkra människor. Det är allt han lyckas med.

Under pandemin hade han en grupp på FB (den kanske är kvar, minns inte vad den hette) som jag var inne och läste i ibland. För själva nöjets skull, så man kunde få skratta lite mitt i allt elände.

Nej du, vill du ens vara i närheten av att övertyga någon så får du komma med bättre källor än... Anders Sydborg. Tomte
  • Anonym (Petronella)
    Anonym (Furo) skrev 2024-10-05 23:21:26 följande:
    Det som skrämmer mig är att du inte kommit med något annat än nedlåtande personangrepp i denna tråd. Har du inget vettigt att komma med för en gångs skull? 
    Anonym (Furo) skrev 2024-10-05 13:30:24 följande:

Kan bara beklaga att er hjärnkapacitet inte är helt intakt. 

Haha, den som sa det var det!
  • Anonym (Furo)

Jag antar att ni tog alla covid-sprutor också.. ;) 

• Anonym (Petronella)
    Anonym (Furo) skrev 2024-10-16 23:02:05 följande:

Inte alla, men tre. Glad
    Och tänka sig, jag lever och mår bra.
    Trots vad Sydborg lyckades lura i dig och andra med blanka huvudbonader. 
  • EnAnonumius
    Anonym (Furo) skrev 2024-10-16 23:02:05 följande:

Att du ställer en irrelevant fråga, gör ju knappast att din hänvisning till en konspirationsteoretiker "mer trovärdig".

• Anonym (M39)

Nu är jag ingen expert på området men eftersom 5G är väsentligt snabbare än tidigare generationer av mobilnät och därför överför samma mängd data på kortare tid minskar också tiden som våra telefoner behöver vara uppkopplade mot masterna.

Detta i kombination med att tekniken utvecklas för att effektivisera kommunikationen mellan sändare och mottagare för att minska belastningen på masterna borde det i teorin bli mindre strålning med 5G än med 4G. Åtminstone om antalet uppkopplade enheter förblir konstant.

Sen är det klart att 5G sänder på högre frekvenser och när jag har sökt lite snabbt angående detta verkar det inte finnas några klara studier på om mikrovågor på dessa frekvenser kan vara skadliga över tid. Dock visar tidigare studier på att det är effekten och inte frekvensen som gör mikrovågor farliga och därför ser inte jag att det finns någon anledning att tro att 5G-strålning skulle vara mer skadlig än 3G eller 4G.

• Anonym (Furo)
    Anonym (M39) skrev 2024-10-17 01:30:02 följande:

Nu är jag ingen expert på området men eftersom 5G är väsentligt snabbare än tidigare generationer av mobilnät och därför överför samma mängd data på kortare tid minskar också tiden som våra telefoner behöver vara uppkopplade mot masterna.

Detta i kombination med att tekniken utvecklas för att effektivisera kommunikationen mellan sändare och mottagare för att minska belastningen på masterna borde det i teorin bli mindre strålning med 5G än med 4G. Åtminstone om antalet uppkopplade enheter förblir konstant.

Sen är det klart att 5G sänder på högre frekvenser och när jag har sökt lite snabbt angående detta verkar det inte finnas några klara studier på om mikrovågor på dessa frekvenser kan vara skadliga över tid. Dock visar tidigare studier på att det är effekten och inte frekvensen som gör mikrovågor farliga och därför ser inte jag att det finns någon anledning att tro att 5G-strålning skulle vara mer skadlig än 3G eller 4G.

Skönt med ett vettigt motargument som omväxling. Får hoppas för allas bästa att det inte är så farligt. 
Svar på tråden Ingen har väl bett om 5g?