• Anonym (Anonym)

Akut remiss väntetid

Hur lång är väntetiden när man fått en akut remiss? 

• Svar på tråden Akut remiss väntetid
  • Meddelande borttaget
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2024-10-06 23:56:03 följande:
    Akut remiss väntetid

Allt från 30min till 3 månader, beroende på vem som skickar och var den ska. 
  • Mymlan82

Jag jobbar som medicinsk sekreterare och hanterar mycket remisser. Jag skulle råda dig att ringa till Neurologen och fråga hur lång väntetid det är och se om de kan påskynda det hela och beskriva lite varför. Fungerar inte detta kan du ringa mottagningen som du remitterats från och be dem skicka en "påskyndansremiss" vilket nog kan vara mer effektivt. Om du ringer Neurologen kan du i alla fall få veta hur lång väntetid det är.

Hoppas du får komma dit snart och lycka till! Neurologiska symtom kan ju skrämma upp en rejält. Förhoppningsvis är det bara en nerv i kläm eller så. 

• Mymlan82

För att hitta rätt nummer kan du ringa regionens växel och be att få tala med en sekreterare på Neurologen alternativt bli kopplad till deras vanliga TeleQ. 

• Anonym (V)

Beror helt på vart man ska. Eftersom det är olika tryck och efterfrågan på olika mottagningar. 

• Anonym (Jo)

För mig tog det en dag från vc till neurologen. Från neurolog till neurologi avdelning en dag efter svar på magneteöntgen. 

• Anonym (Olika)
    Mymlan82 skrev 2024-10-17 10:52:09 följande:

Jag jobbar som medicinsk sekreterare och hanterar mycket remisser. Jag skulle råda dig att ringa till Neurologen och fråga hur lång väntetid det är och se om de kan påskynda det hela och beskriva lite varför. Fungerar inte detta kan du ringa mottagningen som du remitterats från och be dem skicka en "påskyndansremiss" vilket nog kan vara mer effektivt. Om du ringer Neurologen kan du i alla fall få veta hur lång väntetid det är.

Hoppas du får komma dit snart och lycka till! Neurologiska symtom kan ju skrämma upp en rejält. Förhoppningsvis är det bara en nerv i kläm eller så.