• Anonym (...)

Inget fan av drama?

Vill inte ha drama, ingen drama tack, skriver en del i sina presentationer (tolkar det som nolltolerans mot drama och inte enbart onödigt drama)

Känner någon igen sig?

Livet och relationer innehåller en del drama så det lär vara svårt att undvika om det nu är ett förhållande de söker?

Eller menar man mer att man vill bara få kontakt med de som kan tänka sig att alltid göra som de vill?

• Svar på tråden Inget fan av drama?
  • Anonym (Oj!)
    Anonym (J) skrev 2024-10-08 19:01:06 följande:
    Brukar vara sådana som gillar drama som skriver att dom inte vil ha drama 
    Du kan ha rätt i det, jag har mött för få för att mer än gissa. Men om det är som du säger får jag tänka om :)
  • Anonym (...)
    Anonym (Ann) skrev 2024-10-08 19:01:08 följande:
    Att diskutera är inte drama.
    En del kallar det för drama
  • Anonym (Ann)
    Anonym (...) skrev 2024-10-08 19:34:48 följande:
    En del kallar det för drama
    Och? En del kallar åsikter för fakta. Det är också fel.
  • Anonym (...)
    Anonym (Ann) skrev 2024-10-08 19:36:12 följande:
    Och? En del kallar åsikter för fakta. Det är också fel.
    Hur definieras drama? Rent faktamässigt 
  • AndreaBD
    Anonym (...) skrev 2024-10-08 14:03:17 följande:
    Säker på att dessa personer inte tolkar en sån kommunikationsförsök som att skapa drama?
    Det är det jag tänker också. Det finns ju folk som projicerar också, kan hända att personen själv skapar drama. Jag har också råkat ut för en person (jag var mycket ung då) som tog alla försök till att prata i lugn och ro om något som "gräl" och påstod att jag hade börjat gräla. Helt hopplöst. 

Men, det borde gå att märka det ganska snabbt. Låt personen berätta lite hur de menar, så märker man det nog ganska snabbt.
  • Anonym (Ann)
    Anonym (...) skrev 2024-10-08 20:34:01 följande:
    Hur definieras drama? Rent faktamässigt 
    I det sammanhang du menar så är det väl att man gör en höna av en fjäder, blåser upp oviktiga saker till världens grej, när man smäller i dörrar osv. 
  • Ascendere
    AndreaBD skrev 2024-10-09 15:54:18 följande:
    Det är det jag tänker också. Det finns ju folk som projicerar också, kan hända att personen själv skapar drama. Jag har också råkat ut för en person (jag var mycket ung då) som tog alla försök till att prata i lugn och ro om något som "gräl" och påstod att jag hade börjat gräla. Helt hopplöst. 

Men, det borde gå att märka det ganska snabbt. Låt personen berätta lite hur de menar, så märker man det nog ganska snabbt.
    Ja man behöver inte fråga folk, låter man dem bara prata så kommer dem att brerätta allt om sig själva som man behöver veta
  • Anonym (...)
    Anonym (Ann) skrev 2024-10-09 16:29:06 följande:
    I det sammanhang du menar så är det väl att man gör en höna av en fjäder, blåser upp oviktiga saker till världens grej, när man smäller i dörrar osv. 
    Och hur är detta fakta och inte bara din personliga åsikt

jag har som sagt varit med om personer som har en annan åsikt och det är att skapa drama är när jag försöker diskutera ett problem
  • Anonym (...)
    Ascendere skrev 2024-10-09 16:53:15 följande:
    Ja man behöver inte fråga folk, låter man dem bara prata så kommer dem att brerätta allt om sig själva som man behöver veta
    ?
  • Anonym (Ann)
    Anonym (...) skrev 2024-10-09 17:10:57 följande:
    Och hur är detta fakta och inte bara din personliga åsikt

jag har som sagt varit med om personer som har en annan åsikt och det är att skapa drama är när jag försöker diskutera ett problem

Så alla du känner, inklusive du själv, är människor som skapar drama i sin omgivning? 

• Anonym (...)
    Ascendere skrev 2024-10-09 22:27:20 följande:
    Var det en fråga? 
    ja jag förstod inte riktigt, var gärna mer konkret hur det du skrev skulle gå till
  • Anonym (...)

enligt vissa personer så kan det vara så ja

jag skapade ju inte tråden för att jag undrar hur jag själv tänker i frågan

Anonym (Ann) skrev 2024-10-10 07:15:41 följande:

Så alla du känner, inklusive du själv, är människor som skapar drama i sin omgivning? 

Svar på tråden Inget fan av drama?