Urdålig med att städa och komma igång med saker med övriga saker - Tips?
Jag skriver inte så bra, så jag hoppas att detta inte misstolkas att se ut som ett skämt.
Det är som så att jag är riktigt urdålig på att städa.
Diska kan jag göra och torka av spisen.
Men annars är jag riktigt, riktigt dålig. Köksgolvet kan se katastrofalt ut. Damm under säng och bakom möbler + väggkanterna där det är svårt att komma åt p.g.a tyngre objekt, så som möbler.
Jag har kommit på att jag är bra att städa och tycker egentligen det är kul att städa. Speciellt när det blir resultat och det luktar så fräscht och trevligt. Men att komma igång, är jag urdålig.
Idag t.ex kommer jag få besök. Då har jag städat rejält. Toan ser så fint ut, det kan bli bättre.
Köket är snyggare, skräp är borta.
Sovrum/vardagsrum är så mycket bättre.
Jag har dessvärre också problemet att vara organiserad. Jag har en liten garderob som ingår i lägenheten. Tycker det är jobbigt med den lilla garderoben. Då blir det som så att byxor och tröjor ligger i en enda högg. Oftast kan kläder ligga i min tvåsits soffa, som jag tycker bara är i vägen i min lilla etta.
P.g.a all kläder som ligger i soffan, är jag orolig att det stinker. Jag hatar att ha så mycket möbler och hatar att det finns så mycket kläder.
Jag kommer inte igång med städningen, om det inte finns en ordentlig orsak, mer än att ha det snyggt och fräscht. Så om jag inte få besök, så städar jag inte. Jag är så kass.
Hur ändrar man på sig?
Det där med att vara mer organiserad kan jag tänka mig hur jag kan lära mig. Idag kommer jag dessutom skaffa ett litet extra ''skåp'', så kan jag lägga mina övriga kläder i den, som inte behövs hängas i garderoben
Jag undrar annars hur man kan komma igång med städningen per atuomatiskt.
Hoppas tråden inte tas som ett skämt och att ni förstår vad jag menar.
Tack på förhand! ^^