• Anonym (T)

Han väljer henne jämt

Jag har haft en öppen relation med min drömman i 1,5 år. Vi har valt att ha det så av olika anledningar och båda är helt med på upplägget. Vi är alltså två män, jag är homosexuell och han är bisexuell. Vi har på senare tid pratat om att bli exklusiva och satsa på oss, vi har pratat om förlovning och ihopflytt och barn. Han har sedan tidigare en sporadisk sexuell relation med en kvinna och han har frikort att träffa henne ett par gånger i månaden förutsatt att han kommunicerar detta med mig innan. Jag har noterat att min kille har kontakt med henne flera gånger i veckan och har bett om att få frikort två gånger i veckan med henne. Han har inte velat diskutera barnfrågan då hon fick ett missfall med deras barn några månader innan vi träffades och det känns färskt fortfarande. Jag upplever att han tar hennes parti trots att hon talar mycket illa om mig. Han säger alltid att jag måste tänka på henne. Han köper finare presenter till henne och är romantisk med henne. På vår årsdag nyligen valde han att gå på bio med henne och sova där. Jag har ställt ultimatum men han vägrar bryta kontakten med henne. Vad ska jag göra? Vill verkligen nå fram till honom och vill leva med denna man. 
  • Svar på tråden Han väljer henne jämt
  • Anonym (T)
    Han är full av trauman och han berättar att hon är den enda han kunnat öppna sig för och som förstår honom och känner honom fullt ut och att han inte vill bli av med henne ur sitt liv. Därför har jag inte velat beröva honom en sådan nära relation. Men gällande det här att flytta längre bort känns som ett alternativ då det skulle göra det svårare för dem att orka ses. Jag tror han använder henne ibland för att han har svårt att acceptera vår relation fullt ut. 
  • Anonym (Bisexuell)

Är ju det här som är faran i alla öppna relationer, oavsett läggning. Att man inte är överens och känner att det går för långt med någon part. 

Sen gällande den sexuella läggningen. Jag är själv bisexuell men kvinna. Hade alla variabler (känslor osv) känts exakt lika med en kvinna och en man hade jag valt att bilda familj med mannen. Det är ju betydligt enklare rent biologiskt. För två män är det ju ännu svårare. Orättvist men sant.

• Dexter dot com
    Anonym (T) skrev 2024-10-12 11:14:23 följande:
    Han är full av trauman och han berättar att hon är den enda han kunnat öppna sig för och som förstår honom och känner honom fullt ut och att han inte vill bli av med henne ur sitt liv. Därför har jag inte velat beröva honom en sådan nära relation. Men gällande det här att flytta längre bort känns som ett alternativ då det skulle göra det svårare för dem att orka ses. Jag tror han använder henne ibland för att han har svårt att acceptera vår relation fullt ut. 
    Du kommer inte kunna beröva honom på deras relation även om du velat eftersom han väljer henne före dig. Du har ju ställt ultimatum som han inte bryr sig om. Varför tror du han skulle gå med på att flytta från den relation han prioriterar för en relation med dig som han uppenbarligen inte respekterar och värdesätter?
  • Anonym (E)

Det låter lite som önsketänkande från din sida. 

Det gör ont att inse men han har ingen respekt för dig, särskilt inte efter att du har gått med på att behandlas så här illa av de två. 

Gå inte vidare och bilda familj med den här mannen vad du än gör. Allt som känns svårt nu kommer att bli 100 ggr värre när det finns barn inblandade. 

Vad gör du om ni bildar familj och han fortsätter att åka till henne trots avståndet?

Som någon skrev ovan så har han en relation med henne och behandlar dig som en älskare. 

Tycker du inte att du är värd mer än så? 

• Anonym (E)

Tillägg: Jag har en hel del trauman i bagaget men jag är inte en total egoist och behandlar människor illa för det, snarare tvärtom.

Se upp med personer som använder sina trauman för att ursäkta vidrigt beteende. Det fungerar inte så. 

Jag skulle aldrig kunna se på när någon jag bryr mig om blir behandlad som hon gör mot dig. Det är psykisk misshandel när han inte försvarar dig utan tvärtom håller med henne. Ser du inte det? 

• Anonym (Johannes)

Han ljuger dig full av skit. Beklagar men så är sanningen. 

Han visar tydligt att han inte vill ha er relation.  Varför vill du ha någon som inte vill ha dig?  Han har ju till och med slutat ligga med dig. Då är det inte ens en relation längre. 

Beklagar, men han vill inte ha dig. Behåll värdigheteten och lämna honom. 

• Anonym (v)
    Anonym (T) skrev 2024-10-12 10:59:48 följande:
    n. Hon tycker att det är äckligt, tvingar honom att använda kondom när dem ses vilket gjort att han vägrar ligga med mig utan kondom istället eller helt undvikit att ligga med mig för att slippa använda kondom hos henne, vilket gör mig väldigt arg.
    JA VAD KONSTIGT ATT ANVÄNDA KONDOM NÄR MAN LIGGER MED FLERA.

Denna tråd??????????????????????
  • Anonym (Borderline?)

Vad är det som gör att du tror att ni har ett förhållande? Hon har ju helt rätt. Du är en hobby för honom. Inget annat?

Har du någon diagnos som spökar? För ingen sund människa låter sig behandlas som du gör.

• Anonym (Johannes)

Är du samma man som dejtar okända killar och sen råkar illa ut? 

Det låter som att du är den killen. 

• Anonym (Borderline?)
    Anonym (Johannes) skrev 2024-10-12 12:41:30 följande:

Är du samma man som dejtar okända killar och sen råkar illa ut? 

Det låter som att du är den killen. 

Verkligen!
  • molly50
    Jag vill inte låta hård.
    Men jag  tycker att du verkar försvara honom alldeles för mycket.
    Du låter dina känslor ta över helt.
    Att han har haft trauman ursäktar inte att han behandlar dig illa och visar dig noll respekt.
    Om han mår dåligt så är det något han borde söka professionell hjälp för istället för att vända sig till en person som även hon gör dig illa och förvrider hans tankar totalt.
    Och varför umgås ni alla tre? Bara det visar ju hur lite respekt han har för dig.
    Att flytta längre bort behöver inte hindra dem från att träffas.
    Det finns så bra möjligheter idag med kollektivtrafik osv.
    Jag tycker du ska ställa ultimatum. Be honom välja. Väljer han henne så vet du var han står. Då är du inte värd något i hans ögon.
    Du förtjänar bättre än någon som inte ens vågar stå för vem han är.
  • Hellishen

Tyvärr du blir utnyttjad. Han tänker bara på sig själv och behandlar dig så dåligt som du accepterar att bli behandlad. Du måste lämna och gå vidare. Detta är alldeles för dysfunktionell och ensidigt.

Anonym (T) skrev 2024-10-12 10:27:35 följande:
    Han väljer henne jämt Jag har haft en öppen relation med min drömman i 1,5 år. Vi har valt att ha det så av olika anledningar och båda är helt med på upplägget. Vi är alltså två män, jag är homosexuell och han är bisexuell. Vi har på senare tid pratat om att bli exklusiva och satsa på oss, vi har pratat om förlovning och ihopflytt och barn. Han har sedan tidigare en sporadisk sexuell relation med en kvinna och han har frikort att träffa henne ett par gånger i månaden förutsatt att han kommunicerar detta med mig innan. Jag har noterat att min kille har kontakt med henne flera gånger i veckan och har bett om att få frikort två gånger i veckan med henne. Han har inte velat diskutera barnfrågan då hon fick ett missfall med deras barn några månader innan vi träffades och det känns färskt fortfarande. Jag upplever att han tar hennes parti trots att hon talar mycket illa om mig. Han säger alltid att jag måste tänka på henne. Han köper finare presenter till henne och är romantisk med henne. På vår årsdag nyligen valde han att gå på bio med henne och sova där. Jag har ställt ultimatum men han vägrar bryta kontakten med henne. Vad ska jag göra? Vill verkligen nå fram till honom och vill leva med denna man. 
  • Anonym (Eh va?)

Du har inget förhållande med den mannen. HON har det, men förmodligen bryter han helt med dig när de skaffar barn. Du är hans älskare på sidan av eller hans hobby som flickvännen kallar det.

• Xenia

Öppen relation och frikort? Låter som recept på något som aldrig kan fungera.

Ska det vara "öppen relation" så ska det vara att kärleksrelationen har man med en enda och sen har man tillfälliga sexuella relationer med andra. Och är det bara den ena som andra relationer så blir förhållandet helt ojämlikt. Men här verkar det som han har kärleksrelationen med kvinnan.

Det är inte heller en s k polyamoröst förhållande, det förutsätter att alla respekterar varann. Kvinnan respekterar inte dig. Tyvärr verkar inte mannen respektera dig heller.

Du kan inte "nå fram till honom", han vet redan att du älskar honom men han har ju tydligt visat att hon betyder mer för honom än vad du gör.

Vi utomstående ser det men du tycks inte vilja ta till dig sanningen.

Vad du kan göra är att säga att du inte vill ha någon "öppen relation" och att du hellre gör slut. Och sedan verkligen göra slut, annars blir du en dörrmatta.

• EpicF
    Anonym (T) skrev 2024-10-12 10:59:48 följande:
    Hon har uttryckt sig homofobt många gånger, och han väljer att inte säga till henne. Han är inte den typiska bögen. Hon tycker att det är äckligt, tvingar honom att använda kondom när dem ses vilket gjort att han vägrar ligga med mig utan kondom istället eller helt undvikit att ligga med mig för att slippa använda kondom hos henne, vilket gör mig väldigt arg. Hon kallar mig öppet för hans hobby framför mig och att vår relation inte är på riktigt. Han säger ingenting. Hon tvingar sig själv att sitta fram i bilen och fryser ut mig helt, och att sitta mittemot honom när vi äter middag och får mig att se ut som ett bihang. Ibland är hon trevlig men oftast otrevlig, mer och mer. Om hon vill någonting håller han alltid med henne om att hon har rätt. Nej han är öppet bisexuell men vill inte gå ut offentligt med vår relation. Han har till och med föreslagit att hon kan föda vårat barn längre fram trots att han vet att jag helst vill att han slutar träffa henne. Vill inte göra slut med honom. men detta känns så jobbigt. 
    Han verkar inte tyvärr inte vara på samma plan som dig i er sk relation. Verkar inte ens som han ser ser som en relation, utan mer som kk. 

Varför stannar du? Du blir bara utnyttjad och till åtlöje. 
Svar på tråden Han väljer henne jämt