Angående herpes så är det ett lurigt virus. De allra flesta bär redan på viruset men långt ifrån alla får symtom. Att ditt prov var negativt säger egentligen inget om din partner har det eller inte.
Det finns också två olika herpesvirus, det ena förekommer oftast runt munnen, det andra i underlivet men det förekommer tvärtom.
När jag var 20 ish och hade pojkvän fick jag herpes i underlivet ett par ggr. Oftast var det efter att vi haft sex flera gånger och där jag antingen inte varit tillräckligt våt eller kåt.
Var hos gyn som sa ?det här är herpes? och medicinen jag fick fungerade väldigt bra. Dock så visade testet negativt för herpes. De testade för herpes typ 2 men eftersom jag läst nu att typ 1 förekommer i underlivet kanske det lika gärna kan ha varit det? Hursomhelst - det kan inte ha varit något annat. Min pojkvän blev aldrig smittad, dvs han fick aldrig några sår under vår relation. Men han kan fortfarande ha viruset i kroppen. Det verkar som att viruset triggas från/av dig själv genom t ex stress, fysisk (som sex när man inte har lust) men även mental.
Efter den relationen har jag aldrig haft herpes igen. Inte någonstans på min kropp. Jag var ung, hade ibland sex fast jag inte var sugen, mådde inte så jättebra i mig själv osv. Tror definitivt att det var det som triggade det hos mig.