Märklig sak att säga till en sjuk person väl?
Så en jag känner (Beata) har hamnat i ett drama och jag förstår den andra personen och tycker att den andra har rätt och det har lett till tjafs mellan mig och Beata och hennes barn när jag står upp för min åsikt.
Beata äter ofta på en restaurang där hon känner servitrisen för att hon äter där. Servitrisen blev tråkigt nog sjuk i cancer men jobbade under sin behandling. Precis i början av hennes diagnos och behandling och när hon nyss hade tappat håret och använde en sjal på huvudet för att inte visa det så mycket så tar Beata tag i henne och säger: Du ser så vacker ut.
Servitrisen blir rasande och Beata blir kränkt. Hon ville ju bara vara snäll minsann! Men allvarligt talat så finns det väl tusen andra saker att säga till den stackars sjuka människan som kämpar för livet än att hon ser vacker ut när hon förmodligen verkligen inte känner sig fin?
Servitrisen vägrar att servera Beata sen dess och tittar inte ens på henne när hon kommer in på restaurangen. Jag förstår det till 100%. Men det gör inte Beata eller hennes barn. Beata ville ju bara vara snäll och trevlig och servitrisen var chockerande och helt otroligt dum i huvudet som behandlade stackars Beata så här.
Är servitrisen verkligen så orimlig eller är det Beata som är orimlig som är helt oförstående och kränkt och lägger all skuld på servitrisen för hur det blev och att hon vägrar prata med Beata nu?