Sex efter många år i äktenskap
Hej, jag och min fru älskar varandra, men har nu stött på problem. Allt mellan oss är bra, vi har hus och barn, det finns inget att klaga på. Men, jag föreslog att vi tillsammans vid enskilda tillfällen skulle kunna öppna upp sexlivet och blanda in andra, jag tror detta skulle vara ett spännande gemensamt äventyr. Ingenting är sig likt sedan dess, frun säger att hon hellre vill dö än att ens tänka en millimeter i den riktningen. Vi känner båda av slentrian och längtar efter något mer, men, det stora problemet är att det verkar vara omöjligt till något annat än just samma slentrian som vi levt med de senaste 15 åren. Frun tycker även hon att vi har det bra men tycker att vi lider av slentrian, hennes lösning är att besöka en sexbutik och titta på dildosar, vilket jag såklart kan göra, men det känns typ lika spännande som att bygga en altan. Hon kräver tät kommunikation och ärlighet, men det leder bara till skrik och bråk om jag nämner något 1 millimeter i mina fantasier. Kravet är att man ska vara 100% ärlig i sin kommunikation men det man säger måste passa perfekt i hennes villkor.
Finns det fler i samma situation? Hur har ni tagit er vidare? Varken jag eller frun vill skiljas, men samtidigt är sex viktigt för oss båda... =(