Har du blivit sambofet och vad tänker du göra åt det??
Va? Va??
Va? Va??
Jag har blivit tantmullig. Men det skyller jag på åldern, inte på sambon.
Fick utdraget hormonspiralen idag som gett mig bottenlös aptit.
Hoppas verkligen det blir lättare att backa till min önskade normala vikt nu, men det tar 6-8 veckor eller nåt innan det släpper riktigt.
Jag får nog erkänna att jag lagt på mig några kilon sedan jag flyttade ihop med min kille för två år sedan men har haft turen(?) att det mesta satt sig på baken istället för magen och min kille är bara nöjd med det. Fast ett par kilon behöver jag nog jobba bort.
Det är bara personer som skärpt till sig som vill svara i tråden alltså.
Jag har aldrig förstått det där. För mig är det tvärtom, jag är mer motiverad att sköta mitt yttre i en relation.
Nu när jag är singel har jag kommit av mig och gått upp i vikt. Jag har varit stressad och mått dåligt av flera anledningar.
Jag vill inte dejta innan jag har gått ner i vikt men motivationen saknas när jag är ensam så jag förblir singel. Det har snart gått sju år sedan jag hade en relation och jag börjar förbereda mig på att det fortsätter så.
Nästan alla är feta idag. Det spelar ingen roll om de är sambos eller inte.
Har jag gått upp i vikt och fått förändrad kropp under de 22 år jag var sambo? Absolut.
Ser jag det som att det är samboskapets fel? Nope, det handlar om ålder, hormoner och att jag fått en mer normal syn på mat istället för en ätstörd syn. Är reformerad ätstörd numera.
Trivs jag där jag är? Absolut. Klär jag mig som jag vill? Hell yes. Vill jag se ut som 20-25 igen? Absolut inte. Skiter jag i hur andra ser på mig? Jupps. Den enda vars åsikt om mig som betyder något är min egen.