• Anonym (Vet ej)

Är det vanligt att man är lite bi-nyfiken?

Jag kan fan inte bestämma mig för om jag är helt straight eller inte. 

Jag kollar aldrig på kvinnor som jag möter på ett romantiskt sätt, jag har heller aldrig varit kär i en kvinna. Jag har alltid haft vänner runtom mig men aldrig sett dem på något annat sätt än vänner. 

Däremot har jag ju genom åren mött kvinnor som är gay, tex kollegor m.m. Och när jag får reda på att någon jag möter är gay blir jag väldigt nyfiken på dem, kan ibland tänka hur skulle det vara att leva med en kvinna m.m. Jag hade nyligen en kvinna som ihärdigt försökte ragga på mig, hon skrev till mig på nätet bland annat och det gjorde mig otroligt nyfiken på henne. När jag ser att hon skrivit till mig känns det lite extra i magen. Men sen kan ändå känna att det kanske är bättre i tanken än i praktiken ändå. Jag tänker på henne ibland men jag är inte kär. 

Jag har varit med 2 kvinnor sedan tidigare bara för att mätta min nyfikenhet. Blev inget med någon av dom och jag blev aldrig kär. 

Är ni likadana eller är det ett blankt nej för er? Blir ni lite extra nyfikna när någon är gay? Är man straight ändå?

• Svar på tråden Är det vanligt att man är lite bi-nyfiken?
  • Anonym (Justin)
    Anonym (Killen) skrev 2024-10-21 17:08:51 följande:
    Har du tjej, och har du i så fall delat med dig om dina tankar med henne?

Det är inte helt ovanligt att man som kille drömmer om trekant med sin tjej och en extra kille. Inget romantiskt inblandat utan bara en extra kuk som leker tillsammans. 
    Ja, jag har delat med mig av mina fantasier med henne, som ofta handlar om att den extra mannen gör skönt för henne. Och mig. Hon tar inte illa upp, verkar bli lite upphetsad av tanken.
  • Anonym (Skumma tankar)

Jag anser mig vara hetero och har aldrig varit nära någon kvinna. Ändå så kan jag fantisera om tjejsex och då specifikt med någon jag tydligen varit attraherad av. Det här är ingenting jag tänker gå vidare med utan får gömmas i lådan märkt fantasier.

• Anonym (Killen)
    Anonym (Justin) skrev 2024-10-22 16:11:32 följande:
    Ja, jag har delat med mig av mina fantasier med henne, som ofta handlar om att den extra mannen gör skönt för henne. Och mig. Hon tar inte illa upp, verkar bli lite upphetsad av tanken.
    Kul!

Är det något ni planerar att ta vidare, eller ska ni låta det fortsätta vara en fantasi?

Har liknande fantasier som jag delat med mig av till min fru, men hon blev nog mest förvånad tror jag. Inte direkt negativt men heller inte positivt inställd.
  • Anonym (Justin)
    Anonym (Killen) skrev 2024-10-23 10:31:33 följande:
    Kul!

Är det något ni planerar att ta vidare, eller ska ni låta det fortsätta vara en fantasi?

Har liknande fantasier som jag delat med mig av till min fru, men hon blev nog mest förvånad tror jag. Inte direkt negativt men heller inte positivt inställd.
    Nej, hon har varit avvisande när jag pratat om det. Tills vidare är det bara en fantasi i mitt - och kanske lite grann i hennes - huvud. Vi lyssnar bland annat på noveller som ofta handlar om otro och andra "förbjudna" erotiska äventyr, och hon gillar att lyssna på dem.

Om man vill att det ska gå längre så får man nog ta det väldigt varligt, bit för bit. Jag är inte säker på att jag vill det, men vi får väl se...
  • RosenBladh

Jag tycker det är ganska normalt. Man får väl sätta sina gränser, min sambo anser att jag är solklart bisexuell då jag ofta haft sex med tjejer. Jag har också haft en fas där jag var ganska flörtig med tjejer och det var inte så svårt att få napp ändå.. 

nu ska jag inte överdriva min expertis här men på lite skala tror jag det är vanligt. Bland tjejer i alla fall. att man är lite nyfiken, öppen för idén. När jag pluggade gjorde vi en undersökning (på väldigt amatörmässig nivå under kandidaten Tungan ute) och då svarade ungefär 60% av tjejerna och typ 15% av killarna att de skulle ta chansen att ha samkönat sex, om den dök upp. 

• Dal man

Jag är själv nyfiken på män,diskuterat detta med min kvinna om att ta in en man på trekant och prova hon blir heltänd på det,verkar vara väldigt vanligt att man kan tända på båda könen,se det som härliga sexuella möten bara,man måste ju inte bli kär för att ha sex.

• Anonym (Killen)
    Anonym (Justin) skrev 2024-10-23 16:47:09 följande:
    Nej, hon har varit avvisande när jag pratat om det. Tills vidare är det bara en fantasi i mitt - och kanske lite grann i hennes - huvud. Vi lyssnar bland annat på noveller som ofta handlar om otro och andra "förbjudna" erotiska äventyr, och hon gillar att lyssna på dem.

Om man vill att det ska gå längre så får man nog ta det väldigt varligt, bit för bit. Jag är inte säker på att jag vill det, men vi får väl se...
    Vissa saker ska man nog låta stanna vid fantasier, särskilt om man är tveksam. Samtidigt vill man ju inte gå miste om sådant som kan berika både sitt eget och partnerns liv ifall det blir bra.

Tror också att man ska ta det bit för bit. I ett tidigare förhållande blev det att en polare hamnade i samma säng som mig och min tjej när vi hade sex. Han var naken och satt/låg bredvid i sängen utan att vi hade någon fysisk kontakt, Var lite av en fyllegrej just den gången men det blev ändå en kul grej vi pratade om många gånger.

Däremot skulle jag hellre ha med en okänd kille än min polare om vi skulle gå längre. 
  • Freddie K

Om man inte testar, hur vet man då vad man gillar och inte gillar? Sen behöver man ju inte sätta etikett på det. Man är den man är och gillar det man gillar. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • SannnaB

Jag tycker om både män och kvinnor. Mitt skönaste sex har varit med en kvinna. Du får köra på. Flört

• Anonym (Killen)
    Dal man skrev 2024-10-24 06:48:38 följande:

Jag är själv nyfiken på män,diskuterat detta med min kvinna om att ta in en man på trekant och prova hon blir heltänd på det,verkar vara väldigt vanligt att man kan tända på båda könen,se det som härliga sexuella möten bara,man måste ju inte bli kär för att ha sex.

Jag ser mig själv som extremt hetro men jag har med åldern insett att det till viss del beror på att jag blivit "programmerad" från början att allt annat än sex med tjejer är total tabu. 

Har en mer avslappnad inställning nu, även till sex i största allmänhet. Det behöver inte vara så stor grej som sagt, bara något man gör för att det är kul. 

Tittar ibland på porr tillsammans med frun och när hon får välja blir det oftast film med trekanter med två killar och en tjej. Från att inte ens ha funderat i de banorna har jag  kommit att tycka att det är väldigt intressant och upphetsande. 

Hur har era diskussioner varit, är det mer som fantasier eller något som ni planerar att genomföra?
  • Anonym (())
    Freddie K skrev 2024-10-24 09:00:51 följande:

Om man inte testar, hur vet man då vad man gillar och inte gillar? Sen behöver man ju inte sätta etikett på det. Man är den man är och gillar det man gillar. 

Varför ska man testa något som ej intresserar en? Särskilt också när det rör sig om något såpass intimt som sexualitet.
    Är själv straight och behöver inte ens fundera på om samkönat sex skulle vara nåt intressant för mig. Svaret är ju så tydligt ända sen tonåren.

Etiketter är bara bra i min mening. Då vet man mer tydligt var man har varann och jag vill definitivt veta en mans sexuella läggning innan jag ev dejtar honom, just eftersom läggningen i sig kan vara en dealbreaker för mig.

Män som gillar sexuellt umgänge med både kvinnor och andra män är definitivt bi. Även om de säger sig bara uppskatta mannens könsorgan och inget annat på mäns kroppar.

• Anonym (Lo3)

Den här tjejen som skrivit till dig, går det att utforska mer där? ta reda på mer hur du känner. 

• Anonym (Justin)
    Anonym (()) skrev 2024-10-24 17:38:00 följande:

Varför ska man testa något som ej intresserar en? Särskilt också när det rör sig om något såpass intimt som sexualitet.
    Är själv straight och behöver inte ens fundera på om samkönat sex skulle vara nåt intressant för mig. Svaret är ju så tydligt ända sen tonåren.

Etiketter är bara bra i min mening. Då vet man mer tydligt var man har varann och jag vill definitivt veta en mans sexuella läggning innan jag ev dejtar honom, just eftersom läggningen i sig kan vara en dealbreaker för mig.

Män som gillar sexuellt umgänge med både kvinnor och andra män är definitivt bi. Även om de säger sig bara uppskatta mannens könsorgan och inget annat på mäns kroppar.

Varför känns det så viktigt för dig att definiera en man som bisexuell? Kan det inte finnas fler varianter än hetero-homo-bi?

Vad sägs om binyfiken? 
  • Anonym (())
    Anonym (Justin) skrev 2024-10-25 16:48:15 följande:
    Varför känns det så viktigt för dig att definiera en man som bisexuell? Kan det inte finnas fler varianter än hetero-homo-bi?

Vad sägs om binyfiken? 
    Det är viktigt i relationsbildning eftersom jag inte vill vara tillsammans med en man som varit med andra män. Det är en dealbreaker.
Svar på tråden Är det vanligt att man är lite bi-nyfiken?