• Anonym (..)

Är det röd flagga?

Har precis träffat en kille och han vill nu åka iväg en helg med mig. Är det röd flagga?

• Svar på tråden Är det röd flagga?
  • Anonym (..)
    felicityporter skrev 2024-10-21 23:18:22 följande:

Äh, va? Kontext?

Menar om det är röd flagga att han vill redan iväg en helg då vi precis träffats.
  • Anonym (...)
    Anonym (..) skrev 2024-10-21 23:19:52 följande:
    Menar om det är röd flagga att han vill redan iväg en helg då vi precis träffats.
    Ja om ni precis träffades på stan och han helt sonika säger "nu drar vi iväg en helg" så skulle iaf inte jag följa med.... Men jag gissar att det finns lite mer bakgrund 
  • Anonym (M)
    Anonym (..) skrev 2024-10-21 23:17:45 följande:
    Är det röd flagga?

Har precis träffat en kille och han vill nu åka iväg en helg med mig. Är det röd flagga?

Precis, som nu ikväll?
  • Anonym (..)
    Anonym (M) skrev 2024-10-21 23:30:11 följande:
    Precis, som nu ikväll?
    Vi har träffats ett par gånger.
  • Anonym (...)
    Anonym (..) skrev 2024-10-21 23:33:10 följande:
    Vi har träffats ett par gånger.
    Haha, jamen nu förstår vi ju precis hur det ligger till.... not 

Hur känner ni varandra? Hur länge har ni känt varandra? Hur många gånger och hur ofta ses ni? Är det någon du pratat på dejtingaajt i månader eller har ni råkat stöta på varandra på lokala kvarterskrogen? Eller är det kanske samma hobby ni sysslar med och det är något sorts event han vill iväg på? 

Snacka om skeva svar när man ber om råd
  • Anonym (Elva)

Vill han åka iväg till en stuga mitt i skogen långt ifrån samhället, så är det en röd flagga, vill han bjuda dig med på sin privatjet till Paris så är det en röd flagga. Vi vet ingenting om det här egentligen. Som någon sa, mer kontext behövs.

• Anonym (Mannen)

Inte röd flagg.

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Elva) skrev 2024-10-22 00:28:11 följande:

Vill han åka iväg till en stuga mitt i skogen långt ifrån samhället, så är det en röd flagga, vill han bjuda dig med på sin privatjet till Paris så är det en röd flagga. Vi vet ingenting om det här egentligen. Som någon sa, mer kontext behövs.

Varför är det en röd flag om man vill dra iväg till en annan stad i Europa?
  • Anonym (Elva)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-10-22 02:00:15 följande:
    Varför är det en röd flag om man vill dra iväg till en annan stad i Europa?
    Har inte du hört talas om tindersvindlaren?
  • Anonym (Em)
    Är det röd flagga?

Vi behöver mer information! Allt beror på omständigheterna. 

Vart vill han åka? Vad ska ni göra där? Varför?
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Elva) skrev 2024-10-22 02:02:58 följande:
    Har inte du hört talas om tindersvindlaren?
    Ja men det är en person. Jag har åkt på flera spontanresor med personer jag inte känt. Vi har haft kul. 
  • Anonym (molly)

Om han har bjudit ner dig till sin egenhändigt snickrade u-båt så ja, det är en röd flagga.

Nej, men ärligt talat, om ni har snackat ett tag och han vill bjuda dig på en herrgårdsweekend eller en helg i Göteborg/Köpenhamn/London etc så är det en grön flagga i min bok. 

• Anonym (Elva)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-10-22 15:57:35 följande:
    Ja men det är en person. Jag har åkt på flera spontanresor med personer jag inte känt. Vi har haft kul. 
    Som sagt, kontext saknas. Är ju inte helt ovanligt att någon söker efter ett resesällskap och allt går bra. Vet inte i vilket sammanhang ts efterfrågar synpunkter på röd flagga. Det kan ju vara i kontexten att han känner stress, ska snabba på ett potentiellt förhållande, hon kanske känner att han forcerar fram något, varför skulle man annars ställa frågan på ett forum om hon själv inte känner att något är underligt?
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Elva) skrev 2024-10-22 16:26:32 följande:
    Som sagt, kontext saknas. Är ju inte helt ovanligt att någon söker efter ett resesällskap och allt går bra. Vet inte i vilket sammanhang ts efterfrågar synpunkter på röd flagga. Det kan ju vara i kontexten att han känner stress, ska snabba på ett potentiellt förhållande, hon kanske känner att han forcerar fram något, varför skulle man annars ställa frågan på ett forum om hon själv inte känner att något är underligt?
    När jag var yngre kunde jag träffa någon på en fest eller vad som helst för att sedan föreslå att vi skulle bestiga ett berg, besöka Prag eller någon annan stad i Europa. 9 av 10 gånger blev det av.
  • Anonym (Elva)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-10-23 23:19:10 följande:
    När jag var yngre kunde jag träffa någon på en fest eller vad som helst för att sedan föreslå att vi skulle bestiga ett berg, besöka Prag eller någon annan stad i Europa. 9 av 10 gånger blev det av.
    Vad har det med ts att göra?
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Elva) skrev 2024-10-23 23:23:20 följande:
    Vad har det med ts att göra?

Jag menar att det inte behöver vara en röd flagga att åka iväg en helg. Man kanske bara är spontan och vill åka på ett äventyr. Om killen gör resa för att få ligga skulle jag dock säga att det är en röd flag.

• Anonym (orion)
    Är det röd flagga?
    Ja, jag tycker det är en röd flagga att ta stora steg innan man tagit dom mindre. Denna flagga kan vara större eller mindre beroende på omständigheterna, men fortfarande en röd flagga oavsett vad.
Svar på tråden Är det röd flagga?