• Anonym (Z)

Män som begår våldsbrott utgör en stor kostnad och belastning för samhället

Vi måste prata om män som begår alla dessa våldsbrott som mord, våldtäkter och som ingår i gängkriminalitet.

Dessa män kostar samhället oerhört mycket pengar, pengar som skulle behövas inom bland annat sjukvården. Förutom den enorma kostnaden de utgör så bidrar de till att oskyldiga människors liv riskeras att tas och skapar en otrygghet i samhället. 

Vad är dina synpunkter på hur våldsbrotten för män kan minska?
  • Svar på tråden Män som begår våldsbrott utgör en stor kostnad och belastning för samhället
  • Anonym (Bingo)
    Anonym (Man) skrev 2024-10-24 22:01:41 följande:
    Jag har väl ändå inte sagt att Moderaterna inte var för öppna gränser under Reinfeldts tid? Jag röstade inte på Moderaterna och det röda blocket hade nog ställt till det ännu värre.
    Näe, det var alla andra kvinnokramande män som röstade på Reinfeld. Finns ju bara ett parti man kan rösta på. Alla som inte röstade på det (kvinnor) är naturligtvis direkt ansvariga för våldet i samhället.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Hurra) skrev 2024-10-24 22:03:15 följande:
    Så du har inte försökt skylla mäns misslyckande på kvinnor, och att det är kvinnors röda rösters fel?
    Nej det har jag inte. Försöker du skylla kvinnors misslyckanden på män? Jag tycker vi ska försöka låta bli att polarisering mellan könen.
  • Anonym (Bingo)
    Anonym (Man) skrev 2024-10-25 14:53:44 följande:
    Nej det har jag inte. Försöker du skylla kvinnors misslyckanden på män? Jag tycker vi ska försöka låta bli att polarisering mellan könen.
    Precis, det är så många feminister här som bara vill polarisera. 
  • Anonym (Bingo)
    Anonym (Bingo) skrev 2024-10-25 15:02:50 följande:
    Precis, det är så många feminister här som bara vill polarisera. 
    Vi kan ju ignorera trådens ämne i stället och säga att både män och kvinnor (och invandrare) är ansvariga för våldet i samhället, mest kvinnor och invandrare förstås.
  • Marmite Devil
    Anonym (Man) skrev 2024-10-24 21:20:35 följande:
    Och så kommer det mer förolämpningar från dig. 
    Jag tycker också sjukvård och skola är viktigt och att man ska hjälpa dom som behöver dvs så länge man har möjlighet och att det då ska vara motkrav på att man anpassar sig efter reglerna som finns i det land man kommer till. Passar inte galoscherna i det land man kommer till tycker jag det är väldigt otacksamt och gör bäst i att inte komma hit.

Vi kommer aldrig mötas för du verkar vara en känslomänniska som ta beslut på känsla och inte fakta.  

Så nu är det bra att kvinnor röstar på vänstern och MP? 

• Anonym (x)
    Så det var inte du som skrev så här:

Det är framförallt kvinnor som röstat för politiken som tillåtit den höga invandringen så jag tycker vi flyttar över den kostnaden på kvinnorna i så fall. 

• Anonym (Bingo)
    Anonym (x) skrev 2024-10-25 17:02:52 följande:
    Så det var inte du som skrev så här:

Det är framförallt kvinnor som röstat för politiken som tillåtit den höga invandringen så jag tycker vi flyttar över den kostnaden på kvinnorna i så fall. 
    Näeeee, det är ju polariserande. Det är ju kvinnornas fel att män är våldsamma.

Men ok, Vi kan ju dra allt över en kam och säga att det inte är någons fel att män är våldsamma så vi inte riskerar polarisering. Eller så viker vi tillbaka till invandrarna igen.

Mansrollen är tryggad. Det är allas fel (men ffa kvinnor och invandrare)
  • Marmite Devil
    Postman skrev 2024-10-24 21:28:04 följande:
    Det märktes på ditt sätt att skriva och hur du uttrycker dig eller så vill du bara medvetet missförstå för att provocera igång tjafs. Men jag kan också självklart ha missförstått din intention.
    Vad i det jag skrev fick dig att tro att jag inte förstår att det finns generella skillnader mellan hur män och kvinnor röstar? 
  • Anonym (Bingo)
    Marmite Devil skrev 2024-10-25 18:03:31 följande:
    Vad i det jag skrev fick dig att tro att jag inte förstår att det finns generella skillnader mellan hur män och kvinnor röstar? 
    Stackars postman, han är utsatt för ett drev på familjeliv.
  • Tom Araya
    Anonym (Z) skrev 2024-10-22 15:53:58 följande:
    Män som begår våldsbrott utgör en stor kostnad och belastning för samhället Vi måste prata om män som begår alla dessa våldsbrott som mord, våldtäkter och som ingår i gängkriminalitet.

Dessa män kostar samhället oerhört mycket pengar, pengar som skulle behövas inom bland annat sjukvården. Förutom den enorma kostnaden de utgör så bidrar de till att oskyldiga människors liv riskeras att tas och skapar en otrygghet i samhället. 

Vad är dina synpunkter på hur våldsbrotten för män kan minska?
    Kostar det samhället mindre pengar om brotten begås av kvinnor?
  • Anonym (Bingo)
    Tom Araya skrev 2024-10-25 18:49:49 följande:
    Kostar det samhället mindre pengar om brotten begås av kvinnor?
    Vi har ju redan konstaterat att alla våldsbrott i samhället är kvinnors fel redan (och invandrarna)
  • Anonym (Hurra)
    Jasså? Läs dina inlägg igen och se om ditt svar är korrekt. kvinnors misslyckanden? Vilket kön är det som är överrepresenterade som gärningsmän? Vilket kön går ut skola med lägre betyg? Vilket kön har högst andel utbildade numera? Vilket kön har högst andel överviktiga? Varför finns det så många män som är misogyna incels men inte i närheten av lika många kvinnor?

snälla förklara för mig på vilket sätt kvinnor misslyckas, för mig är ett kön överrepresenterat inom gruppen l o s e r s
  • Anonym (Man)
    Anonym (Hurra) skrev 2024-10-25 22:05:46 följande:
    Jasså? Läs dina inlägg igen och se om ditt svar är korrekt. kvinnors misslyckanden? Vilket kön är det som är överrepresenterade som gärningsmän? Vilket kön går ut skola med lägre betyg? Vilket kön har högst andel utbildade numera? Vilket kön har högst andel överviktiga? Varför finns det så många män som är misogyna incels men inte i närheten av lika många kvinnor?

snälla förklara för mig på vilket sätt kvinnor misslyckas, för mig är ett kön överrepresenterat inom gruppen l o s e r s
    Jag vill inte tjafsa eller starta ett könskrig som sig skrev tidigare. Och du har helt rätt i vad du skrev ovan och det finns misslyckade individer av båda könen. Du låter själv lite kritisk till män är du det? Män är mindre sjukskrivna och äter mindre antidepressiva och skola säger inte mycket om hur man lyckas i arbetslivet och dom flesta framsteg inom teknik och medicin är framtagna av män och det speglar sig lönemässigt tex. Tidigare har kvinnor varit missgynnade i arbetslivet vilket så klart varit helt fel men nu spelar vi på samma vilkor.
  • Anonym (Bingo)
    Anonym (Man) skrev 2024-10-25 22:40:08 följande:
    Jag vill inte tjafsa eller starta ett könskrig som sig skrev tidigare. Och du har helt rätt i vad du skrev ovan och det finns misslyckade individer av båda könen. Du låter själv lite kritisk till män är du det? Män är mindre sjukskrivna och äter mindre antidepressiva och skola säger inte mycket om hur man lyckas i arbetslivet och dom flesta framsteg inom teknik och medicin är framtagna av män och det speglar sig lönemässigt tex. Tidigare har kvinnor varit missgynnade i arbetslivet vilket så klart varit helt fel men nu spelar vi på samma vilkor.
    Näe, vi män startar aldrig könskrig, kvinnor har så svårt att ta kritik bara.
Svar på tråden Män som begår våldsbrott utgör en stor kostnad och belastning för samhället