Anonym (Anonym) skrev 2024-10-26 13:53:43 följande:
Barnmorskan gav mig samma p-piller som jag hade förut. Hon läste i journalen om misstänkta proppen men sa att provet inte visade en propp då det var misstänkt/gränsfall. Hur länge hade du smärtan/svullnaden i vaden?
Hur tycker du hormonspiral funkar?
Eftersom jag var gravid åkte jag in direkt. Svullnaden satt dock kvar resten av graviditeten. Ingen smärta, bara svullnad. Den vaden är fortfarande ca 1,5-2cm tjockare i omkrets än den andra. Det är 11 år sedan. Fick ta imohep (eller vad det nu heter) resten av graviditeten plus en tid efter.
Om misstanke om propp finns ska man inte skriva ut vanliga p-piller! Jävla idiot till BM! Ursäkta svordomarna men jag blir förbannad på dem!
Sedan dess har jag haft två misstänkta proppar i högerarmen, underarmen. Dessa har 1177 också viftat bort. När jag visat de bilderna för sjukvårdsutbildade vänner har de sagt "propp". Det har varit tex extremt raka blåmärken som sedan "exploderat".
Jag satte in min första spiral 2016, är inne på min andra nu. Har inte haft mens en endaste dag sedan jag satte in den första. Har hormonspiral. Har haft enstaka dagar med rosa flytningar, där det endast märkts på pappret när jag torkat mig.