• Anonym (Fin, men liten)

Estetiken vs storleken

Jag har en ganska liten, men väldigt fin kuk, om jag får säga det själv. Jag har sett många kukar i mina dagar och de brukar vara större än min, men väldigt fula. Det kan jag inte med att säga till dem.

Vad tycker ni, killar som tjejer. Kan ni finna en lite mindre kuk fin framför en större kuk? 

• Svar på tråden Estetiken vs storleken
  • Anonym (Jag)
    Ztartrax skrev 2024-10-24 23:41:06 följande:
    Däremot finns det kvinnor som faktiskt föredrar större kukar och kan dumpa killar pga storleken på just kuken.
    Det är inte den som är den viktigaste i en relation
  • Anonym (Marie)

Ärligt talat, denna kukfixering hos män är bra konstig.

Jag tänker aldrig ens på hur en kuk ser ut. Den är bara där och jag tar den som den är, liksom. Det är mannen jag tycker om och han har den kuk han har... Jag är glad om den ger mig njutning, hur den ser ut bryr jag mig inte ett smack om. 

• Anonym (Osund fixering)
    Anonym (S) skrev 2024-10-24 23:08:05 följande:
    Och ingen kvinna lär orka med en som tramspelle som dig,, du verkar helt fixerad vid din åsikt om kvinnors åsikt om mäns kukar,, ( osunt)
    Det får mig undra om jag klivit på en öm tå hos dig?
  • Anonym (M)

Jag tycker inte att storleken har så mycket med estetiken att göra. Gillar man t ex icke-omskuren eller omskuren, stort markerat ollon eller mindre framträdande ollon, rak eller böjd osv så förekommer ju alla dessa attribut i både mindre och större varianter.

Sen om man nu råkar föredra mindre eller större kukar så påverkar det förstås hur man upplever dem visuellt. På din trådstart låter det som att du föredrar mindre kukar vilket resulterar i att du upplever dem som mer estetiskt tilltalande. Medan någon som gillar stora kukar kanske tycker tvärtom.

• Anonym (politik)
    Anonym (Marie) skrev 2024-10-25 00:42:43 följande:

Jag tänker aldrig ens på hur en kuk ser ut. Den är bara där och jag tar den som den är, liksom. Det är mannen jag tycker om och han har den kuk han har... Jag är glad om den ger mig njutning, hur den ser ut bryr jag mig inte ett smack om. 

Jag tror att de flesta av oss kvinnor tänker i de här banorna.

Män är fixerade vid utseende eftersom de går igång på det visuella. Kvinnor går igång på det emotionella. Både män och kvinnor gör misstaget att tro att det motsatta könet går igång på samma saker dom de själva. Den här typen av trådar är ett utmärkt exempel på det.

Förutom att det är ganska mänskligt att tänka så, att döma andra utifrån sig själv, så lobbas det ute i samhället intensivt för motsatsen, att män och kvinnor är likadana, tänker likadant och funkar likadant. Men denna politiska tanke stämmer inte med verkligheten.Män -på gruppnivå- skiljer sig från kvinnor -på gruppnivå-.

Därför är det inte alls konstigt att män är fixerade vid utseende, eller att de tror att kvinnor uppskattar dickpics (eftersom de själva skulle uppskatta att få en motsvarande bild från en kvinna), eller att de tror att kvinnor tänker på mäns kukar lika mycket som män tänker på kvinnors bröst. Därav denna typ av trådar.

Och kvinnor tycker i sin tur att män är underliga eller t.o.m. creepy eftersom de inte förstår dem, då kvinnor funkar annorlunda, eftersom som de konstant blir matade med det politiska mantrat att kvinnor och män är samma, och dessutom är det det kvinnliga perspektivet som anses vara norm numera. Män och manligt är inte lika normalt, inte lika fint, alla borde vara mer som kvinnor för det är mycket bättre. Så har det låtit de senaste årtiondena.

Otroligt mycket skada har orsakats av postmodernism och extremfeminism.
  • Anonym (Smilla36)

Förstår inte varför män tror att kvinnor vill ha en stor snopp. Varken jag eller mina tjejkompisar tycker det är viktigt. Kvinnor får orgasm av smeksex eller oralsex, därför spelar storleken ingen som helst roll. Det viktiga är att killen är bra på det!

• Anonym (Svan)
    Anonym (politik) skrev 2024-10-25 09:07:35 följande:
    Jag tror att de flesta av oss kvinnor tänker i de här banorna.

Män är fixerade vid utseende eftersom de går igång på det visuella. Kvinnor går igång på det emotionella. Både män och kvinnor gör misstaget att tro att det motsatta könet går igång på samma saker dom de själva. Den här typen av trådar är ett utmärkt exempel på det.

Förutom att det är ganska mänskligt att tänka så, att döma andra utifrån sig själv, så lobbas det ute i samhället intensivt för motsatsen, att män och kvinnor är likadana, tänker likadant och funkar likadant. Men denna politiska tanke stämmer inte med verkligheten.Män -på gruppnivå- skiljer sig från kvinnor -på gruppnivå-.

Därför är det inte alls konstigt att män är fixerade vid utseende, eller att de tror att kvinnor uppskattar dickpics (eftersom de själva skulle uppskatta att få en motsvarande bild från en kvinna), eller att de tror att kvinnor tänker på mäns kukar lika mycket som män tänker på kvinnors bröst. Därav denna typ av trådar.

Och kvinnor tycker i sin tur att män är underliga eller t.o.m. creepy eftersom de inte förstår dem, då kvinnor funkar annorlunda, eftersom som de konstant blir matade med det politiska mantrat att kvinnor och män är samma, och dessutom är det det kvinnliga perspektivet som anses vara norm numera. Män och manligt är inte lika normalt, inte lika fint, alla borde vara mer som kvinnor för det är mycket bättre. Så har det låtit de senaste årtiondena.

Otroligt mycket skada har orsakats av postmodernism och extremfeminism.
    Ditt svar är så ryckt ur sammanhang och som det verkar egen besvikelse. Känns sorgligt att du så lösryckt använder politik i osammanhängande form. Vad sjutton har din egen känsla av att kvinnans sätt att vara är premierat i och med postmodernism och extremfeminism att göra. Helsnurrigt, läskigt och sorgligt.

I Sverige har vi fattat lite mer än i andra världsdelar att kvinnan och kan göra mer än laga mat och föda barn. 

Snoppar kan vi också njuta av utan att koppla in känslor och då blir storleken samt utseende ett objekt. Men annars är det människan och inte snoppen som avgör.
    Tycker personligen dock att det är svårt hålla isär känslor och intimitet.
  • Anonym (M)
    Anonym (Marie) skrev 2024-10-25 00:42:43 följande:

Jag tror att det delvis är ett resultat av att män bara har en kroppsdel som är sexuellt laddad. Kvinnor vet att män tänder på och spanar in deras bröst, rumpa och såklart fittan också när tillfälle ges. Det blir inte samma fokus på en enda kroppsdel och skulle mannen inte gå igång så mycket på en av dem så kanske han gillar en annan desto mer. 

För en vanlig man däremot med normal fysik och utan tvättbräda, muskulösa armar eller andra klassiskt tilltalande attribut, ligger en stor del av hans sexuella värde i vad han har mellan benen. Ingen man vill ha en besviken reaktion eller känna att han är otillräcklig för kvinnan. Därav att vissa som är mer osäkra i sig själva utvecklar en osund fixering vid sina penisar. 

Man får också väga in i detta att män, generellt sett, oftare tänder mer på specifika estetiska attribut medan kvinnor har ett bredare utbud av attribut och egenskaper de tänder på. Då vi människor ofta tenderar till att utgå ifrån att andra ser världen på samma sätt som vi själva gör så tror nog män att kvinnor bryr sig mer om deras kroppar och könsorgan än vad de faktiskt gör.
  • Anonym (politik)
    Anonym (Svan) skrev 2024-10-25 09:24:10 följande:
    Ditt svar är så ryckt ur sammanhang och som det verkar egen besvikelse. Känns sorgligt att du så lösryckt använder politik i osammanhängande form. Vad sjutton har din egen känsla av att kvinnans sätt att vara är premierat i och med postmodernism och extremfeminism att göra. Helsnurrigt, läskigt och sorgligt.

I Sverige har vi fattat lite mer än i andra världsdelar att kvinnan och kan göra mer än laga mat och föda barn. 

Snoppar kan vi också njuta av utan att koppla in känslor och då blir storleken samt utseende ett objekt. Men annars är det människan och inte snoppen som avgör.
    Tycker personligen dock att det är svårt hålla isär känslor och intimitet.
     Du kanske inte håller med om det jag skrev, men det är inte synonymt med att mitt inlägg är lösryckt eller snurrigt.

"Egen besvikelse"? Så lågt att försöka insinuera något om mig som person, som om det har relevans. Ett patetiskt försök från din sida att vifta undan mig.

"Toxisk maskulinitet" är inget okänt, eller isolerat, begrepp.  Det har ingenting att göra med grundläggande rättigheter för kvinnor( och för män), vilket du vill snurra till det som. Jag skrev "extremfeminism", där det där "extrem" antyder att det handlar om mer än kvinnors kompetens och rättigheter.
    Anonym (Smilla36) skrev 2024-10-25 09:20:30 följande:

Förstår inte varför män tror att kvinnor vill ha en stor snopp. Varken jag eller mina tjejkompisar tycker det är viktigt. Kvinnor får orgasm av smeksex eller oralsex, därför spelar storleken ingen som helst roll. Det viktiga är att killen är bra på det!

Jag håller med dig i stort,
    men jag tycker att du generaliserar lite för mycket och man kan uppfatta det som att du gör dig till tals för alla kvinnor.

Ja, du har rätt i att det viktigaste är att killen är bra på det.
    Och detta kan inte nog understrykas.

Och du har rätt i att vi, i vart fall de flesta, får orgasm av smeksex eller oralsex.

Men många av oss kan också få orgasm av penetrerande sex, jag kallar det för vaginal orgasm. För mig är det en annan typ av orgasm än klitorisorgasm som jag ofta får vid smek- eller oralsex.
    Och vaginal orgasm är något som jag under senare år har kommit att uppskatta väldigt mycket.
    Men när jag var yngre fick jag aldrig uppleva denna typ av orgasm.
    För mig har det blivit tydligt, förutom att han är bra på det, att det krävs en viss anatomi hos mannen för att jag ska kunna få uppleva vaginal orgasm.
    Min egen man är en bra älskare som passar mig bra. Men jag upplever sällan, nästan aldrig, den typen av vaginal orgasm med min egen man.
    Men med min välutrustad älskare får jag det nästan alltid. Främst för att han är en utmärkt älskare för mig, men också att han alltså har den anatomi som krävs.
    Jag har kommit att uppskatta detta mycket och för mig gäller alltså att stor snopp i detta fall är mycket viktigt.
    Men bara under förutsättning att han är bra på det.

Återigen, du har helt rätt, det allra viktigaste är att killen är bra på det!

Det skulle aldrig någonsin kunna hända att jag skulle lämna min egen man till förmån för min älskare på grund av storleken. Aldrig, inte en chans.
    För mig är det fullkomligt otänkbart att någon kvinna skulle lämna sin man på grund av den orsaken.
  • Anonym (S)
    Anonym (Osund fixering) skrev 2024-10-25 08:15:45 följande:
    Det får mig undra om jag klivit på en öm tå hos dig?
    Ja det kan du ju undra? medans du vänder o vrider på dina tankar om hur kvinnor reagerar på e kuk,,
    Anonym (S) skrev 2024-10-25 10:54:32 följande:
    Ja det kan du ju undra? medans du vänder o vrider på dina tankar om hur kvinnor reagerar på e kuk,,
    Då är din ömma tå bara att beklaga.
    Om den är så öm, om detta ämnet är så känsligt för dig som person, så borde du kanske avstå från att utsätta dig själv för svåra känslor som kommer av att du deltar i en sådan här tråd.
    Jag kan inte se det som mitt fel eller mitt ansvar för att jag råkar kliva på din ömma tå. I en sådan här tråd får du nog räkna med att jag eller någon annan, troligen flera, kommer råka kliva på din ömma tå.

Du kan inte skylla det på mig eller på någon annan, du kan inte skylla det på kvinnor rent generellt, utan du måste nog själv ta ansvar för ditt beslut att delta i tråden. Och då får du tåla konsekvenserna, även att din tå ömmar.
  • Anonym (S)
    Anonym (Osund fixering) skrev 2024-10-25 11:17:54 följande:
    Om den är så öm, om detta ämnet är så känsligt för dig som person, så borde du kanske avstå från att utsätta dig själv för svåra känslor som kommer av att du deltar i en sådan här tråd.
    Jag kan inte se det som mitt fel eller mitt ansvar för att jag råkar kliva på din ömma tå. I en sådan här tråd får du nog räkna med att jag eller någon annan, troligen flera, kommer råka kliva på din ömma tå.

Du kan inte skylla det på mig eller på någon annan, du kan inte skylla det på kvinnor rent generellt, utan du måste nog själv ta ansvar för ditt beslut att delta i tråden. Och då får du tåla konsekvenserna, även att din tå ömmar.
    Ha ha vilken jävla mundiarre,,,,
  • Anonym (Killeä)
    Anonym (Osund fixering) skrev 2024-10-24 10:41:33 följande:

Du har uppenbarligen en osund fixering vid din egen kuk.
    Lös ditt problem. Sök professionell hjälp om du inte klarar det själv.

Många män är fixerade vid sin egen kuk, vid kukar generellt och i största allmänhet, och framförallt fixerade vid sin och kukars storlek.

INGEN enda av oss kvinnor är fixerade vare sig vid kukar eller deras storlek.

INGEN kvinna vill vara med en kuk.
    Vi vill vara med en bra man.

(Jag hoppas att mitt inlägg är det enda och det sista inlägget i den här tråden)

Det är vad du tycker. Men finns faktiskt kvinnor som gillar se kuken. Och så som du säger "ingen kvinna vill vara med en kuk, vi vill vara med en bra man" 

Finns många bra män där ute som haft oturen att få små kukar. Men dom ratas bort pga storleken. Så det du menar är att ni vill ha en bra man med en skön kuk. Allt annat är bullshit
  • Anonym (S)
    Anonym (Osund fixering) skrev 2024-10-25 11:17:54 följande:

Du är en man,,
  • Anonym (Ui)

Jag har också sett en hel del kukar i mitt liv men inte en enda som jag skulle kalla fin. Kukar är fula, så är det bara. 
    Storleken är dock inget jag bryr mig om, såvida den inte är för stor. Så en liten är okej. 

Svar på tråden Estetiken vs storleken