• Juliii86

Någon mer som ska göra FET

Hej!

För cirka 7 år sedan gjorde jag IVF för att jag och maken inte kunde få barn på egen hand. På andra försöker fick vi en dotter som är 7 år.
    När jag gjorde ägguttag (på andra försöket) blev det 4 st av goda kvalité och en färsk återföring gjordes. Av dom 3 som blev kvar överlevde bara ett och den har varit i frysen i hela 7 år. Vilket känns otroligt om man tänker efter att den lilla blastocyst har väntat på oss i så lång tid. Det känns också overkligt att vi ska göra en FET men samtidigt också nervöst över om den kommer klara upptining. 

Jag har nyligen slutat med letrozole och har börjat testa med ÄL tester. Jag är inne på dag 10. Jag hoppas på att få utslag på onsdag nästa vecka för att Sahlgrenska har stängt över helgen så får jag utslag tidigare än onsdag kommer det inte bli av då får jag vänta tills nästa ägglossning. 

Finns någon mer som snart ska göra FET? Skulle jätte gärna vilja prata med någon mer som gör något liknande för jag känner mig rätt så ensam just nu.

• Svar på tråden Någon mer som ska göra FET
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-07-09 20:08:20 följande:
    Åh herregud .. vilken tur att du fick hjälp snabbt . Tråkigt att det inte blev en bra upplevelse för er . Hoppas att ni mår bra trots omständigheterna! Och ett jätte stort grattis till er lilla pojk 🥰💖
    Ja det var tur det. Usch ja jätte tråkigt men tur i alla fall att alla mår bra. Jag är kvar på bb på grund av blodtrycket är högt men idag har det visat lägre och ibland högt. De vet inte riktigt om när de kan släppa iväg mig då det finns risk att inom 2-3 kan det stiga upp igen. Svullnaden på fötterna har knappt gått ner och är lite orolig över det. Ska fråga sköterskan om det är normalt att det dröjer innan fötterna ser normala ut.

Tack! 🙂❤️
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-07-09 20:08:20 följande:
    Hej! Hur går det för dig? Hoppas att allt är som det ska ❤️
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2025-07-31 11:06:40 följande:
    Hej! Hur går det för dig? Hoppas att allt är som det ska ❤️
    Hej jo det går väll bra hoppas jag ! Vecka 10 idag , 9+0. Har det sista 3 veckorna haft ett illamående som inte varit så roligt . Känner mig nästan magsjuk vissa dagar 😅 Har börjat äta postafen men blir så trött av dom . Har VUL på måndag så hoppas verkligen att det ser bra ut denna gång . 
    Hur går det för dig och bebis ?🥰💖
  • Meddelande borttaget
  • Juliii86
    Anonym (Moralpolisen) skrev 2025-07-31 17:29:42 följande:

Det heter inte FET, det heter viktvarierad.

Du har hamnat i fel tråd 🤦🏻?♀️
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-07-31 17:23:37 följande:
    Hej jo det går väll bra hoppas jag ! Vecka 10 idag , 9+0. Har det sista 3 veckorna haft ett illamående som inte varit så roligt . Känner mig nästan magsjuk vissa dagar 😅 Har börjat äta postafen men blir så trött av dom . Har VUL på måndag så hoppas verkligen att det ser bra ut denna gång . 
    Hur går det för dig och bebis ?🥰💖
    Vad roligt att det går bra. Oj redan vecka 10, vad tiden går fort ☺️ Usch den illamående är inte rolig alls. Hoppas att den går över snart. Ok då ska jag hålla tummarna för dig 🍀

Jo det går bra. Han mår fint även om hans mage krånglar lite men med lite hjälp på traven så har magen börjat bli lite bättre. Vi ger han matolja i flaskan och magdroppar. 
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2025-07-31 19:12:21 följande:
    Vad roligt att det går bra. Oj redan vecka 10, vad tiden går fort ☺️ Usch den illamående är inte rolig alls. Hoppas att den går över snart. Ok då ska jag hålla tummarna för dig 🍀

Jo det går bra. Han mår fint även om hans mage krånglar lite men med lite hjälp på traven så har magen börjat bli lite bättre. Vi ger han matolja i flaskan och magdroppar. 
    Ja det är galet hur segt men på något sätt fort tiden går 😅 
    Jag uppdaterar på måndag hur det gått 🤗 
    Men vad skönt att höra 💖
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-07-31 20:29:20 följande:
    Ja det är galet hur segt men på något sätt fort tiden går 😅 
    Jag uppdaterar på måndag hur det gått 🤗 
    Men vad skönt att höra 💖
    Gör det ☺️ Så hoppas vi att den lillen mår bra i magen ❤️
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2025-08-01 09:45:05 följande:
    Gör det ☺️ Så hoppas vi att den lillen mår bra i magen ❤️
    Det fanns ett fint tickande hjärta !Allt såg bra ut idag och jag är så lättad 🥹 
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-08-04 16:04:04 följande:
    Det fanns ett fint tickande hjärta !Allt såg bra ut idag och jag är så lättad 🥹 
    Åh men vad roligt att höra 🥲💖 Jag förstår du känner dig lättad. Stort grattis igen ❤️ Nu ska den lill* stanna kvar, hela vägen till bf. Får man fråga om du fick göra något annorlunda denna gången?
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2025-08-05 13:29:51 följande:
    Åh men vad roligt att höra 🥲💖 Jag förstår du känner dig lättad. Stort grattis igen ❤️ Nu ska den lill* stanna kvar, hela vägen till bf. Får man fråga om du fick göra något annorlunda denna gången?
    Tack snälla 🥹Ja jag hoppas verkligen att lillen vill stanna hos oss ! 
    Nej inget annorlunda denna gången , i naturlig cykel som sist 🤗
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-08-05 13:55:27 följande:
    Tack snälla 🥹Ja jag hoppas verkligen att lillen vill stanna hos oss ! 
    Nej inget annorlunda denna gången , i naturlig cykel som sist 🤗
    Aha ok 😊 Så kul att det går bra för dig med lille bebisen i magen. Du får berätta mer hur det går för dig. 
Svar på tråden Någon mer som ska göra FET