VSGJ2025 skrev 2025-04-29 07:10:29 följande:
Tack snälla! Nu i efterhand har det inte känts så länge som det gjorde där efter äggplocket och vi bara väntade på nästa steg osv. Vi/jag har försökt ha mycket roligt inplanerat under tiden så det har absolut hjälpt att få tiden att gå fortare 😊 det jag även var ?orolig? för när jag började skriva i den här tråden var att jag inte skulle våga boka en resa med en kompis här i början av maj, för att när jag räknade skulle det krocka med återföring. bestämde mig sedan för att boka flyg och i ?värsta fall? fick resan brinna inne, då detta såklart är så mycket mer prioriterat. På UL efter proverakuren för ca två veckor bestämdes att jag skulle börja med progynon (stimulering av slemhinnan) och sedan sa de att preliminärt datum för återföring när jag då ev. Skulle vara på resan, så var inställd på att jag skulle behöva hoppa den. igår sa de att slemhinnan ser tjock och fin ut och att jag kan börja med cyklogest, vilket görs sex dagar före återföring men att det är så bra att man kan anpassa lite när man börjar med den, för att justera datum för återföring ifall man har något inbokat. Så nu får jag både resa och göra återföring när jag kommit hem, så lyckosamt! ❤️
hur går det för dig? hur mår du nu? 😊
Vad bra att det ordnade sig med resa och ivf 😊 Du gjorde ändå bra från dig att sysselsätta dig med saker och våga planera även om det känns svårt. Man behöver också unna sig när man gör ivf för det lätt att man stressar upp sig när man väntar på svar för hur allt har gått. Jag hoppas för dig nu!! 🤗
Jo det går bra för mig 🙂 Är i vecka 28 (27+4). Magen växer och man känner mer bebisens rörelser på ett annat vis än vad jag gjorde tidigare. Det är mycket starkare rörelser än vad jag gjorde med förra graviditeten. Det är så otroligt hur olika det kan vara från graviditet till graviditet.
I början av graviditeten så hade jag en hemsk illamående med halsbränna och magkatarr. Det var det värsta jag varit med om men nu mår jag prima! Finns väl vissa maträtter som jag inte kan äta men annars går det bra. Tröttheten är värre nu och sover inte mycket timmar om nätterna som jag borde. Jag behöver ta naps lite då och då för att kunna orka dagen. Äter järntabletter och omeprazol som är mot halsbränna. Hade inte klarat mig utan omeprazol.
Det finns såklart dagar jag mår dåligt allmänt och det är mycket pågrund av att jag är sjukskriven för psykiskmående. Det är väl det som är det jobbigaste nu att jag inte kan slappna av och må bra.