• Juliii86

Någon mer som ska göra FET

Hej!

För cirka 7 år sedan gjorde jag IVF för att jag och maken inte kunde få barn på egen hand. På andra försöker fick vi en dotter som är 7 år.
    När jag gjorde ägguttag (på andra försöket) blev det 4 st av goda kvalité och en färsk återföring gjordes. Av dom 3 som blev kvar överlevde bara ett och den har varit i frysen i hela 7 år. Vilket känns otroligt om man tänker efter att den lilla blastocyst har väntat på oss i så lång tid. Det känns också overkligt att vi ska göra en FET men samtidigt också nervöst över om den kommer klara upptining. 

Jag har nyligen slutat med letrozole och har börjat testa med ÄL tester. Jag är inne på dag 10. Jag hoppas på att få utslag på onsdag nästa vecka för att Sahlgrenska har stängt över helgen så får jag utslag tidigare än onsdag kommer det inte bli av då får jag vänta tills nästa ägglossning. 

Finns någon mer som snart ska göra FET? Skulle jätte gärna vilja prata med någon mer som gör något liknande för jag känner mig rätt så ensam just nu.

• Svar på tråden Någon mer som ska göra FET
  • Juliii86
    VSGJ2025 skrev 2025-05-06 12:00:57 följande:
    Juliii86 skrev 2025-05-06 08:21:30 följande:
    Det borde stå på papprerna du fått från dem men om inte så står det i mina papper jag fått från dem (har sparat alla papper): Oskyddade samlag bör undvikas från att du börjar testa med Lh-stickor, pga. risk för samtidig spontan graviditet.

Så jag hade avstått från att ha sex helt enkelt. Vet inte hur bra en kondom kan skydda 😕 Hoppas att du fick svar på frågan 😊
    Tack, det låter rimligt 😊 det står nog i papprena vi fått också, får kolla när jag kommer hem.

Det var så lite så 😊 Det är bra att du frågar. 
  • Juliii86
    VSGJ2025 skrev 2025-05-08 14:50:53 följande:

Nu har ett embryo återförts, så spännande 

Åh vad roligt att höra ♥️ Jag håller tummarna för dig att det ska gå bra 🌸 
  • VSGJ2025
    Juliii86 skrev 2025-05-08 22:18:54 följande:
    Åh vad roligt att höra ♥️ Jag håller tummarna för dig att det ska gå bra 🌸 
    Tack snälla ♥️
  • Juliii86
    VSGJ2025 skrev 2025-05-09 09:38:32 följande:
    Tack snälla ♥️
    Hej hur har det gått för dig? 🌸 Hoppas att det går bra!
  • VSGJ2025
    Juliii86 skrev 2025-06-05 08:31:00 följande:
    Hej hur har det gått för dig? 🌸 Hoppas att det går bra!
    Hej! Det har gått bra tack, tre positiva tester och idag fick vi se hjärtat slå för första gången 🥰 Vecka 7+5. nu håller vi alla tummar att det går fortsatt bra framåt 
  • Juliii86
    VSGJ2025 skrev 2025-06-11 14:11:40 följande:
    Hej! Det har gått bra tack, tre positiva tester och idag fick vi se hjärtat slå för första gången 🥰 Vecka 7+5. nu håller vi alla tummar att det går fortsatt bra framåt 
    Åh stort grattis ! 🥰 Ja vi får hålla tummarna för det. 
  • VSGJ2025
    Juliii86 skrev 2025-06-11 14:33:21 följande:
    Åh stort grattis ! 🥰 Ja vi får hålla tummarna för det. 
    Tack! 🥰
  • Juliii86
    VSGJ2025 skrev 2025-06-11 17:52:15 följande:
    Tack! 🥰
    Hur mår du annars? Har du fått några symtom? Jag fick symtom senare i veckan och var lite orolig över att jag inte kände av något alls sen kom det som en bombnedslag med illamående 😬
  • Jassan123

Hej ! Hur går det för er alla ?🤗 
    Har varit lite inaktiv efter vårt MA . Sen fick vi vänta i 2 månader innan vi fick göra någon ny återföring . Men nu så ! Nu är vi med i matchen igen och idag är vi på RD 5 🤗

Svar på tråden Någon mer som ska göra FET