• Anonym (Halvsvensk man)

Flashback: Kvinnor gamla och förfaller från det att de blivit 23 år. Era åsikter?

På Flashback menar många män och aktiva användare att kvinnors attraktion hastigt börjar minska från det att de är 23 år. Enligt många användare(notera inte min åsikt) så är kvinnor som bäst när de är 16-18 år. Sedan från 18-23 så håller de en stabil nivå för att sedan hastigare och hastiga börja minska i attraktionsvärde. Många menar på att kvinnor att när kvinnan fyllt 30 så har hennes attraktionsvärde nästan halverats. 

Samma användare menar på att mäns attraktionsvärde håller i sig längre och att mannen attraktionsvärde börjar minska någonstans kring 45. De menar att åldrandet hos mannen med lite lätta rynkor, lite manligare utseende kan gynna mannen till fram tills en viss ålder, 45. 

Har de rätt på Flashback? 
    Är kvinnor över 30 år daterade? 

• Svar på tråden Flashback: Kvinnor gamla och förfaller från det att de blivit 23 år. Era åsikter?
  • Anonym (What you give is what you get)
    Anonym (Manne) skrev 2024-10-28 14:57:04 följande:
    Intressant att det som man som kvinna tror slår hårdast är att man är kort och har ett lågstatusyrke som man.
    Vad som är ännu mer intressant, är att du tar för givet att jag är av kvinnligt kön. 
  • Xenia
    Anonym (Theo) skrev 2024-10-28 14:20:21 följande:
    Ja. 
    Ditt tydliga manshat syns i inlägg #25 och 76 bara i denna tråden.
    Manshat är så normaliserat (åtminstone här på FL) att ingen lägger märke till det, därav att dina inlägg är populära. 
    Så för att jag kritiserar män som klankar ner på kvinnor och vill trycka ned dem, då hatar jag alla män. Nej, du gör det verkligen för lätt för dig. 

Skulle du anklaga alla kvinnor som säger emot dig afk för "manshatare" också?

Själv har jag aldrig hört någon man säga sådana dumheter som jag läser här.

"Betr "förfall" så verkar det som många mäns hjärnor förfallit när de blivit så besatta av kvinnors vikt och utseende."

Detta står jag för men vill tillägga att detta gäller män som skriver på internet, på Flashback och här. 
    Känns som om det kommit hit en del tosingar från Flashback hit för att provocera.
  • Anonym (Manne)
    Anonym (What you give is what you get) skrev 2024-10-28 15:40:47 följande:
    Vad som är ännu mer intressant, är att du tar för givet att jag är av kvinnligt kön. 
    Det är intressant, men inte mer intressant än min fråga.
  • Anonym (Manne)
    Xenia skrev 2024-10-28 15:45:03 följande:
    Detta står jag för men vill tillägga att detta gäller män som skriver på internet, på Flashback och här. 
    Känns som om det kommit hit en del tosingar från Flashback hit för att provocera.
    Det är aldrig en som träter. Det finns troligen fler kvinnor som vill gnabbas än det finns män på Familjeliv.
  • Anonym (Silver)

Denna "alfahanne", som han själv kallar sig, älskar visst att förolämpa andra. Och han verkar ha en enorm ilska inom sig. Brist på kvinnor? Och därför så skriver han sådana här inlägg för att göra kvinnor upprörda Och vem vet, kanske att han själv har skrivit alla dessa inägg på Flashback, och nu vill fortsätta att sprida sin dynga på detta forum?

• Anonym (25 årig tjej)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-27 11:24:52 följande:
    Tjejer älskar ju dadbods.
    Jag gör det inte 
  • Anonym (Bruse)

En del på Flashback propagerar för att jorden är platt.
    Stämmer det? 
    Näää 

• Anonym (Manne)
    Anonym (Bruse) skrev 2024-11-02 11:27:48 följande:

En del på Flashback propagerar för att jorden är platt.
    Stämmer det? 
    Näää 

Vissa propagerar för att tjocka personer är lika fina som smala..
  • ClumsySmurf
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-26 11:00:41 följande:
    På Flashback menar många män och aktiva användare att kvinnors attraktion hastigt börjar minska från det att de är 23 år. Enligt många användare(notera inte min åsikt) så är kvinnor som bäst när de är 16-18 år. Sedan från 18-23 så håller de en stabil nivå för att sedan hastigare och hastiga börja minska i attraktionsvärde. Många menar på att kvinnor att när kvinnan fyllt 30 så har hennes attraktionsvärde nästan halverats. 

Samma användare menar på att mäns attraktionsvärde håller i sig längre och att mannen attraktionsvärde börjar minska någonstans kring 45. De menar att åldrandet hos mannen med lite lätta rynkor, lite manligare utseende kan gynna mannen till fram tills en viss ålder, 45. 

Har de rätt på Flashback? 
    Är kvinnor över 30 år daterade?
    tja, rent visuellt men det är oftast ömsesidigt, när mannen fyllt 30 så har hans attraktionsvärde nästan halverats, för kvinnor 18-23.

• ClumsySmurf
    Anonym (Theo) skrev 2024-10-28 14:20:21 följande:
    Xenia skrev 2024-10-27 23:53:48 följande:
    På vilket sätt blir "incels" nedtryckta? Blir de lyckligare av att få säga och höra "20-åringar är snyggare och populärare än 30-åringar"? Vad är liksom poängen?

Det är inte ens en allmän sanning, man kan se bättre ut som 30-åring än som 20-åring. Framför allt kan man vara mer attraktiv till personligheten.

Jag är iaf mer mogen än du. Och bara för att jag säger emot kvinnohatare, betyder det inte att jag är manshatare. Visa på var jag skrivit att jag hatar män!
    Ja. 
    Ditt tydliga manshat syns i inlägg #25 och 76 bara i denna tråden.
    Manshat är så normaliserat (åtminstone här på FL) att ingen lägger märke till det, därav att dina inlägg är populära. 

Xenia är ingen manshatare.

• Queen81

Nja, 23 känns lite väl tidigt. Men visst förändras utseendet när man åldras, det behöver dock inte vara något negativt. Iallafall inte ett förfall.
    Jag är 43 och känner inte att jag har förfallit. Dock tycker jag nog personligen att jag var lite snyggare när jag var 25. Fast kanske ändå inte, bara annorlunda. Och lite finare hy Skrattande

• Anonym (Bruse)
    Anonym (Manne) skrev 2024-11-02 17:26:45 följande:
    Vissa propagerar för att tjocka personer är lika fina som smala..
    Och det har dom rätt att tycka. Det handlar om personliga preferenser.
    Det är när man påstår att alla kvinnor chanserar vid 23 och lägger fram det som fakta.
    Där blir det problematiskt.
    En  sanning är att vi (män som kvinnor) förändras över tid och ålder.
    Har man riktigt tur blir man 93, fullt klar i skallen och rynkig som fan.
    Anonym (Bruse) skrev 2024-11-03 05:31:55 följande:
    Det är när man påstår att alla kvinnor chanserar vid 23 och lägger fram det som fakta.
    Tur att det finns vettiga män ja. Då finns det åtminstone hopp om mänskligheten.  
  • Anonym (Silver)
    Anonym (Silver) skrev 2024-10-28 16:57:51 följande:

Denna "alfahanne", som han själv kallar sig, älskar visst att förolämpa andra. Och han verkar ha en enorm ilska inom sig. Brist på kvinnor? Och därför så skriver han sådana här inlägg för att göra kvinnor upprörda Och vem vet, kanske att han själv har skrivit alla dessa inägg på Flashback, och nu vill fortsätta att sprida sin dynga på detta forum?

"Alfahannen" verkar nu vara (ö-)känd här på forumet för sin ilska gentemot kvinnor. Och jag upplever samma sak, det är bristen på kvinnor som gör honom så frustrerad. Och jag känner igen de hatiska inläggen från Flashback. 
  • Anonym (Silver)
    Anonym (sweet dreams) skrev 2024-10-27 08:19:09 följande:
    Kan man inte hitta en vettig partner utan att vika ut sig på TV är man ingen vinnare, då är något fel på en.

Jag som är attraktiv i kropp och personlighet har inte varit singel mer än 3 månader på 35 år och det är då av eget val.
    Då är Alfahannen äldre än vad han har velat uppge. Om han var 17-18 år när han började dejta så är han nu 50+. Han har även skrivit "det har inte med min korthet att göra". Då är han en kort medelålders man. Och fortfarande singel och inga barn. Det kan förklara bitterheten gentemot kvinnor. 
  • Anonym (Manne)
    Anonym (Silver) skrev 2024-11-03 09:24:37 följande:
    Då är Alfahannen äldre än vad han har velat uppge. Om han var 17-18 år när han började dejta så är han nu 50+. Han har även skrivit "det har inte med min korthet att göra". Då är han en kort medelålders man. Och fortfarande singel och inga barn. Det kan förklara bitterheten gentemot kvinnor. 
    Varför är det så viktigt att han är bitter om han nu är det? Känns det bättre då?
    Anonym (Manne) skrev 2024-11-03 12:25:12 följande:
    Varför är det så viktigt att han är bitter om han nu är det? Känns det bättre då?

Om man inte är bitter lägger man knappast ner så mycket tid på att skriva en massa nonsens inlägg om det andra könet. Vad kan personen få ut av det,förutom att bli av med sin frustration?

Därför känns det rätt sannolikt att det handlar om en bitter person. En som inte är missnöjd, finner inget utbyte av att skriva en massa skit om det andra könet.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Bruse) skrev 2024-11-03 05:31:55 följande:
    Håller med
  • Anonym (Manne)
    Anonym (What you give is what you get) skrev 2024-11-03 17:35:12 följande:

Om man inte är bitter lägger man knappast ner så mycket tid på att skriva en massa nonsens inlägg om det andra könet. Vad kan personen få ut av det,förutom att bli av med sin frustration?

Därför känns det rätt sannolikt att det handlar om en bitter person. En som inte är missnöjd, finner inget utbyte av att skriva en massa skit om det andra könet.

Men varför är det så viktigt att befästa detta?

Jo, för att motparten själv blir enorm frustrerad och vill sänka/trycka till personen pga sina åsikter. Dessutom lägger personer som argumenterar lika mycket tid på frågan som TS.

Det är ett sandlådekrig för vuxna som aldrig tar slut. Jag kan ibland själv vara en av dessa parter, så jag vet.
Svar på tråden Flashback: Kvinnor gamla och förfaller från det att de blivit 23 år. Era åsikter?