• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Tow2Mater
    Random Name skrev 2025-12-22 16:08:19 följande:

Fair enough.

Men att du är Pro Trump framgår naturligtvis med all önskvärd tydlighet så det var inget orimligt antagande att du följer honom.

Nu när du vet om hennes resa efter denna intervju, håller du inte med om att flytten och hanteringen av henne är märklig?

Ingen aning om det är märkligt eller inte. Trump har sagt han skulle titta på hennes fall och hon har ansökt om någon slags benådning tror jag att jag läste igår, men jag kan ha fel. Det är inte märkligt att kändisar får specialbehandling. Det är inte märkligt att kvinnor får specialbehandling jämfört med män för samma brott. Inte rätt, men inte speciellt märkligt.

Jag tycker dock det är märkligt att media skriver om överlevare (survivors). De är offer (victims) ja, men överlevare? Har någon blivit anklagad för mordförsök? Inte vad jag läst, men jag kan ju ha fel då jag inte följer det närmare. Dessa minderåriga har haft oansvariga föräldrar som verkar släppt dem hipp som happ att fritera med societetens och maktens högborg, och alla normalt funtade människor borde veta att det finns oerhörda olika risker i de kretsarna.
  • Anonym (Buff)
    Tow2Mater skrev 2025-12-22 15:19:03 följande:
    Som jag tidigare sagt i diskussionen med den andra skribenten, bryr jag mig inte direkt om maxwell, så jag har inte foljt hennes ode och väl och ve i media. Och jag foljer inte specifikt Trump heller; jag läser ett antal mediala sajter, både till hoger och vänster, och vad jag råkar se på nyheter i TV. Kan vi sluta diskutera min person nu.
    Men du följde säkert allt om QAnon, Pizzagate och Hillary, dumskallarnas konspirationsteori. Och slutade sen när det visade sig att tRump organiserade och ledde Pizzagate från sitt hem i Florida hahahaha! Ja, jag skulle också bli generad om jag var i samma sits som dig. 
  • Anonym (Hm)
    Tow2Mater skrev 2025-12-22 17:23:10 följande:
    Ingen aning om det är märkligt eller inte. Trump har sagt han skulle titta på hennes fall och hon har ansökt om någon slags benådning tror jag att jag läste igår, men jag kan ha fel. Det är inte märkligt att kändisar får specialbehandling. Det är inte märkligt att kvinnor får specialbehandling jämfört med män för samma brott. Inte rätt, men inte speciellt märkligt.

Jag tycker dock det är märkligt att media skriver om överlevare (survivors). De är offer (victims) ja, men överlevare? Har någon blivit anklagad för mordförsök? Inte vad jag läst, men jag kan ju ha fel då jag inte följer det närmare. Dessa minderåriga har haft oansvariga föräldrar som verkar släppt dem hipp som happ att fritera med societetens och maktens högborg, och alla normalt funtade människor borde veta att det finns oerhörda olika risker i de kretsarna.
    Du skyller på föräldrarna.
  • Anonym (Buff)
    Tow2Mater skrev 2025-12-22 17:23:10 följande:

Om du har nån slags connection med USA öht så vet du att man kallar offer för survivors här i de flesta sammanhang. Har du ens vart i landet som turist?

Epstein blev mördad i finkan, det vet alla, och det var för att skydda tRumpen som var president då. Maxwell visste att hennes enda chans att överleva detta var att lova att hålla käft och bränna upp alla hennes tidigare vittnesmål. Som plåster på såret får hon nu spendera resten av de 20 åren i ett hotelliknande fängelse där de får ha sina egna trädgårdsodlingar, ha husdjur och njuta av livet. Hon kommer även att få en tRump pardon inom kort. 

Allt detta kommer att komma fram den dagen då tRumpen är borta och vi har en normal president, DOJ och FBI igen. Men då är det försent, tRumpen kommer att benåda/ge immunitet åt sig själv och alla hans högt uppsatta polare som var förövarna i denna sörja innan han lämnar sitt ämbete. Han väntar naturligtvis till sista stunden för det ser inte snyggt ut, inte ens för de hjärntvättade magaidioterna. Eller stryk det sista kanske, maga är bortom all räddning och förstånd. De bryr sig endast om pedofili om det kommer från demokraterna. Och de är ofta peddon själva. 

• Tow2Mater
    Anonym (Buff) skrev 2025-12-22 18:06:04 följande:
    Men du följde säkert allt om QAnon, Pizzagate och Hillary, dumskallarnas konspirationsteori. Och slutade sen när det visade sig att tRump organiserade och ledde Pizzagate från sitt hem i Florida hahahaha! Ja, jag skulle också bli generad om jag var i samma sits som dig. 
    Eh, nej.... ingen aning vad du pratar om. Varfor kommer du in helt ur det blå och attackerar mig. Vad vill du diskutera?
  • Tow2Mater
    Anonym (Hm) skrev 2025-12-22 18:10:28 följande:
    Du skyller på föräldrarna.
    Nej, men de har del i att deras barn blev utsatta.
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2025-12-22 18:25:37 följande:
    Nej, men de har del i att deras barn blev utsatta.
    Det är förövarnas fel att de begår övergrepp. Ingen annan är skyldig till deras övergrepp. 

Att skifta skuld till de som utsatts är ett tankefel. Att skylla på offren eller deras föräldrar till de som utsatts för våldtäkt och grooming timmar väldigt illa med att hålla förövarna ansvariga för sina brott.

Säg att någon kommer in helt från det blå och attackerar dig, är det dina föräldrars fel? Har dina föräldrar del i att du blir utsatt? Är det ditt eget fel eller är det fel av den som attackerar dig?
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2025-12-22 18:49:28 följande:
    Det är förövarnas fel att de begår övergrepp. Ingen annan är skyldig till deras övergrepp. 

Att skifta skuld till de som utsatts är ett tankefel. Att skylla på offren eller deras föräldrar till de som utsatts för våldtäkt och grooming timmar väldigt illa med att hålla förövarna ansvariga för sina brott.

Säg att någon kommer in helt från det blå och attackerar dig, är det dina föräldrars fel? Har dina föräldrar del i att du blir utsatt? Är det ditt eget fel eller är det fel av den som attackerar dig?
    Föräldrar har ett stort ansvar i var och med vilka man låter sina minderåriga barn umgås. Det handlar inte där om vems fel det är eller vems skulden är. Skulden ligger hos förövarna. Har heller inget att göra med att förövare ska straffas för sina brott.

En förälder som struntar i att barnen tillbringar sin tid på nätet och  låter barnen kommunicera med allehanda okända tar inte sitt ansvar i att förebygga att barnen kan bli utsatta för groomingförsök och utnyttjande och attacker. Likaså har föräldrarna inte tagit sitt ansvar om de låtit sina minderåriga fritera med maktens högborg och tror att det är riskfritt. Så ser jag det. Det var en sidokommentar jag gjorde i ämnet, och inget vi behöver diskutera vidare.
  • Padirac

Du känner säkert till att både Epstein och Trump sökte de flickor som kom från trasiga familjeförhållanden. 

Trump har i direktsändning sagt att han ansåg att de mest trasiga tjejerna var de bästa att ha sex med. 

Det där är ett typiskt beteende från sexualförbrytare, att söka och locka till sig de mest utsatta, de med minst stöd och skydd från föräldrar. Kanske för att föräldrarna själva är utsatta, har problem som de inte kan lösa och inte har stöd för, har missbruk och problem eller är ensamstående med dubbla jobb. 

Maxwell är som sexualförbrytare dömd till 20 år på en anstalt med mycket begränsad frihet och kontakt med andra pga brottets art och risk för fortsatt brottslighet 

Nu har Trump och hans DOJ flyttat Maxwell till en anstalt med i princip öppna grindar, en anstalt där brottsdömda likt Maxwell inte får vistas eller placeras.

Självklart ska Maxwell sitta av sin fängelse tid på rätt anstalt, inte få en straff lättnad för att hon kommit med falska uppgifter till blanche eller för att Trump tycker att hon haft det oförtjänt svårt att somna sina många brott. Hon är dömt bla för mened förutom sex trafficking.

Tow2Mater skrev 2025-12-22 20:28:57 följande:
    Föräldrar har ett stort ansvar i var och med vilka man låter sina minderåriga barn umgås. Det handlar inte där om vems fel det är eller vems skulden är. Skulden ligger hos förövarna. Har heller inget att göra med att förövare ska straffas för sina brott.

En förälder som struntar i att barnen tillbringar sin tid på nätet och  låter barnen kommunicera med allehanda okända tar inte sitt ansvar i att förebygga att barnen kan bli utsatta för groomingförsök och utnyttjande och attacker. Likaså har föräldrarna inte tagit sitt ansvar om de låtit sina minderåriga fritera med maktens högborg och tror att det är riskfritt. Så ser jag det. Det var en sidokommentar jag gjorde i ämnet, och inget vi behöver diskutera vidare.
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2025-12-22 20:56:58 följande:

Du känner säkert till att både Epstein och Trump sökte de flickor som kom från trasiga familjeförhållanden. 

Trump har i direktsändning sagt att han ansåg att de mest trasiga tjejerna var de bästa att ha sex med. 

Det där är ett typiskt beteende från sexualförbrytare, att söka och locka till sig de mest utsatta, de med minst stöd och skydd från föräldrar. Kanske för att föräldrarna själva är utsatta, har problem som de inte kan lösa och inte har stöd för, har missbruk och problem eller är ensamstående med dubbla jobb. 

Maxwell är som sexualförbrytare dömd till 20 år på en anstalt med mycket begränsad frihet och kontakt med andra pga brottets art och risk för fortsatt brottslighet 

Nu har Trump och hans DOJ flyttat Maxwell till en anstalt med i princip öppna grindar, en anstalt där brottsdömda likt Maxwell inte får vistas eller placeras.

Självklart ska Maxwell sitta av sin fängelse tid på rätt anstalt, inte få en straff lättnad för att hon kommit med falska uppgifter till blanche eller för att Trump tycker att hon haft det oförtjänt svårt att somna sina många brott. Hon är dömt bla för mened förutom sex trafficking.

Trump har inte sagt det om flickor vad jag vet. Han har pratat om kvinnor. Och tror inte du kan applicera att han 'sökt' vare sig flickor eller dessa kvinnor bara för att han sagt en sak om kvinnor i direktsandning.
  • nattuw
    Random Name skrev 2025-12-22 09:11:02 följande:
    Om du tror att någon av oss i tråden köper dessa lövtunna resonemang och projicering om schyssta villkor för papperslösa så är det inget annat än en ren förolämpning. Om det var målet så gratulerar jag dig.
    De flesta i tråden är mer intresserad av att köpa billiga apelsiner än att köpa resonemang om schysta villkor. Att det sker på bekostnad av andra människor är mindre viktigt än kostnaden för apelsinerna.
  • nihka
    Anonym (M.) skrev 2025-12-20 08:37:14 följande:
    Fast om det hade varit President Trump som hade låtit en ung praktikant sitta under hans skrivbord i Ovala rummet och suga hans *censurerat*, medan han talade i telefon med andra världsledare, så hade du låtsats att du blev fruktansvärt chockad, och sedan hade du tagit upp det på olika debattforum vareviga dag intill tidens ände. 

Men det är olika måttstockar för republikanska respektive demokratiska presidenter och presidentkandidater...
    Jaja fortsätt med dina fantasier. Något får du ju uppenbarligen ut av det.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2025-12-20 13:00:29 följande:
    Alla politiker ljuger.
    OK, men varför försvarar du att Trump ljög?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2025-12-22 21:14:13 följande:
    Trump har inte sagt det om flickor vad jag vet. Han har pratat om kvinnor. Och tror inte du kan applicera att han 'sökt' vare sig flickor eller dessa kvinnor bara för att han sagt en sak om kvinnor i direktsandning.

Intressant att du försvarar en som har en dom påsig med våldtäkt och hemligheter med en Epstein som vars liv gick ut på pedofili/sex med minderåriga.

Den slutsatsen man måste göra här är med att försvar donalds pedofili/sex med minderåriga, det är att du ser inte dessa som hemska sexbrott, utan helt okey.

Och där du ser föräldrar som alltid ska skydda barn, har du ens sett hur det ser ut i USA?
    Undrar då det finns många helt utan föräldrar helt och hållet, och då är det väl barnens fel att de blir våldtagna, eller?

Hur klarar ditt samvete av att skydda en pedofil/sex med minderåriga?
    Eller är det nu det ropas om Bill, som om jag har det minsta betänkligheter att hantera han också.

Men det vi har lärt oss här är, lite pedofili/sex med minderåriga är inget att bry sig om och bara om det är just rätt politiker.
    För det är det budskapet vi får varken ni vill eller ej.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Antiextremist)

"Är det "America First" att ta pengar från utländska lobbyister för att du ska skicka skattebetalarnas pengar till det landet? Frågan besvarar sig själv. Det är det så klart inte. Det är inte en attack mot Israel. Det är definitivt inte antisemitism, trots mångas försök att hävda att det är"
    säger Carlson enligt Newsweek.

• Tow2Mater

Mordfrekvensen lägsta någonsin. Bra gjort Trump.

The U.S. appears headed for the largest one-year drop in murders in history, according to a well-known crime analyst.

According to Asher's Real-Time Crime Index (RTCI), the United States is on track for the biggest single-year decline in murders ever recorded

www.yahoo.com/news/articles/homicides-drop-record-rate-trump-164516568.html
    realtimecrimeindex.com/
    www.newsmax.com/us/u-s-murder-rate-record/2025/12/24/id/1239532/

• klyban
    Tow2Mater skrev 2025-12-24 18:29:20 följande:

Mordfrekvensen lägsta någonsin. Bra gjort Trump.

The U.S. appears headed for the largest one-year drop in murders in history, according to a well-known crime analyst.

According to Asher's Real-Time Crime Index (RTCI), the United States is on track for the biggest single-year decline in murders ever recorded

www.yahoo.com/news/articles/homicides-drop-record-rate-trump-164516568.html
    realtimecrimeindex.com/
    www.newsmax.com/us/u-s-murder-rate-record/2025/12/24/id/1239532/

Ledsen donalds inte gjort något arbete för detta, men antar alla fabuleringar är viktigare nu när vi vet om att donalds är än mer insyltad i Epstein-gate och pedofili/sex med midneråriga.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?