• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • nihka
    Ofiltreratsamtall3 skrev 2026-03-25 19:41:27 följande:

Trump har 100% stöd i MAGA,  

Vilken shocker! Trump har alltså 100% stöd i sin egen fanklubb.

Och alla som slutar stödja honom ingår inte längre i fankubben vilket innebär att han fortfarande har 100% stöd. For ever! WOW! Tomte

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (x)
    Ofiltreratsamtall3 skrev 2026-03-25 19:41:27 följande:

Jobbigt för vänstern när till och med CNN måste se verkligheten. Trump har 100% stöd i MAGA, 30% av USA:s befolkning. En siffra som har stigit sen nov 2024. 

Samt så har Iran kriget starkt stöd bland befolkningen. Dom inser det Europa inte inser, ett fritt Iran är värt det. 

Inte konstigt att vänstermänniskor inte kan förstå Trump och varför han är populär. 

Vilket stöd han har i Maga är ganska ointressant, det är ju de facto hans väljarbas. Det intressanta är vilket stöd han har i hela USA och det imponerar verkligen inte. Det har aldrig varit så lågt hos någon president på 7 decennier. 36-40% ligger det på nu i mars.
  • Tow2Mater
    Anonym (x) skrev 2026-03-28 18:46:53 följande:
    Vilket stöd han har i Maga är ganska ointressant, det är ju de facto hans väljarbas. Det intressanta är vilket stöd han har i hela USA och det imponerar verkligen inte. Det har aldrig varit så lågt hos någon president på 7 decennier. 36-40% ligger det på nu i mars.
    Biden 35%.
  • klyban
    Dr Nail skrev 2026-03-28 17:43:19 följande:
    Men shit vad inponerad man blir.

Helt klart, det är nästa så att de som ICE dödat inte spelade roll och som var amerikanske medborgare.

Grattis USA att ni bryr er om människor så mycket. Solig

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Dr Nail
    klyban skrev 2026-03-28 19:19:21 följande:

Helt klart, det är nästa så att de som ICE dödat inte spelade roll och som var amerikanske medborgare.

Grattis USA att ni bryr er om människor så mycket. Solig

Verkligen!
  • Anonym (x)
    Tow2Mater skrev 2026-03-28 19:18:54 följande:
    Biden 35%.
    Nej, Trump har inte kommit 100 dagar än och har 36-40%. Biden hade efter sina 100 dagar 52-57%. Ska man jämföra så skall det göras på samma bas.
  • Tow2Mater
    Anonym (x) skrev 2026-03-28 20:33:09 följande:
    Nej, Trump har inte kommit 100 dagar än och har 36-40%. Biden hade efter sina 100 dagar 52-57%. Ska man jämföra så skall det göras på samma bas.
    Trump har 432 dagar. I sin andra period. 
  • Anonym (x)
    Tow2Mater skrev 2026-03-28 20:39:14 följande:
    Trump har 432 dagar. I sin andra period. 
    Du har helt rätt. Jag var helt fel ute med 100 dagar. Blandade verkligen ihop allt där.
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?