• Anonym (Rädd)

Tjejen springer på toa direkt efter sex. Bör jag vara orolig?

Jag är 25 och min tjej sedan 2 år är 28. Vi kör metoden avbrutet. Senaste månaden har tjejen sprungit på toa npn minut efter sex och är där jättelänge. Jag har hört skräckhistorier om tjejer som inseminerar sig själva med sperman och nu har jag skrämt upp mig själv. En vän till mig påstår att två kvinnor lurat honom genom att inseminera sig själva (vet inte hur han vet detta med säkerhet).

Vad tror ni, kan man bli gravid på det sättet, hur vanligt är det att folk gör så?

Hon har inte visat några tecken på att vara opålitlig annars...

• Svar på tråden Tjejen springer på toa direkt efter sex. Bör jag vara orolig?
  • Anonym (Rädd)
    cosinus skrev 2024-11-07 12:03:05 följande:

Vad händer om du ser till att sperman hamnar på ett sånt sätt att hon inte får med sig den på toa?

Om du ligger på rygg och hon rider dig och hoppar av precis innan lär det ju hamna på dig.

Om hon står på alla fyra och du står bakom och det hamnar på ryggen kan du ju ha papper redo och hjälpa henne där det är svårt att komma åt.

Det blir ju ett intressant test. Är hon lika länge på toa i de fallen fast hon inte har någon sperma med sig?

Toppenidé! Måste prova. Tack
  • Anonym (r)

Många i tråden som inte fattar att det inte är ev. graviditet som är problemet utan en partner som försöker luras

• Anonym (Tredje tråden på kort tid)
    Anonym (r) skrev 2024-11-08 10:08:44 följande:

Många i tråden som inte fattar att det inte är ev. graviditet som är problemet utan en partner som försöker luras

Om man känner att man inte kan lita på sin partner så kanske man både ska se över sitt eget preventivmedel och sin relation istället för att göra en massa underliga "tester" för att se om hon verkligen är på toaletten av rätt anledning. 
  • Anonym (Kk)

Enda gångerna jag blivit gravid är när han sprutat i mig. Två ggr två barn. 

vi har vart ihop i 25 år och alltid kört med avbrutet. aldrig blivit gravid. Jag tror stenhårt på denna metod oavsett vad någon säger, och i de fallen någon blivit gravid har han inte dragit ut i tid. 

• Anonym (Kk)

Sen undrar jag hur hon ska få tag i sperman. Varför gör du inte som min och tar den i förhuden. Såvida du har någon 

• Anonym (Rädd)
    Anonym (Kk) skrev 2024-11-08 11:54:28 följande:

Enda gångerna jag blivit gravid är när han sprutat i mig. Två ggr två barn. 

vi har vart ihop i 25 år och alltid kört med avbrutet. aldrig blivit gravid. Jag tror stenhårt på denna metod oavsett vad någon säger, och i de fallen någon blivit gravid har han inte dragit ut i tid. 

Alla har inte spermier i försatsen
  • Anonym (Kk)
    Anonym (Rädd) skrev 2024-11-08 12:01:03 följande:
    Nej precis, långt ifrån alla. 
  • Anonym (r)
    Anonym (Rädd) skrev 2024-11-08 12:01:03 följande:
    Anonym (Kk) skrev 2024-11-08 12:21:11 följande:

Menar ni att de som inte har spermier i försatsen, aldrig har det? 

eller att det är olika från tillfälle?

• Anonym (Kk)
    Anonym (r) skrev 2024-11-08 13:31:09 följande:
    Anonym (Kk) skrev 2024-11-08 12:21:11 följande:

Menar ni att de som inte har spermier i försatsen, aldrig har det? 

eller att det är olika från tillfälle?

Bra fråga. Hur kan nån veta det utan att ha kollat upp det? Haha men eftersom jag aldrig blivit gravid efter typ 10.000 samlag på det viset så utgår jag ifrån att maken inte har spermier i den. 
  • Anonym (L)

Vi kvinnor SKA gå på toa direkt efter sex då vi annars riskerar att få UVI. Har själv fått denna rekommendation från läkare då jag ofta fick UVI:er som yngre. 

• Anonym (xxx)
    Anonym (Rädd) skrev 2024-11-08 07:31:41 följande:
    De flesta män har inte spermier i försatsen. Ditt ex måste ha haft det eller inte kissat innan senaste orgasmen så det fanns spermier kvar i urinröret

Och vet du med säkerhet att du inte har det? 

För är man inte säker kan man vara en av dom som har det. 

Men du föredrar kanske att chansa? 

• Anonym (.)

Avbrutet sex har haft 100% skydd mot graviditet för alla de par som använt metoden (fram tills första gången det misslyckas och resulterar i just en graviditet).

• Anonym (ggkl)
    Anonym (Rädd) skrev 2024-11-08 07:31:41 följande:
    De flesta män har inte spermier i försatsen. Ditt ex måste ha haft det eller inte kissat innan senaste orgasmen så det fanns spermier kvar i urinröret
    Då behöver du inte oroa dig då, eller skydda dig. 
Svar på tråden Tjejen springer på toa direkt efter sex. Bör jag vara orolig?