• Kaga

Hur sminkar man sig?

Skulle vilja pigga upp mitt ansikte med lite smink. Men har ingen aning om hur man gör!?
    Försöker man läsa lite om vad man ska in inhandla och hur man ska göra så förutsätts att man redan kan endel och bara vill få nya tips!!

Men jag är helt nybörjare. Jag vet vad en mascara är i princip. Har köpt mascaror ibland men vet knappt hur man sätter på det? Tex sätter man på de undre fransarna också? Stryker man då på dom eller underifrån??

Jag har i min ungdom köpt mascaror, puder och foundation. Men gjorde nog helt fel. Kletade in ansiktet i foundation och täckte med puder, såg nog inte klokt ut egentligen. Nu är jag 43 år, hur börjar jag, vad ska jag köpa?

• Svar på tråden Hur sminkar man sig?
  • Anonym (Em)

Vad är ni för människor som sitter och gör neråt-tummar på såna här inlägg? Har ni inget bättre att lägga er tid på? Genuint nyfiken

• Anonym (Elin79)
    Anonym (f) skrev 2024-11-08 22:23:14 följande:

Varför är det 4 nedåttummar på Elin79s post? Fattar inte?

Haha och jag som inte varit inne här på ett tag har inte ens sett.
    Någon kanske tog illa vid sig av detta simpla ämne helt enkelt
  • Tihi

Har ni några förslag på en dagkräm med lite, lite tint? Helst parfymfri också.

• Anonym (hola)
    Tihi skrev 2024-11-13 15:12:31 följande:

Har ni några förslag på en dagkräm med lite, lite tint? Helst parfymfri också.

Har du testat BB-cream? Den är typ 5-i-ett med mjukgörande och solskydd osv och lite färg i. Jag tycker i alla fall att det är lagom mycket (lite) tint :) Parfym vet jag inte om den har men ingen jag märkt i så fall.

Nedåttummarna fortsätter :D Man undrar ju vad det är för filur som blir upprörd!
  • Olsdotter