Har fått känslor för en yngre man…
Jag är en kvinna i 45-årsåldern som utvecklat känslor för en man som är 21 år yngre. Han är 24.
Finns det någon här som har försökt sig på en relation med denna åldersskillnad? Hur artade det sig?
Jag är en kvinna i 45-årsåldern som utvecklat känslor för en man som är 21 år yngre. Han är 24.
Finns det någon här som har försökt sig på en relation med denna åldersskillnad? Hur artade det sig?
Varför hakar alla upp sig på det här med att skaffa barn? Jag vet åtskilliga män som valt bort barn och det blir allt vanligare, i synnerhet bland de med NPF. Min nuvarande har till och med varit inne på att han vill göra en vasektomi.
Jag är helt inställd på att ingen kan lova en annan människa något för livet och det är jag heller inte ute efter. Om han ändrar sig och ändå vill skaffa barn om låt säga 15-20 år så är det så. Jag kan inte lova honom något för evigt heller. Jag vet inte ens om jag tror på livslång kärlek på det viset och jag är helt okej med det.
Det där med barn är väl ett problem. En del tänker i den åldern att de inte vill och sen ändrar de sig. Jag skulle inte vilja träffa någon utan barn (oavsett om han är 25 eller 50) om jag blev singel för jag vill inte känna att jag tar ifrån någon det. Är 36 och kan fortfarande bli gravid men väntar fjärde barnet nu och är klar efter det här.
Jag tänker att om man vill leva som barnfri blir det väl bättre att man träffar nån utan barn också, jag skulle själv inte vilja vara bara bonusmamma utan egna barn.
Min nuvarande sambo är 3 år yngre och hade inga barn sen innan, var tveksam på grund av det för jag trodde att jag kanske inte kunde få fler på grund av komplikationer när mitt andra barn föddes, ville egentligen träffa någon som också hade barn sen innan. Men jag blev gravid iallafall tidigt i förhållandet och nu väntar vi vårt andra gemensamma.
Varför hakar alla upp sig på det här med att skaffa barn? Jag vet åtskilliga män som valt bort barn och det blir allt vanligare, i synnerhet bland de med NPF. Min nuvarande har till och med varit inne på att han vill göra en vasektomi.
Jag är helt inställd på att ingen kan lova en annan människa något för livet och det är jag heller inte ute efter. Om han ändrar sig och ändå vill skaffa barn om låt säga 15-20 år så är det så. Jag kan inte lova honom något för evigt heller. Jag vet inte ens om jag tror på livslång kärlek på det viset och jag är helt okej med det.
Nej det hade jag inte gjort men om du läser hela inlägget så är det skillnad när båda inte har barn, då kan man leva som barnfria med allt vad det innebär, mer pengar , frihet, kunna resa osv osv. Så då hade jag nog träffat någon som inte vill ha barn.
Att jag som (snart) fyrabarnsmamma skulle träffa någon som inte har barn är en annan sak. Då skulle han behöva vara bonuspappa till mina yngre barn och även när alla barnen är vuxna behöver jag finnas i deras liv och kanske passa barnbarn osv. Och så skulle jag hela tiden känna att han kanske hellre antingen ville ha egna egentligen eller ville slippa det. Säger inte att det måste vara så men jag skulle känna så. Så nej i den situationen som jag är i nu (Snart 37 , väntar mitt fjärde barn och känner mig klar efter det här) skulle jag inte vilja bli tillsammans med någon utan egna barn om jag blir singel i framtiden.
Nej det hade jag inte gjort men om du läser hela inlägget så är det skillnad när båda inte har barn, då kan man leva som barnfria med allt vad det innebär, mer pengar , frihet, kunna resa osv osv. Så då hade jag nog träffat någon som inte vill ha barn.
Att jag som (snart) fyrabarnsmamma skulle träffa någon som inte har barn är en annan sak. Då skulle han behöva vara bonuspappa till mina yngre barn och även när alla barnen är vuxna behöver jag finnas i deras liv och kanske passa barnbarn osv. Och så skulle jag hela tiden känna att han kanske hellre antingen ville ha egna egentligen eller ville slippa det. Säger inte att det måste vara så men jag skulle känna så. Så nej i den situationen som jag är i nu (Snart 37 , väntar mitt fjärde barn och känner mig klar efter det här) skulle jag inte vilja bli tillsammans med någon utan egna barn om jag blir singel i framtiden.
Jag hoppas att jag inte behöver satsa på nån alls eftersom jag är tillsammans med mitt yngsta barns pappa som är pappa till barnet i magen också och jag hoppas såklart att det håller mellan oss. Men man vet aldrig vad som händer i framtiden.
Min äldsta är vuxen .. Så jag har två barn (snart 3 om allt går som det ska) hemma.
Det behöver inte vara någon som har tre barn, det kan vara någon med ett barn. Eller med vuxna barn.. Och man måste inte bo tillsammans. Skulle vi vara särbo behöver det inte blå så krångligt. Men det här är alltså en situation som inte är aktuell nu eftersom jag inte är singel. Och om jag blev det nu skulle jag iallafall vilja vänta länge med att börja dejta igen.
Det är så jag känner , alla behöver inte känna likadant. Men jag är säker på att jag inte skulle vilja träffa någon utan barn när jag inte kan eller vill ha fler barn (om jag blev singel) eftersom jag skulle känna att jag kanske tar ifrån honom det och att han kanske skulle fått det om han träffade nån annan. Sen kanske någon med egna barn är mer förstående när det gäller vilka begränsningar det innebär med barn osv.