• Anonym (Bran)

Blåste rött i alkolåset på jobbet

Vill bara börja med att jag sällan dricker. Kanske Max 1-2 ggr i månaden. Har respekt för alkohol och bilkörning och gjorde inget med avsikt utan det var ett rent misstag. Jag jobbade dag nu i helgen och i lördags kväll var jag ute med några kompisar och tog några öl. De sa att det inte skulle påverka jobbet. Skulle jobba dagen efter så ville inte alls dricka lika mycket som dem. La mig vid tolv och började jobba 7 dagen efter. Vi kör i jobbet då det är hemtjänst och man är tvungen att blåsa i en dräger innan man kan starta bilen vilket är bra. Blåste och sedan hände det värsta. Den lyste rött. blåste flera gånger men det blev rött då med och bilen gick sedan inte att starta på tag. Fick panik och blev jätterädd att dethär skulle få konsekvenser. Pratade sedan med en kollega jag litade på och som tur var gick det att lösa. Hon var förstående och sa att alla kan råka misstag någon gång. Jag fick byta runda med en och fick för det mesta dubbelbemanningar tillsammans med och Vi åkte ihop hela passet och hon släppte av mig till kunde jag hade ensam. Men sitter och funderar på dethär och det känns väldigt pinsamt. Min kollega sa att jag inte verkade berusad under jobbet för annars hade hon ringt in en annan istället. men är jätterädd att detta kommer till chefen och jag får konsekvenser av det. Vill aldrig dricka något igen dagen innan jag ska jobba även om det skulle vara kväll. Dethär kändes bara så fel och oproffisionellt.

• Svar på tråden Blåste rött i alkolåset på jobbet
  • Anonym (O)
    EpicF skrev 2024-11-13 20:44:26 följande:
    Ni har vikarier som inte kan jobber? Hur har de ens blivit timvikarier om de inte fått någon introduktion? 

Så länge personen kan sitt jobb så går det bra en söndag då och då även om de inte kan svenska helt. 
    Vet inte var i landet du bor. Men här är alla timvikarier mentalt efterblivna och pundare. Finns inte folk.
  • Anonym (O)
    EpicF skrev 2024-11-13 20:43:24 följande:
    Det är en balansgång. Man kanske bara kan ge det absolut nödvändigaste just den söndagen när de var en man kort. Men det är bättre än att ha en bakfull kollega som spyr på jobbet. 
    Håller inte med dig. Tror inte gamlingarna eller mina kollegor gör det heller.
  • EpicF
    Anonym (O) skrev 2024-11-13 20:52:21 följande:
    Håller inte med dig. Tror inte gamlingarna eller mina kollegor gör det heller.
    Det är helt ok att du inte gör det. Tror dock inte din chef uppskattar att ni kommer bakfulla och spyr på jobbet.  Hade någon i min personal gort det så hade det varit raka vägen hem och ett allvarligt samtal när vederbörande var nykter igen. 
  • EpicF
    Anonym (O) skrev 2024-11-13 20:51:01 följande:
    Vet inte var i landet du bor. Men här är alla timvikarier mentalt efterblivna och pundare. Finns inte folk.
    Och hur lyckades de ens få bli timvikarier? 
  • Anonym (O)
    EpicF skrev 2024-11-13 20:57:21 följande:
    Och hur lyckades de ens få bli timvikarier? 
    För att det inte finns någon annan som vill jobba.
  • Anonym (x)
    EpicF skrev 2024-11-13 20:56:40 följande:
    Det är helt ok att du inte gör det. Tror dock inte din chef uppskattar att ni kommer bakfulla och spyr på jobbet.  Hade någon i min personal gort det så hade det varit raka vägen hem och ett allvarligt samtal när vederbörande var nykter igen. 
    Och hur vet du att denne är bakfull och tydligen onykter... Nej.
  • Anonym (Tvivlar)

Din definition på några öl är nog lite annorlunda? hur många öl var det? låter mer som många hade varit ett mer passande ord 

• EpicF
    Anonym (x) skrev 2024-11-13 21:06:04 följande:
    Och hur vet du att denne är bakfull och tydligen onykter... Nej.
    Tänk efter lite så förstår du säkert det
  • Anonym (x)
    EpicF skrev 2024-11-14 17:27:27 följande:
    Tänk efter lite så förstår du säkert det
    Nej, din hjärna är ett konstant mysterium och problem för mig
  • Anonym (Been there done that)

Hänt mig en gång, hänt ett par kollegor med, inga konsekvenser men man har ju tänkt till ordentligt efter det

• EpicF
    Anonym (x) skrev 2024-11-14 17:31:29 följande:
    Nej, din hjärna är ett konstant mysterium och problem för mig
    Så du är helt oförmögen att förstå när en person är onykter?

Jaja, det är ditt problem. 

Jag accepterar inte att folk kommer bakfulla där jag jobbar. Det är nolltolerans på det. Gäller även hela sjukhuset förövrigt.
Svar på tråden Blåste rött i alkolåset på jobbet