Blåste rött i alkolåset på jobbet
Vill bara börja med att jag sällan dricker. Kanske Max 1-2 ggr i månaden. Har respekt för alkohol och bilkörning och gjorde inget med avsikt utan det var ett rent misstag. Jag jobbade dag nu i helgen och i lördags kväll var jag ute med några kompisar och tog några öl. De sa att det inte skulle påverka jobbet. Skulle jobba dagen efter så ville inte alls dricka lika mycket som dem. La mig vid tolv och började jobba 7 dagen efter. Vi kör i jobbet då det är hemtjänst och man är tvungen att blåsa i en dräger innan man kan starta bilen vilket är bra. Blåste och sedan hände det värsta. Den lyste rött. blåste flera gånger men det blev rött då med och bilen gick sedan inte att starta på tag. Fick panik och blev jätterädd att dethär skulle få konsekvenser. Pratade sedan med en kollega jag litade på och som tur var gick det att lösa. Hon var förstående och sa att alla kan råka misstag någon gång. Jag fick byta runda med en och fick för det mesta dubbelbemanningar tillsammans med och Vi åkte ihop hela passet och hon släppte av mig till kunde jag hade ensam. Men sitter och funderar på dethär och det känns väldigt pinsamt. Min kollega sa att jag inte verkade berusad under jobbet för annars hade hon ringt in en annan istället. men är jätterädd att detta kommer till chefen och jag får konsekvenser av det. Vill aldrig dricka något igen dagen innan jag ska jobba även om det skulle vara kväll. Dethär kändes bara så fel och oproffisionellt.