• Anonym (Sambo)

I en annan värld - ligga med någon annan än sin partner?

Om du kunde ligga med någon annan än din nuvarande partner, skulle du göra det för bara för att testa om det är annorlunda  mot för hur ni har det?

Frågan får väl ses som hypotetisk för att inte förarga församlingen  

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I en annan värld - ligga med någon annan än sin partner?
  • CTP

Om "han" fick vara med och titta så hade det varit ok

• Gaskarl
    Anonym (Inte i någon värld någonsin) skrev 2024-11-15 18:19:01 följande:
    Nej, jag har ingen skev syn på sex, snarare en sund och fullt realistisk. Och nej, det spelar ingen roll vilken tid vi lever i. Vi har samma sexuella instinkter i nutiden som på stenåldern.
    Då liksom nu så vill ingen normalfuntad människa vara tillsammans med en promiskuös bock eller slampa. Lika lite som en oattraktiv och sorglig hanrej som tillåter sin partner att vara billig och promiskuös.

Jo, det handlar i allra högsta grad om bekräftelse, eftersom känslan av fysisk beröring knappast lär skilja sig nåt särskilt åt beroende på vem man ligger med.
    Men det kan, eller rättare sagt, är stor skillnad på sex med olika människor. Vissa vill ha det tyst, mörkt, stilla och sensuellt, andra vill ha hård, kladdig sex, med snuskprat och smisk på bröst och rumpa. Jag har varit med båda sorter och det är stor skillnad, rent fysiskt. 
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Nya vyer) skrev 2024-11-15 20:11:51 följande:
    Oj herregud vad lite du vet om du på allvar tror det...det är nästan så jag trillar omkull här alltså.
    Det går inte att diskutera med någon som har en sådan rigid syn som den där. Om en person börjar tala i närmast testamentliga ordalag så förstår man att personen är bortom normala resonemang.
  • Anonym (Nya vyer)
    Anonym (Inte i någon värld någonsin) skrev 2024-11-15 20:41:45 följande:
    I princip så är den ena beröringen inte speciellt olik den andra vilket vanligt sunt förnuft säger en. Inte om vi pratar om vanliga människor med normal erfarenhet. Jag pratar naturligtvis inte om extremer som oskuld man vs horbock som legat runt med +1000. Duuuh..

Och lägg ner skitsnacket. Jag utgår inte från mig själv utan från vanligt jävla sunt förnuft. Lid hellre av din egen usla slutledningsförmåga.
    Det är tydligt att du inte vet vad du talar om här.

Alla behöver närhet och kärlek men det finns parbildningar och förmågor som det slår gnistor om och det är något helt annat än vardagssex.

Lycka till med att hitta din egen bästa partner.
  • Anonym (Christofer)
    Anonym (Sambo) skrev 2024-11-15 15:45:06 följande:
    I en annan värld - ligga med någon annan än sin partner?

Om du kunde ligga med någon annan än din nuvarande partner, skulle du göra det för bara för att testa om det är annorlunda  mot för hur ni har det?

Frågan får väl ses som hypotetisk för att inte förarga församlingen  

Du menar om man fick lov att va otrogen av frugan? Givet! 
    Skulle ta chansen och det skulle nog alla göra bara att dom inte våga säga det. Människan är inte gjord för att vara monogam 
  • Anonym (Jag)

Nej, det skulle jag inte göra

• Anonym (Gift kvinna, 35+)

Definitivt!

• Anonym (Kåt man)

Det vore ju självklart intressant om det skulle handla om någon storbystad 25-årig med fördelaktigt utseende. Skulle det vara någon i min egen ålder vore det mer meningslöst. Jag ser inte riktigt uppsidan med det.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Oh ja!!)

Är i en stabil och lycklig relation. Barn, hus, hund och hela paketet. Skulle inte byta bort det mot allt i världen. Har helt drägligt sex, men skulle utan att blinka, om jag fick min mans tillåtelse och uppmuntran, ligga med andra! Inte för att "testa", jag vet ju att det hade varit annorlunda, utan för att det är trevligt med variation och göra saker gubben där hemma inte tycker är kul att göra i sovrummet. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Nya vyer)
    Dardi007 skrev 2024-11-17 04:09:26 följande:
    fråga han kanske han tillåter det :P
    Nej, det gör han inte.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Nya vyer)
    Dardi007 skrev 2024-11-23 10:20:20 följande:
    Har du frågat nån gång ?
    Ja det har jag givetvis, annars hade jag väl inte skrivit så?
  • Meddelande borttaget
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Oh ja!!) skrev 2024-11-17 04:07:13 följande:

Är i en stabil och lycklig relation. Barn, hus, hund och hela paketet. Skulle inte byta bort det mot allt i världen. Har helt drägligt sex, men skulle utan att blinka, om jag fick min mans tillåtelse och uppmuntran, ligga med andra! Inte för att "testa", jag vet ju att det hade varit annorlunda, utan för att det är trevligt med variation och göra saker gubben där hemma inte tycker är kul att göra i sovrummet. 

Vad är det sambon inte vill i sovrummet? Går det inte att utmana honom? Han kanske kan bli din älskare...
  • Anonym (Inte i någon värld någonsin)
    Gaskarl skrev 2024-11-16 18:15:15 följande:
    Men det kan, eller rättare sagt, är stor skillnad på sex med olika människor. Vissa vill ha det tyst, mörkt, stilla och sensuellt, andra vill ha hård, kladdig sex, med snuskprat och smisk på bröst och rumpa. Jag har varit med båda sorter och det är stor skillnad, rent fysiskt. 
    Då kan man också se till att hålla sig till en partner som uppfyller alla de önskemål man har. Polygami eller partnerbyte är inte naturligt. Det är resultatet av ett sexmissbruk eller en vilja att missbruka sex.
    Venenum skrev 2024-11-16 11:44:22 följande:
    Med den logisken ligger jag alltså hemma förkyld nu som straff för att jag valt ett socialt arbete där jag möter många människor med förkyllningar under hösten. 
    Ja, självklart. Det finns mycket som är onaturligt i den knasiga livsstil som människor pressas till att leva idag. Att ens jobba med eller för folk som sprider smittor låter som ett högst osunt arbete. 
    Anonym (Nya vyer) skrev 2024-11-16 18:35:20 följande:
    Det är tydligt att du inte vet vad du talar om här.

Alla behöver närhet och kärlek men det finns parbildningar och förmågor som det slår gnistor om och det är något helt annat än vardagssex.

Lycka till med att hitta din egen bästa partner.
    Nej, det är inte alls tydligt då du ljuger om min person. Du pratar inte heller om trådens ämne (promiskuitet) utan om känslor av förälskelse som uppstår naturligt hos vanliga par och sedan försvinner efter ett tag. 
    Anonym (Nya vyer) skrev 2024-11-15 20:28:31 följande:
    Det är du som påstår att alla ligg är likadana och då utgår jag från att du har gjort mängdstudien för att kunna hävda det påståendet? 

Min total är 1,2 män per decennium och jag inser bara utifrån det att du har väldigt väldigt fel.

Men om du behöver trösta dig själv med att gräset nog inte är grönare på andra sidan så förstår jag ditt argument till fullo och lider med dig.
    Rent fysiskt så är det ingen större skillnad på det hela, akt som akt och det säger sig självt. Har man sexuella känslor för en annan när man redan befinner sig i en relation så är det ingen särskilt sund eller lycklig relation. Alternativt så rör det sig om en obalanserad hjärna som är benägen för sexmissbruk. 

Jag har aldrig påstått att gräset skulle vara grönare. Dumheter. Är ju precis tvärtom. 

• Anonym (Nya vyer)
    Anonym (Inte i någon värld någonsin) skrev 2025-06-10 04:48:29 följande:
    Då kan man också se till att hålla sig till en partner som uppfyller alla de önskemål man har. Polygami eller partnerbyte är inte naturligt. Det är resultatet av ett sexmissbruk eller en vilja att missbruka sex.
    Venenum skrev 2024-11-16 11:44:22 följande:
    Med den logisken ligger jag alltså hemma förkyld nu som straff för att jag valt ett socialt arbete där jag möter många människor med förkyllningar under hösten. 
    Ja, självklart. Det finns mycket som är onaturligt i den knasiga livsstil som människor pressas till att leva idag. Att ens jobba med eller för folk som sprider smittor låter som ett högst osunt arbete. Nej, det är inte alls tydligt då du ljuger om min person. Du pratar inte heller om trådens ämne (promiskuitet) utan om känslor av förälskelse som uppstår naturligt hos vanliga par och sedan försvinner efter ett tag. 
    Anonym (Nya vyer) skrev 2024-11-15 20:28:31 följande:
    Det är du som påstår att alla ligg är likadana och då utgår jag från att du har gjort mängdstudien för att kunna hävda det påståendet? 

Min total är 1,2 män per decennium och jag inser bara utifrån det att du har väldigt väldigt fel.

Men om du behöver trösta dig själv med att gräset nog inte är grönare på andra sidan så förstår jag ditt argument till fullo och lider med dig.
    Rent fysiskt så är det ingen större skillnad på det hela, akt som akt och det säger sig självt. Har man sexuella känslor för en annan när man redan befinner sig i en relation så är det ingen särskilt sund eller lycklig relation.

Alternativt så rör det sig om en obalanserad hjärna som är benägen för sexmissbruk. 

Jag har aldrig påstått att gräset skulle vara grönare. Dumheter. Är ju precis tvärtom. 

Varför tror du ens att en partner kan eller vill uppfylla alla de önskemål man har, om man har riklig fantasi och experimentvilja, för att inte tala om specifika preferenser? Ingen ska behöva göra något de inte känner att de vill.

Man kan likna detta vid att vissa människor har selektiv ätstörning och är urtråkiga att äta middag med, andra äter normal husmanskost medan en liten kategori glatt testar allting på sin väg genom världen.

Jag beklagar din okunskap, det kan inte vara lätt.
    Men alla med något mått av erfarenhet vet att du har fel.
  • Anonym (Sam)

Nej tack! Har varit tillsammans med min tjej i 15 år så sex med någon annan känns väldigt främmande. Idag är vi 37 år och hon är sexigare än någonsin så jag vill inte ha någon annan :)

Svar på tråden I en annan värld - ligga med någon annan än sin partner?