• Anonym (Tinto)

Hur lever ni som är i min ålder?

Det vore kul att höra hur ni som är i min ålder (45) lever. Jag har aldrig känt mig som min ålder och utan varit mer i fas med yngre. 

Jag lever småbarnsliv med tre barn där är ett av barnen är i tidiga skolåldern och de andra två går på förskola. Är studerande men klar till sommaren. Ogift men i en samborelation.

Så hur lever ni som är i min ålder? Skriv gärna exakta åldern också, det vore kul att jämföra lite. 

• Svar på tråden Hur lever ni som är i min ålder?
  • Anonym (Joi)

46 år, i samborelation sedan 20 år. Två barn, mellan- och högstadiet. Katt. Haft samma jobb i evigheter. Har en masterexamen inom det jag jobbar med. Pluggade innan jag fick barn. 

• Anonym (Mimmi)

Ja lever väl ganska som förväntat, kvinna 44, 5 års högskolestudie, bor i villa med man o 3 barn, jobbar heltid.

Kanske att mina intressen sticker ut, är en passionerad hojåka sedan jag var tonåring, kör offroad, cyklar mycket mountinbike i skogen. 

• Anonym (45+)
    Anonym (Tinto) skrev 2024-11-16 10:57:47 följande:

Det vore kul att höra hur ni som är i min ålder (45) lever. Jag har aldrig känt mig som min ålder och utan varit mer i fas med yngre. 

Jag lever småbarnsliv med tre barn där är ett av barnen är i tidiga skolåldern och de andra två går på förskola. Är studerande men klar till sommaren. Ogift men i en samborelation.

Så hur lever ni som är i min ålder? Skriv gärna exakta åldern också, det vore kul att jämföra lite. 

Min vecka är så här:

Jobb 40h
    Umgås med barnen 20h
    Resa 4h
    Träna 3h
    Städa 3h
    Övrigt resterande tid
  • Anonym (Utlandssvensk)

Är 47 och bor utomlands i en villa med min man som är åtta år äldre. Jag har inga barn, han har vuxna barn. En hund. Jobbar som korrekturläsare.

• Anonym (48, kvinna, separerad)

Nyligen fyllda 48, tvillingar i mellanstadiet.

Jobbar heltid
    Barn med tidskrävande idrott
    Tränar när jag har möjlighet, dvs inte ett regelbundet antal pass i veckan 
    Barnen ca vh plus en del på längre lov hos pappa beroende på matcher, 
    Träffar min kärlek när vi lyckas pricka in barnfri tid båda två, i övrigt chattar vi varje dag

• Anonym (BN)
    Anonym (Tinto) skrev 2024-11-16 10:57:47 följande:

Hur tycker du att ditt liv avviker från andra i din ålder? Det låter rätt basic?
  • Aliona
    Anonym (BN) skrev 2024-11-16 20:49:27 följande:
    Hur tycker du att ditt liv avviker från andra i din ålder? Det låter rätt basic?
    Tror hon menar att hon är gammal för vad hon gör. Barn i förskoleålder har mab oftast några år tidigare och universitetsstudier hör för de flesta till 20-årsåldern. Annars låter det ju som vanligt liv. 
  • Baam777
    Fjäril kär skrev 2024-11-16 12:08:03 följande:

Jag är 47 och har aldrig betett mig som min ålder. 

Jag har tre utflugna barn . Det äldsta är 26 och gift , det andra 24 och det tredje är 16 och bor på internatskola 130 mil bort och lever sin dröm mot högre utbildning. 

Gift och skild två gånger . Jag har en relation men vad vi är officiellt har vi inte rett ut och det är inte viktigt just nu.  

Just blivit sjukpensionär och gör vad jag vill i mitt liv men dom senaste 20 åren har jag jobbat med min hobby och haft ett fantastiskt privilegierat jobb . 

Som pensionär så "leker" jag vuxen och det är ändå rätt skönt emellanåt.  

får jag fråga vad det är för hobby?
  • Anonym (Hej hej)

Kvinna, 40 år. Har ett barn i mellanstadieålder och en ettåring. Särbo med en man som har två vuxna barn. Har  två katter. Jobbar heltid. Har en kandidatexamen. 

• Anonym (BN)
    Aliona skrev 2024-11-17 07:37:19 följande:
    Tror hon menar att hon är gammal för vad hon gör. Barn i förskoleålder har mab oftast några år tidigare och universitetsstudier hör för de flesta till 20-årsåldern. Annars låter det ju som vanligt liv. 
    Aha! Jaha, det är inte så särskilt ovanligt i Stockholm där jag bor, men jag kan förstå att det är mer ovanligt på andra håll.
  • Fjäril kär
    Baam777 skrev 2024-11-17 12:18:00 följande:
    får jag fråga vad det är för hobby?
    Jag har jobbat med hästar I 20 år 
  • Anonym (Joi)
    Anonym (BN) skrev 2024-11-18 10:21:20 följande:
    Aha! Jaha, det är inte så särskilt ovanligt i Stockholm där jag bor, men jag kan förstå att det är mer ovanligt på andra håll.
    Ja, det är verkligen skillnad på olika ställen. Jag fick barn som 33-åring och är en rätt gammal mamma i vår lilla stad. Bland kompisarna finns bara en som är äldre. Men i Danderyd tex hade jag varit en genomsnittsmorsa, sett till ålder i alla fall. 
  • Agda90

45 år. Levt med min man i 25 år. Gift i 20.
    Jar två tonåringar i övre tonåren.
    Arbetar heltid

• PH76

Vi har det lite som alla andra här, 48/46år, har bott ihop i 20 år, gifta i 13år. Två barn i låg och mellanstadiet, hund, katt, sommarhus. Jag är egenföretagare inom konsultbranschen och min fru jobbar som anställd i ett annat företag i samma bransch. fritiden försvinner snabb och effektivt i barnens aktiviteter och läxor, jag tränar 5 ggr i veckan antingen innan jobbet eller på lunchen.

De flesta jag känner sitter i samma sits.

• Anonym (wee)

43 årig man. Jobbar som läkare och forskare. Har tonårsbarn, men lever inte med deras mamma. Träffar en annan kvinna sedan några år, hon har också tonårsbarn och vi planerar att flytta ihop inom ett år eller så. Ägnar mig rätt mycket åt en del fritidsintressen, träffar vänner med viss regelbundenhet osv. Läser ganska mycket. Har också ett fritidshus som det är en del fixande med. Trivs väldigt mycket med livet.

Svar på tråden Hur lever ni som är i min ålder?