• Anonym (Varför)

Vad menar min kille?

Min kille säger att han behöver mycket pengar för att träffa mig. Har sagt att jag inte bryr mig vad vi gör så varför säger han så?

• Svar på tråden Vad menar min kille?
  • Tukt
    Anonym (Alicia) skrev 2024-11-18 13:51:22 följande:
    Alla tänker inte så.
    Nej, kanske inte just i stunden. Men om 10 år...
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Alicia) skrev 2024-11-18 13:45:07 följande:
    Hur i hela friden kan TS verka vara en golddigger om hon konstant menar att de inte behöver göra saker som kostar pengar och om han inte låter henne betala för grejer..? Hur mycket mer ska hon behöva göra?
    Han kan lätt se henne som en som utnyttjar honom, trots att han är den som betalar. Hon påstår att han vägrar låta henne, har svårt att se hur han skulle hindra henne. Hon kan annars bjuda honom på saker också, en annan gång. Just nu verkar han betala en jäkla massa för deras dejter, så pass att han verkar känna att det blir för mycket. En tjej som förväntar sig dyra dejter stup i kvarten (även om det bara är hans inbillning eller till och med initiativ) kan lätt uppfattas som en gold digger som utnyttjar honom. Man kan också själv föreslå billigare dejter, om man vill.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Varför) skrev 2024-11-18 13:40:32 följande:
    Obehagligt? Som vad?
    Som psykisk misshandel av olika slag. Känslan av att han äger dig. Att du är skyldig honom saker, antingen pengar eller i natura (japp, sex bland annat, eller närhet på annat sätt). Att du inte visar tillräckligt med tacksamhet. Det finns massor helt enkelt som kan bli följderna.
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Jo) skrev 2024-11-18 14:39:40 följande:
    Som psykisk misshandel av olika slag. Känslan av att han äger dig. Att du är skyldig honom saker, antingen pengar eller i natura (japp, sex bland annat, eller närhet på annat sätt). Att du inte visar tillräckligt med tacksamhet. Det finns massor helt enkelt som kan bli följderna.
    Helt plötsligt gjorde ni alla utländska killar till misshandlare och alla utländska tjejer till golddiggers.
  • Tukt
    Anonym (Varför) skrev 2024-11-18 14:43:08 följande:
    Helt plötsligt gjorde ni alla utländska killar till misshandlare och alla utländska tjejer till golddiggers.
    Fast du gör det ju till en kulturell fråga hela tiden. Men det som beskrivs är ju mer allmänmänskligt.
  • Anonym (Jo)
    Nej. Ert ursprung har inte ett skit med saken att göra. Kränkt much??
  • Anonym (12345)
    Anonym (Varför) skrev 2024-11-18 13:57:29 följande:

Alicia: Mannen betalar i vår kultur men vi visar givetvis tacksamhet och ger tillbaka i någon form, som till exempel om jag lagar något osv. Låter honom dock inte betala mina personliga grejer så klart som kläder osv.

Sen är det annat när man är gift osv. Går man ut då betalar mannen också men pengarna i hushållet är gemensamma.

Så frun kan vara den som drar in mest, men för att inte såra det manliga egot så är det han som måste låtsas styra över pengarna offentligt?

🤣
  • Anonym (12345)
    "Ni"?
  • Gullvivor
    Anonym (Varför) skrev 2024-11-18 13:57:29 följande:

Alicia: Mannen betalar i vår kultur men vi visar givetvis tacksamhet och ger tillbaka i någon form, som till exempel om jag lagar något osv. Låter honom dock inte betala mina personliga grejer så klart som kläder osv.

Sen är det annat när man är gift osv. Går man ut då betalar mannen också men pengarna i hushållet är gemensamma.

Är han så snål redan nu så kommer det inte bli så kul när ni väl gifter er.
  • Anonym (Varför)
    Gullvivor skrev 2024-11-18 16:12:10 följande:
    Han är inte snål.
  • Anonym (12345)
    Anonym (Varför) skrev 2024-11-18 16:30:04 följande:
    Han är inte snål.
    När du nu ändå själv tar upp kultur som en stor sak.. 
    Har ni samma ursprung? Bara för att ni är "utländska" båda två så behöver ni ju inte ha samma ursprung/era föräldrar samma ursprung. 
    Men är det så att era föräldrar kommer från samma land eller har samma religion.. Kan det vara så att dina föräldrar är mer lyckade eller har bättre jobb, mer söner i familjen etc och att ni hade koll på varandras familjer sen tidigare och att han känner inbillad? press för att din familj är rikare och han därmed tror att du blivit mer bortskämd under barndomen? Eran familj i hans ögon är lite "finare" än hans? Eller att han är rädd för det?
  • Anonym (12345)
    Gullvivor skrev 2024-11-18 16:12:10 följande:
    Var läser du in att han är snål? För att han inte bjuder ts på påkostade dejter och skänker guldarmband dagligen?
  • Anonym (Jenny)

Men föreslå att ni ska göra något som inte kostar pengar nästa helg då! Svårare än så är det inte...
    Föreslå en långpromenad i skogen, och du tar med fika/lunch, tex.
    Jag förstår att det kanske är svårt för dig att ta notan på restaurang, men se till att ni inte går på restaurang så ofta, och vägra att ta emot saker. Vad är det för saker han köper till dig?

• Anonym (Varför)
    Anonym (Jenny) skrev 2024-11-18 18:11:59 följande:

Men föreslå att ni ska göra något som inte kostar pengar nästa helg då! Svårare än så är det inte...
    Föreslå en långpromenad i skogen, och du tar med fika/lunch, tex.
    Jag förstår att det kanske är svårt för dig att ta notan på restaurang, men se till att ni inte går på restaurang så ofta, och vägra att ta emot saker. Vad är det för saker han köper till dig?

Har föreslagit.
  • Anonym (Varför)

Vi är inte från samma land men samma religion och liknande kultur.

Svar på tråden Vad menar min kille?