• Anonym (Svältande)

Svältfödd på manlig uppskattning

Jag har varit ihop med min man i snart tre decennier och förhållandet har varit dåligt dom sista 7 åren. Vi bråkar inte med varann utan vi samarbetar om allt som behövs men vi är inte längre kärleksfulla eller har sex med varann. Vet inte om min man någonsin var väldigt kommunikativ vad gäller känslor, men han var desto mer intresserad av sex vilket jag till sist tröttnade på. 

Hur som helst, vår vardag rullar på utan problem och min vision har sen ett tag varit att vi sitter i den gemensamma båten tills barnen flyttar ut. Efter det tänkte jag att det var dags att gå vidare åt olika håll och jag har varit väldigt ok med denna plan.

Av en händelse var jag ute på AW med mitt nya jobb för nån helg sedan. Jag går aldrig ut numera. Var säkert minst 5 år sedan jag var ute på AW. På utestället kommer en man fram till mig och ber om mitt mobilnummer. Han får så klart inte det men jag inser så här efteråt hur sjukt utsvulten jag är vad gäller att nån finner mig attraktiv. Fastän jag tidigare inte haft några planer på vänsterprassel eller att bryta upp så börjar jag helt plötsligt fundera på om det kanske ändå finns nåt mer för mig därute än att "bara vara" i ett förhållande vars bäst-före-datum gick ut för länge sen.

Är det nån som känner igen sig? Som, liksom jag, tänkte hänga kvar tills barnen flyttar ut med som fick nån uppenbarelse att det kanske finns nåt mer?

• Svar på tråden Svältfödd på manlig uppskattning
  • Anonym (Hanna)

Varför lämnar du inte nu eftersom dina barn redan är vuxna ts? Dina barn flyttar ju snart ut skrev du ju. Det hade varit annorlunda om du haft småbarn.

• Anonym (Svältande)
    Divide and you Will win skrev 2024-11-20 14:40:27 följande:

Stackars din man och barnen . Om de bara viste att frugan och morsan planerar att vara otrogen och berättar för familjeliv🤮

Hade jag en riktigt plan hade den redan varit verkställd. Nu är det mest spekulationer och funderingar. Så framtiden får utvisa...
  • Anonym (Svältande)
    Anonym (Hanna) skrev 2024-11-20 14:43:27 följande:

Varför lämnar du inte nu eftersom dina barn redan är vuxna ts? Dina barn flyttar ju snart ut skrev du ju. Det hade varit annorlunda om du haft småbarn.

Räknar med 5 år till innan den sista lämnar boet. Första lämnar kanske om 2-3 år. Och jag får i dagsläget inte det boende och placering av boendet som jag vill ha så då blir det ändå ett rejält nedköp ur den synvinkeln vilket inte kommer göra mig glad. Har dock en gammal faster som är god för några miljoner. Om det hon sagt stämmer så blir det jag som ärver henne och då blir förutsättningarna helt andra. 
  • felicityporter
    Anonym (Svältande) skrev 2024-11-20 15:06:12 följande:
    Räknar med 5 år till innan den sista lämnar boet. Första lämnar kanske om 2-3 år. Och jag får i dagsläget inte det boende och placering av boendet som jag vill ha så då blir det ändå ett rejält nedköp ur den synvinkeln vilket inte kommer göra mig glad. Har dock en gammal faster som är god för några miljoner. Om det hon sagt stämmer så blir det jag som ärver henne och då blir förutsättningarna helt andra. 
    Åh, herregudminjävlagud! Du är värre än jag först trodde! Kände faktiskt empati med dig först men nu börjar jag känna raka motsatsen. Du är alltså kvar med en man som du avskyr (han vet dock inte detta) endast pga ekonomiska skäl, du vill kunna fortsätta leva gott i en villa. Som en backup-plan håller du tummarna för att din gamla faster ska dö? Jisses! Hör du dig själv?

Hoppas din man träffar en annan och lämnar dig först.
  • Anonym (Svältande)
    felicityporter skrev 2024-11-20 15:15:01 följande:
    Åh, herregudminjävlagud! Du är värre än jag först trodde! Kände faktiskt empati med dig först men nu börjar jag känna raka motsatsen. Du är alltså kvar med en man som du avskyr (han vet dock inte detta) endast pga ekonomiska skäl, du vill kunna fortsätta leva gott i en villa. Som en backup-plan håller du tummarna för att din gamla faster ska dö? Jisses! Hör du dig själv?

Hoppas din man träffar en annan och lämnar dig först.
    Är extremt vanligt att folk håller ihop pga ekonomiska skäl. Skulle alla vara ekonomiskt oberoende skulle det vara ännu fler ensamboenden och då tror jag ändå Sverige är världsledande på just det. Hittar maken en annan och lämnar huset kan jag köpa ut honom så det är lugnt. Men han är konflikträdd och skulle han lämna huset skulle barnen knappast ens besöka honom för dom umgås mest med mig. Tror han är väldigt medveten om det.
  • Tom Araya

Eftersom du uppenbarligen har ledsnat på din man så antar jag att inte du heller har vårdat förhållandet särskilt väl och då kan jag säga att gräset inte är grönare på andra sidan.

• Anonym (M)
    Tom Araya skrev 2024-11-20 16:52:13 följande:

Eftersom du uppenbarligen har ledsnat på din man så antar jag att inte du heller har vårdat förhållandet särskilt väl och då kan jag säga att gräset inte är grönare på andra sidan.

Uppenbarligen har hon åkt snålskjuts på sin man ekonomiskt och vill fortsätta ha det så bekvämt. Nästa man kommer nog inte vilja försörja henne så gräset är inte grönare på andra sidan för TS. 
  • Anonym (Svältande)
    Tom Araya skrev 2024-11-20 16:52:13 följande:

Och detsamma gäller för min man som inte ens velat diskutera problemen när jag tagit upp dom så det är lugnt. Och även långt innan jag började ta upp saker och ting så slutade han kommunicera i vardagen. Har noll dåligt samvete. Mest troligt är vi två som vill ut men stannar pga familj och gemensamt hem. 
  • Anonym (Svältande)
    Anonym (M) skrev 2024-11-20 17:05:26 följande:
    Uppenbarligen har hon åkt snålskjuts på sin man ekonomiskt och vill fortsätta ha det så bekvämt. Nästa man kommer nog inte vilja försörja henne så gräset är inte grönare på andra sidan för TS. 
    Vi är båda högavlönade och har i dagsläget låga skulder och utgifter, så det skulle svida i plånboken oavsett vem som skulle behöva skaffa nytt boende. Skillnaden är nog att skulle maken flytta så skulle han inte vilja lägga pengarna som krävs för tillräckligt stort boende för båda barnen utan han skulle troligtvis skaffa för litet boende och bara ha ena barnet, vilket skulle bli noll barn då ingen av dom skulle vilja bo hos honom.
  • felicityporter
    Anonym (Svältande) skrev 2024-11-20 17:19:11 följande:
    Vi är båda högavlönade och har i dagsläget låga skulder och utgifter, så det skulle svida i plånboken oavsett vem som skulle behöva skaffa nytt boende. Skillnaden är nog att skulle maken flytta så skulle han inte vilja lägga pengarna som krävs för tillräckligt stort boende för båda barnen utan han skulle troligtvis skaffa för litet boende och bara ha ena barnet, vilket skulle bli noll barn då ingen av dom skulle vilja bo hos honom.
    Okej, jag hoppas att din gamla faster dör då så att du får som du vill. Lycka till!
  • Daimstruten
    felicityporter skrev 2024-11-20 18:42:41 följande:
    Okej, jag hoppas att din gamla faster dör då så att du får som du vill. Lycka till!
    Vi kommer alla dö nån gång. Det är oundvikligt. Men hon lär nog hänga i några år till i alla fall. 
Svar på tråden Svältfödd på manlig uppskattning