• Anonym (Lämnad)

Först lämnade han och nu vill han ha en paus

Hej! 

jag och mitt ex var tillsammans i ca 1.5 år, vi hade det lite bråkigt mot slutet, men annars så var allting bra, han sa att han aldrig ville lämna mig osv osv,
    förra måndagen gjorde han slut via sms, vägrar prata med mig förrens 2 dagar efter då han säger att han vill komma tillbaka sen, men han behöver en paus nu.
    vi har hörts varenda kväll efter det, varenda kväll har han sagt att han vill komma tillbaka men att det inte går just nu för att han mår för dåligt, han är iskall oftast och vill helst inte prata med mig för mycket.
    han säger att han mår väldigt väldigt dåligt och att han aldrig mått såhär dåligt förut.
    han har skrivit att han kommer tillbaka någon gång under december månad.
    jag vet inte riktigt vad jag ska tänka eller vad jag ska göra, för han säger ju att han ska komma tillbaka sen, men jag går sönder av det här, jag saknar honom hela tiden och tog initiativ till att ses för en dag sedan, men då ville han absolut inte det.
    jag vet inte ens vart jag vill komma med det här, jag behöver stöd tror jag och jag tror att jag bara behöver få höra andras åsikter.

• Svar på tråden Först lämnade han och nu vill han ha en paus
  • Anonym (Lämnad)

Idag är det en dag utan kontakt, jag känner mig så himla deppig, jag kan inte förstå att han kan gå och leva sitt liv normalt, jag vill bara sova bort allting tills allt blir bättre igen.

• Anonym (dryg)

...och nån som får dig att må så vill du ta tillbaka?

• Anonym (Jana)

Han tar dig för given. Fokusera på dig själv och låt dig inte behandlas så av honom. Han behandlar dig inte bra så oavsett om han kommer tillbaka så är han inte bra för dig.

• Lönnsirap
    Anonym (Lämnad) skrev 2024-11-20 19:22:47 följande:

Idag är det en dag utan kontakt, jag känner mig så himla deppig, jag kan inte förstå att han kan gå och leva sitt liv normalt, jag vill bara sova bort allting tills allt blir bättre igen.

I praktiken så innebär ju detta att du hamnar i limbo, där det å ena sidan är så att det är slut, och att du ska skicka dina sår, samt att din partner å andra sidan förväntar sig att du åter finns tillgänglig när han känner för det....

Jag fattar att det är och blir tungt, men det blir tyvärr än värre med hoppet om att ni åter kommer bli tillsammans.
  • Anonym (Lämnad)

I onsdags bröt han no contact, han fråga hur jag mådde, vi skrev på torsdagen och han sa att han ska komma tillbaka i december, och att jag ska vänta på honom.
    jag bad honom att höra av sig när han vill finnas i mitt liv igen, jag känner mig helt knäckt.
    alla minnen och hela sommaren är det enda jag tänker på, jag känner mig så himla deppig och jag vill inte göra något alls samtidigt vill jag inte inte göra något alls, åh så komplicerat.
    jag längtar tillbaks till i somras då det var ljust, han fanns vid min sida och jag inte mådde såhär):
    allt är så mörkt och deppigt nu, hur ska jag kunna klara mig igenom det här? Vänta på någon som kanske inte ens kommer? hur ska jag bli lycklig igen? Kommer jag någonsin bli lycklig igen???

• Anonym (Lämnad)

Jag vill så gärna att han kommer tillbaka, men det kan ju ta tid, jag vill bara kunna leva normalt igen, jag vill kunna äta, vakna utan panikångest, ha energi till att göra saker.
    det har gått 11 dagar sedan han lämna och det verkar inte bli bättre, jag är så fruktansvärt förkrossad, och jag är så fruktansvärt deppig, känner mig ensammast i världen, kommer jag någonsin bli lycklig igen?💔

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Lämnad)

Jag drömde om honom inatt och vaknade med ångestattack, känner mig ensammast i världen

• Anonym (Lämnad)

Vi pratade igår, han säger fortfarande att han vill komma tillbaka, men han är helt förändrad.
    förut var han så gullig mot mig och var så mån om mig, nu känns det som att det inte spelar någon roll för honom om jag är levande eller död.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Fattar ingenting? Vadå "kommer i december" ? Kommer vart? Var är han? Bortrest? Hade ni långdistans förhållande?
    Var är han nu? Med vem?

Om ni bor nära och han bara har gjort slut (han kan ju kalla det paus om han tycker det känns bättre?) och ändå vill att du ska vänta på honom tills december så tror jag definitivt också att han dejtar någon annan nu men har dig i reserv om det nya inte skulle fungera.
    Sen kan han vara med dig tills han hittar någon annan han vill prova med och du hamnar i denna paus situation igen.
    Om det är så tycker jag att DU ska ta över kontrollen och hälsa honom att det kommer fortsätta vara slut även efter december (suck).

Lycka till {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Lämnad)

Jag känner mig så otroligt ensam, vart jag än är, det har gått några veckor nu, och jag får fortfarande panik om nätterna, mitt hjärta gör ont och jag vill verkligen inte det här.  Vill bara ha honom nära mig igen, min trygghet är borta och varenda dag är en konstant ångest

• molly50
    Anonym (Lämnad) skrev 2024-11-27 22:06:09 följande:

Jag känner mig så otroligt ensam, vart jag än är, det har gått några veckor nu, och jag får fortfarande panik om nätterna, mitt hjärta gör ont och jag vill verkligen inte det här.  Vill bara ha honom nära mig igen, min trygghet är borta och varenda dag är en konstant ångest

Du kanske skulle behöva prata med någon?
    En psykolog eller kurator t ex?
    Det har gått så kort tid och han gör det inte lättare för dig genom att hålla dig på halster.
    Genom att gå och prata med t ex en psykolog så kan du få verktyg för att lättare kunna hantera dina känslor.
    Så småningom så blir du kanske stark nog att be honom fara och flyga.
    Har du vänner du kan umgås med och skingra tankarna ett tag?
    Du kan behöva det.
  • Anonym (Lämnad)

Hej! Han kom tillbaka i slutet av december igen, allt var bra i nästan 7 månader tills han lämna mig på samma sätt för en vecka sedan! 

denna gång var det bara ett kallt SMS om att det ej finns några fina sätt att göra slut på och att han ej vill mer, sedan fick jag höra att han tydligen aldrig kommer kontakta mig igen, ja, jag har alltså inte hört något alls från honom sedan han skickade smset om att det var slut.

• molly50
    Anonym (Lämnad) skrev 2025-06-23 17:29:15 följande:

Hej! Han kom tillbaka i slutet av december igen, allt var bra i nästan 7 månader tills han lämna mig på samma sätt för en vecka sedan! 

denna gång var det bara ett kallt SMS om att det ej finns några fina sätt att göra slut på och att han ej vill mer, sedan fick jag höra att han tydligen aldrig kommer kontakta mig igen, ja, jag har alltså inte hört något alls från honom sedan han skickade smset om att det var slut.

Vet du,jag tycker det låter som att du ska vara glad att vara av med den där tölpen.
    Du förtjänar bättre än en man som inte ens klarar av att göra slut på ett schysst sätt.
    Jag hoppas du har vänner och familj du kan umgås med. 
  • Anonym (Hejdå)
    Anonym (Lämnad) skrev 2025-06-23 17:29:15 följande:

Skit i honom , blocka honom överallt, ta bort honom från social medier, och framförallt, kontakta aldrig honom mer. 
  • Anonym (dryg)

men gud vilken mes.

Skål TSSkål för din hot girl summer

Svar på tråden Först lämnade han och nu vill han ha en paus