Svensson5 skrev 2024-12-02 13:05:16 följande:
Magen får du med om du t.e.x kör lite tyngre axelpressar marklyft
Visst att du kan göra plankan ibland men för att få en mindre mage så är det fluffet som måste bort.
?tunga? lyft bygger muskler.
Gruppträning och liknade aktiviteter ger väldigt lite muskler.
Det är mest kardioövnimgar och lite balansträning
Lyfter man lite tyngre och pressar sig ordentligt i sista seget så får man med både kardio och balans.på köpet
Så lägg tiden på rätt saker och ta den tiden du sparar in på att göra lite storkok med vettig mat ist
Tack för ditt svar - jag förstår dock pinsamt nog inte så mycket av det ... 🙈 Är det tyngdlyftning du menar? Med sån skivstång lr vad det heter? Vad menas med att "pressa sig ordentligt i sista steget"? Menar du att det inte hjälper med plankan, sit-ups och liknande? Om det är tyngdlyftning med sån stång så går det tyvärr bort; jag har inte råd att skaffa gymkort ...
Anonym (the only way) skrev 2024-12-02 13:09:21 följande:
Du låter som att du kanske har eller är på väg att få en ätstörning.
Du har lågt BMI och promenerar flera timmar om dagen, så du kan bortse från alla kostråd i tråden som jag och andra har givit.
Om du vet att problemet är slapp bukmuskulatur så är det förstås styrketräning som gäller. Och självklart ska man inte bara träna magen, utan hela kroppen. Har svårt att tro att det är fläskigt när du är så pass smal. Det är därför jag börjar tänka på hjärnspöken/ätstörning.
Ja, som sagt: kosten och det rent allmänt sunda har jag bra koll på; det är just specifikt magen som är problemet. Jag förstår att det låter som hjärnspöken, men tyvärr är det inte så, utan jag
har verkligen en stor mage i förhållande till övriga kroppen. Jag anser inte att jag väger för mycket lr att jag är tjock; jag vet att jag är smal överallt utom över magen. Och anledningen till att jag vet att det inte är hjärnspöken är att när jag nån gång haft på mig en tight klänning lr liknande så har folk gratulerat till graviditeten 😅 Magen är alltså så påtaglig att folk inte ens tvekar över om jag är gravid ...