• Anonym (Frida)

Han försvann som en vind

Hej.

I ungefär 3 veckors tid har jag träffat en kille och chattat med honom hela dagarna i princip. 

Vi har inte gjort någonting mer än kramats länge. Vi har pratat i timtal om allt möjligt och kollat på varandra och lett. Typ så.
    Det har känts riktigt bra.

I fredags förslog han att jag skulle ta med honom på lördag på en aktivitet jag tycker om samt att vi skulle ta en fika. Jag tänkte oj, mysigt att han förslår ?en riktig dejt? och svarade absolut :)

Lördagen kom och han sa att han eventuellt hade råkat dubbelkolla sin lördag, men föreslog att om det funkar för mig så är han hemma hela kvällen och vill ses.
    Jag blev besviken, men svarade ?Vi hade ju inte bestämt någon tid, hör av dig ikväll så ser vi vad jag gör då :)? då skrev han ?Jag kommer vara hemma hela kvällen!? Då svarade jag ?Bara hojta till sen då! :)? Detta följt av en tystnad. Han slutar höra av sig och på söndagen skriver han att han kände för att vara ensam på lördagen och käka sitt lördagsgodis. 

Jag svarade ?Det är super okej att ställa in, oavsett anledning. men jag hade uppskattat att du sa igår :)? då svarade han ?Det skulle jag självklart gjort, det var fel av mig!? 

Sen har han inte hört av sig på flera dagar och givetvis inte jag heller. 

Kanske är dumt att spekulera i vad som hände, men jag kan inte sluta undra? Känns så konstigt att fråga honom, när han uppenbarligen inte vill höras av. Har ni varit med om liknande? Eller gjort liknande mot någon?
  • Svar på tråden Han försvann som en vind
  • Anonym (Mhm)
    Anonym (Frida) skrev 2024-12-03 16:13:45 följande:

Jag vet inte riktigt - och det mest olämpliga kanske skulle vara att vara kvinnan som skriver ?Vad hände egentligen i lördags när saker förändrades??

Trots att det var han som frågade om att ses så måste intresset redan ha varit svalt. Sedan kände han ännu mindre för det när lördagen väl kom, det var mer intressant att ligga på soffan och dega. Det säger en hel del om hur engagerad han är.... (inte)
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Mhm) skrev 2024-12-03 16:19:12 följande:
    Trots att det var han som frågade om att ses så måste intresset redan ha varit svalt. Sedan kände han ännu mindre för det när lördagen väl kom, det var mer intressant att ligga på soffan och dega. Det säger en hel del om hur engagerad han är.... (inte)
    True story, jag skriver inte till den karln igen. Han har ju visat ganska tydligt att han varken vill ses och sedan slutat höra av sig efter det med. Jag förstår! 😉
  • Anonym (Frida)

Fattar också att om man dissat någon för att man vill vara ifred och ej ses, vill man ju verkligen inte få massa djupa frågor av personen efteråt. I get it. 

• Anonym (Mhm)
    Anonym (Frida) skrev 2024-12-03 16:22:07 följande:
    True story, jag skriver inte till den karln igen. Han har ju visat ganska tydligt att han varken vill ses och sedan slutat höra av sig efter det med. Jag förstår! 😉
    Om han ändrar sig så lär han väl höra av sig. Till dess är det bara att vara goda grannar så kan det räcka.
  • Anonym (kort och sakligt)
    Anonym (Mhm) skrev 2024-12-03 13:41:05 följande:
    Låt det rinna ut i sanden bara. Hälsa vänligt om ni råkar på varandra, men du behöver inte föreslå att ses igen.
    Nej, hälsa inte vänligt till nån som behandlat dig dåligt, TS. Hälsa kort, sakligt. Tycker man kan kosta på att markera.
  • Wolfard

Då ni bor grannar kan du helt enkelt ringa på och ange som svepskäl att du vill se om han lever då han inte hört av sig på x antal dagar samt om möjligt få ett svar på varför han gått under jorden.

• Anonym (/)
    Anonym (kort och sakligt) skrev 2024-12-03 17:05:15 följande:
    Nej, hälsa inte vänligt till nån som behandlat dig dåligt, TS. Hälsa kort, sakligt. Tycker man kan kosta på att markera.
    Tills man inte vet vad som faktiskt ligger bakom finns ingen anledning att bete sig tölpaktigt. Ser inte varför man inte ska kunna hälsa på varandra som vanliga grannar. Framkommer det att agerandet verkligen är omotiverat kan man tänka annorlunda.
  • Anonym (Frida)
    Anonym (/) skrev 2024-12-03 17:40:15 följande:
    Tills man inte vet vad som faktiskt ligger bakom finns ingen anledning att bete sig tölpaktigt. Ser inte varför man inte ska kunna hälsa på varandra som vanliga grannar. Framkommer det att agerandet verkligen är omotiverat kan man tänka annorlunda.
    Det finns ju andra saker han kan ha döljt med sin ursäkt. Att han mår jätte dåligt eller att han träffat någon annan.
    Jag lär väl se snart vad det är 😂
  • Anonym (Mhm)
    Anonym (kort och sakligt) skrev 2024-12-03 17:05:15 följande:
    Hövligt menar jag så klart. Inte som att man är glad och lycklig och helt ok med det han har gjort. Men man behöver inte dra på sura miner eller vägra hälsa.
  • Anonym (Mhm)
    Wolfard skrev 2024-12-03 17:28:54 följande:

Då ni bor grannar kan du helt enkelt ringa på och ange som svepskäl att du vill se om han lever då han inte hört av sig på x antal dagar samt om möjligt få ett svar på varför han gått under jorden.

NEJ. Antingen framstår ts som lite dum i huvudet för att hon inte fattar att hon är dissad eller som en needy stalker. Lite stolthet får hon väl ha för sig själv!
    Anonym (/) skrev 2024-12-03 17:40:15 följande:
    Kort och sakligt är inte tölpaktigt. Det är att behålla integritet. Mitt svar var till den som sade att man skulle hälsa vänligt. Varför ska man var aktivt vänlig mot någon som avvisat en? Jag tycker det räcker med att säga hej, kort och sakligt.
    Anonym (Mhm) skrev 2024-12-03 18:17:26 följande:
    Hövligt menar jag så klart. Inte som att man är glad och lycklig och helt ok med det han har gjort. Men man behöver inte dra på sura miner eller vägra hälsa.
    Enig. Men lite mer saklig än hövlig tycker jag allt ;)
  • Kirenaj68
    Anonym (Frida) skrev 2024-12-03 10:36:54 följande:
    Han försvann som en vind

Hej.

I ungefär 3 veckors tid har jag träffat en kille och chattat med honom hela dagarna i princip. 

Vi har inte gjort någonting mer än kramats länge. Vi har pratat i timtal om allt möjligt och kollat på varandra och lett. Typ så.

I fredags förslog han att jag skulle ta med honom på lördag på en aktivitet jag tycker om samt att vi skulle ta en fika. Jag tänkte oj, mysigt att han förslår ?en riktig dejt? och svarade absolut :)

Lördagen kom och han sa att han eventuellt hade råkat dubbelkolla sin lördag, men föreslog att om det funkar för mig så är han hemma hela kvällen och vill ses.
    Jag blev besviken, men svarade ?Vi hade ju inte bestämt någon tid, hör av dig ikväll så ser vi vad jag gör då :)? då skrev han ?Jag kommer vara hemma hela kvällen!? Då svarade jag ?Bara hojta till sen då! :)? Detta följt av en tystnad. Han slutar höra av sig och på söndagen skriver han att han kände för att vara ensam på lördagen och käka sitt lördagsgodis. 

Jag svarade ?Det är super okej att ställa in, oavsett anledning. men jag hade uppskattat att du sa igår :)? då svarade han ?Det skulle jag självklart gjort, det var fel av mig!? 

Kanske är dumt att spekulera i vad som hände, men jag kan inte sluta undra? Känns så konstigt att fråga honom, när han uppenbarligen inte vill höras av. Har ni varit med om liknande? Eller gjort liknande mot någon?
    Han sa att han eventuellt hade råkat dubbelkolla sin lördag. Vad menar du med det?
  • Kirenaj68
    Anonym (Frida) skrev 2024-12-03 13:34:36 följande:
    Ja, det tror jag är en bra idé 👍🏻
    Vi har ett litet krux bara, han bor på våningen under mig så stöter på han jämt vid parkeringen och i porten. 😅😂
    Ojdå. Gen Z är verkligen otrolig.... Det är ju bara att gå ner och knacka på och snacka med honom. Allt behöver inte gå via mobilen, ser du.....
    Kirenaj68 skrev 2024-12-03 22:38:09 följande:
    Han sa att han eventuellt hade råkat dubbelkolla sin lördag. Vad menar du med det?
    Gissar att du spelar dum nu. Allt behöver inte påpekas...
  • Kirenaj68
    Anonym (kort och sakligt) skrev 2024-12-04 11:56:59 följande:
    Gissar att du spelar dum nu. Allt behöver inte påpekas...
    Bir lite komiskt när folk slår knut på sig själva när de försöker uttrycka sig smart
  • Anonym (Mhm)
    Kirenaj68 skrev 2024-12-03 22:38:09 följande:
    Dubbelboka... Autocorrect, du vet.
  • Anonym (Monkybrain)
    Anonym (Frida) skrev 2024-12-03 10:36:54 följande:
    Han försvann som en vind

Hej.

Känner igen detta. Man vill ha tydliga svar! Vill dom inte ses, SÄG DET till en liksom. Att dom går runt sanningen får en att få en redig stroke på några sekunder. 
    Hur har det gått sen, har han eller du hört av sig något mer?
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Monkybrain) skrev 2024-12-06 21:13:43 följande:
    Känner igen detta. Man vill ha tydliga svar! Vill dom inte ses, SÄG DET till en liksom. Att dom går runt sanningen får en att få en redig stroke på några sekunder. 
    Hur har det gått sen, har han eller du hört av sig något mer?

Tro det eller ej, men han var bara nervös och frågade mig ?Har jag bränt alla broar till dig eller kan vi ses?? 

Han sa att han inte är så bra på relationer och att han funderat på ge mig en första kyss flera gånger, men inte vågat. 

Men nu är det överstökat också 😅😂

Svar på tråden Han försvann som en vind