• Anonym (Frida)

Han försvann som en vind

Hej.

I ungefär 3 veckors tid har jag träffat en kille och chattat med honom hela dagarna i princip. 

Vi har inte gjort någonting mer än kramats länge. Vi har pratat i timtal om allt möjligt och kollat på varandra och lett. Typ så.
    Det har känts riktigt bra.

I fredags förslog han att jag skulle ta med honom på lördag på en aktivitet jag tycker om samt att vi skulle ta en fika. Jag tänkte oj, mysigt att han förslår ?en riktig dejt? och svarade absolut :)

Lördagen kom och han sa att han eventuellt hade råkat dubbelkolla sin lördag, men föreslog att om det funkar för mig så är han hemma hela kvällen och vill ses.
    Jag blev besviken, men svarade ?Vi hade ju inte bestämt någon tid, hör av dig ikväll så ser vi vad jag gör då :)? då skrev han ?Jag kommer vara hemma hela kvällen!? Då svarade jag ?Bara hojta till sen då! :)? Detta följt av en tystnad. Han slutar höra av sig och på söndagen skriver han att han kände för att vara ensam på lördagen och käka sitt lördagsgodis. 

Jag svarade ?Det är super okej att ställa in, oavsett anledning. men jag hade uppskattat att du sa igår :)? då svarade han ?Det skulle jag självklart gjort, det var fel av mig!? 

Sen har han inte hört av sig på flera dagar och givetvis inte jag heller. 

Kanske är dumt att spekulera i vad som hände, men jag kan inte sluta undra? Känns så konstigt att fråga honom, när han uppenbarligen inte vill höras av. Har ni varit med om liknande? Eller gjort liknande mot någon?
  • Svar på tråden Han försvann som en vind
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Mhm) skrev 2024-12-03 13:08:30 följande:
    Ja det hade nog alla tjejer förväntat sig. Nu visar han iaf rätt tydligt, oavsett vad du skrev, att han inte är så intresserad. Och det började redan där när han sket i att höra av sig fast ni hade sagt att ni kanske skulle ses.

Ett sätt att förebygga en annan gång är att istället för att låta det hänga i luften bestämma en tid. Han säger att han är hemma hela kvällen om du vill ses. Då frågar du vilken tid du ska komma förbi och dejten är bokad. Nu menar jag med en annan kille förstås. Jag har själv missat den här delen hur många gånger som helst, men man lär sig.
    Tack för tipset, så är det ju!
    Framgick ju inte. Men det var exakt så jag gjorde: jag frågade - Vilken tid kan du ses idag? Jag kan efter lunch ☺️ Det var då han svarade att han hade dubbelkollat, skulle iväg men kunde ikväll. Då skrev jag att han skulle hojta till när han kunde ikväll 😇 

Men var tydlig alltid är jätte bra. Blir lätt att det blir för hängande ibland, typ som jag - hängde och väntade hela kvällen. Haha..! 😂
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Frida) skrev 2024-12-03 10:36:54 följande:
    Han försvann som en vind

Hej.

I ungefär 3 veckors tid har jag träffat en kille och chattat med honom hela dagarna i princip. 

Vi har inte gjort någonting mer än kramats länge. Vi har pratat i timtal om allt möjligt och kollat på varandra och lett. Typ så.
    Det har känts riktigt bra.

I fredags förslog han att jag skulle ta med honom på lördag på en aktivitet jag tycker om samt att vi skulle ta en fika. Jag tänkte oj, mysigt att han förslår ?en riktig dejt? och svarade absolut :)

Lördagen kom och han sa att han eventuellt hade råkat dubbelkolla sin lördag, men föreslog att om det funkar för mig så är han hemma hela kvällen och vill ses.
    Jag blev besviken, men svarade ?Vi hade ju inte bestämt någon tid, hör av dig ikväll så ser vi vad jag gör då :)? då skrev han ?Jag kommer vara hemma hela kvällen!? Då svarade jag ?Bara hojta till sen då! :)? Detta följt av en tystnad. Han slutar höra av sig och på söndagen skriver han att han kände för att vara ensam på lördagen och käka sitt lördagsgodis. 

Jag svarade ?Det är super okej att ställa in, oavsett anledning. men jag hade uppskattat att du sa igår :)? då svarade han ?Det skulle jag självklart gjort, det var fel av mig!? 

Sen har han inte hört av sig på flera dagar och givetvis inte jag heller. 

Kanske är dumt att spekulera i vad som hände, men jag kan inte sluta undra? Känns så konstigt att fråga honom, när han uppenbarligen inte vill höras av. Har ni varit med om liknande? Eller gjort liknande mot någon?
    Bra att du svarade honom på söndagen, det är bra att man säger till när folk beter sig illa. Om han bryr sig är en annan fråga, men bra ändå att du markerade. 
  • Anonym (Wtf)

Gå vidare. Han har fegat ur uppenbarligen.

• Anonym (Wtf)
    Anonym (/) skrev 2024-12-03 12:55:55 följande:
    Jag tycker det var fint av dig att ge honom chansen trots att han är oerfaren. Synd att han inte lyckades ta chansen. Jag är fortfarande på mig själv att jag inte kunde hantera det bättre. Hoppas han klarar av att ta upp kontakten igen.
    Om han nu vill det, han kanske tänker helt annorlunda än jag men jag kände igen mig själv i hans agerande.
    Hur har det gått för dig sedan?
  • Anonym (Frida)
    Anonym (xxx) skrev 2024-12-03 13:28:20 följande:
    Bra att du svarade honom på söndagen, det är bra att man säger till när folk beter sig illa. Om han bryr sig är en annan fråga, men bra ändå att du markerade. 
    Åh tack. Jag tänkte först jag inte skulle svara, men sen tänkte jag att jag kan säga på ett fint sätt att det inte var okej. 
  • Anonym (Frida)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-12-03 13:29:26 följande:

Gå vidare. Han har fegat ur uppenbarligen.

Ja, det tror jag är en bra idé 👍🏻
    Vi har ett litet krux bara, han bor på våningen under mig så stöter på han jämt vid parkeringen och i porten. 😅😂
  • Anonym (Mhm)
    Anonym (Frida) skrev 2024-12-03 13:34:36 följande:
    Vi har ett litet krux bara, han bor på våningen under mig så stöter på han jämt vid parkeringen och i porten. 😅😂
    Låt det rinna ut i sanden bara. Hälsa vänligt om ni råkar på varandra, men du behöver inte föreslå att ses igen.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Frida) skrev 2024-12-03 13:34:36 följande:
    Också dissade han dig på det sättet? 

Du ska vara glad att du slipper honom. Han verkar inte seriös.
  • Anonym (Frida)
    Anonym (xxx) skrev 2024-12-03 13:43:32 följande:
    Också dissade han dig på det sättet? 

Du ska vara glad att du slipper honom. Han verkar inte seriös.
    Jaa, trodde han skulle vara ärlig eller göra det ett skönare sätt pga vi möts nästan dagligen ibland. 

För hade han gjort det på ett bra sätt hade vi ju bara kunnat fortsätta på ett bekant/vänskapligt sätt liksom 😅 Och inget stelt sätt.
  • Anonym (/)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-12-03 13:30:01 följande:
    Hur har det gått för dig sedan?
    Det är off topic men jag har fortfarande inte lyckats få till en relation.
Svar på tråden Han försvann som en vind