Trött förälder
2 barn. Skilsmässa för några år sen. Andra föräldern gick snabbt vidare med ny familj och har engagerat sig måttligt sen dess även om den har barnen på halvtid.
Ena barnet har problem med ångest och andra har en rejäl dipp med skolan där den uteblir och inte studerar eller klarar sina betyg. Det är mycket utbrott och drama från förstnämnda barnet och vi har kontakt med vården. De tror inte det är mer allvarligt än en dramatisk tonårsperiod och oroligt lagd men det tär mycket på oss här hemma med utbrott, fula och och ångestattacker.
Den andra förälder gör som sagt nästan inget för att engagera sig. Allt som har med deras skola, vård och övrigt som att de behöver nya vinterkläder osv hamnar på mig. Jag är så less. Inser jag är mitt i stormen och att det nog blir bättre men har en rädsla att detta kommer fortgå i flera år.
Det äldsta barnets dalande studieresultat förminskar den andra föräldern så det är jag som pushar och håller struktur och dialog med lärarna för att han ska komma ifatt men känner mig motarbetad av den andra föräldern som har en så slapp attityd till allt och att det spiller över på barnen.
Vet inte vad jag vill med tråden. Stöd eller igenkänning kanske.