• RainbowFamilyDreams

När plusset utmynnar i missfall/negativt test

Jag har gjort mitt första försök att bli gravid någonsin, med hormonstimulerande behandling trots regelbunden mens och ägglossning men för att optimera chanserna. Jag hade en ?peak? på mina positiva test vid dagen för beräknad mens. 5 dagar senare... rosa flytning som utmynnade i blödning.. och dagen efter var testen negativa - direkt. :/ blev så ledsen.

det blev en riktig käftsmäll som jag inte var beredd på, mår otroligt dåligt och är ledsen. Kroppen trött. har fått berätta för jobbet nu för det kommer innebära fler besök, fler behandlingar där jag måste vara borta från jobbet. Trots att det var ett tidigt missfall har det varit känslomässigt och gjort väldigt ont i magen.

hur har ni hanterat lyckan över ett positivt resultat till att detta plötsligt vänder? Känner mig så tom. Måste ?ladda om? med en ny omgång tabletter, spruta, ultraljud med mera. Bara bita ihop :/.

• Svar på tråden När plusset utmynnar i missfall/negativt test
  • Anonym (Nä)

Du var aldrig gravid. Gravidhormonerna går inte ut så snabbt ur kroppen att de försvinner från en dag till en annan, man får räkna med upp till två veckor.

• RainbowFamilyDreams

Jag hade dock positiva test i över en vecka.. svaga men synliga: de digitala från clearblue så 1-2 veckor.. så varför skulle jag inte ha varit gravid? 
    blödningen kom 5 dagar efter beräknad mens dessutom. 
    jag tror bara mina hcg - värden var väldigt låga. 

Anonym (Nä) skrev 2024-12-06 22:11:48 följande:

Du var aldrig gravid. Gravidhormonerna går inte ut så snabbt ur kroppen att de försvinner från en dag till en annan, man får räkna med upp till två veckor.

• Anonym (Pia)

Klart gravidhormonerna kan försvinna direkt efter ett tidigt missfall. Har jag varit med om själv. När man får missfall så tidigt är nivåerna låga så då försvinner dom snabbt?. Jösses.

TS, klart du var gravid. Positiva test = gravid oavsett styrka. Beklagar missfallet men det är super vanligt, i princip alla jag känner har varit med om ett missfall någon gång i livet men klart man blir ledsen. Trösta dig med att det är ovanligt att en kvinna får flera missfall på raken 😊 
  • Sarafamliv

Stämmer inte alls. Varit med om ett bekräftat missfall där mina hormoner försvann inom några dagar sen kom blödningen.
  • Sarafamliv

Har precis varit med om ett liknande missfall, hade positiva test i 10 dagar men dom blev aldrig riktigt super starka, sedan försvann mina symtom och sen var resten negativa och då kom blödningen efter några dagar..

Det är super tufft och tror man får acceptera att man är ledsen och tom ett tag.. 

• Anonym (J)

Vårt första försök slutade också i ett tidigt missfall. Det var väldigt jobbigt, både psykiskt och fysiskt men det är ju tyvärr sånt som händer. Som du säger så är det bara att ladda om och försöka igen. Vi blev gravida igen. Jag gick hos kurator i början av graviditeten för att jag var så rädd att den också skulle sluta i missfall, men den gick bra och min son är nu 4 månader. 

• DidoAeneis

Jag fick också tidigt missfall i januari, min första bekräftade äl efter en förlossning. Sedan blev jag gravid i april igen. Lyckan varade då något längre, till vecka 6+0, då jag började blöda. Missfall igen. Men jag ammade fortfarande, så jag hoppades att det berodde på det. När jag sen blev gravid i juli höll det, och nu är jag i vecka 26. Jobbig tid innan det gick, men man glömmer snabbt smärtan när det går vägen, och det gör det ju för de flesta så småningom.

• RainbowFamilyDreams
    Anonym (J) skrev 2024-12-07 18:30:17 följande:

Vårt första försök slutade också i ett tidigt missfall. Det var väldigt jobbigt, både psykiskt och fysiskt men det är ju tyvärr sånt som händer. Som du säger så är det bara att ladda om och försöka igen. Vi blev gravida igen. Jag gick hos kurator i början av graviditeten för att jag var så rädd att den också skulle sluta i missfall, men den gick bra och min son är nu 4 månader. 

Tack snälla för dina kommentarer. I vilken vecka fick du missfall ? Funderar också på kurator på kliniken där vi går. Lägger mycket skuld på mig själv :/. Det är jobbigt. Grattis till din son <3
  • RainbowFamilyDreams

Tack för att du delar med dig <3. Det verkar ju ganska vanligt med missfall. Jag är också så rädd att det ska hända igen :/. Vi har bara fyra försök betalade från landstinget så det är nog mycket det som stressar. Vi får två inseminationer och två IVF. Jag är glad att du äntligen är i vecka 26 nu , grattis <3

DidoAeneis skrev 2024-12-07 18:52:19 följande:

Jag fick också tidigt missfall i januari, min första bekräftade äl efter en förlossning. Sedan blev jag gravid i april igen. Lyckan varade då något längre, till vecka 6+0, då jag började blöda. Missfall igen. Men jag ammade fortfarande, så jag hoppades att det berodde på det. När jag sen blev gravid i juli höll det, och nu är jag i vecka 26. Jobbig tid innan det gick, men man glömmer snabbt smärtan när det går vägen, och det gör det ju för de flesta så småningom.

• RainbowFamilyDreams

Tack, skönt att inte vara ensam. Väntar nu tills nästa försök på kliniken.: jobbig evig väntan :(. Hur har det gått för dig?

Sarafamliv skrev 2024-12-07 16:51:30 följande:

Har precis varit med om ett liknande missfall, hade positiva test i 10 dagar men dom blev aldrig riktigt super starka, sedan försvann mina symtom och sen var resten negativa och då kom blödningen efter några dagar..

Det är super tufft och tror man får acceptera att man är ledsen och tom ett tag.. 

• RainbowFamilyDreams

Tack Pia, jag försöker ta det till mig <3

Anonym (Pia) skrev 2024-12-07 00:33:21 följande:
    Klart gravidhormonerna kan försvinna direkt efter ett tidigt missfall. Har jag varit med om själv. När man får missfall så tidigt är nivåerna låga så då försvinner dom snabbt?. Jösses.

TS, klart du var gravid. Positiva test = gravid oavsett styrka. Beklagar missfallet men det är super vanligt, i princip alla jag känner har varit med om ett missfall någon gång i livet men klart man blir ledsen. Trösta dig med att det är ovanligt att en kvinna får flera missfall på raken 😊 
  • Sarafamliv
    RainbowFamilyDreams skrev 2024-12-07 19:11:53 följande:

Tack, skönt att inte vara ensam. Väntar nu tills nästa försök på kliniken.: jobbig evig väntan :(. Hur har det gått för dig?

Lycka till med nästa försök! Håller tummarna för er! 

Jag hade precis ägglossning för 2 dagar sedan så nu börjar dom där eviga två veckorna men jag försöker vara positiv och hoppas på det bästa! Kan återkomma på BIM den 19/12 och säga hur de gick :)
  • DidoAeneis
    RainbowFamilyDreams skrev 2024-12-07 19:10:37 följande:

Tack för att du delar med dig <3. Det verkar ju ganska vanligt med missfall. Jag är också så rädd att det ska hända igen :/. Vi har bara fyra försök betalade från landstinget så det är nog mycket det som stressar. Vi får två inseminationer och två IVF. Jag är glad att du äntligen är i vecka 26 nu , grattis <3

Förstår att du känner press när det är begränsat med landstingsfinansierade försök. Men embryot fastnade redan första gången, se det som något positivt! Din kropp vill bli gravid, och när allt stämmer blir det en bebis. Jag tror säkert att det går vägen för er, inom de betalda försöken.
  • RainbowFamilyDreams

Tack, så snällt av dig! behöver allt stöd <3

DidoAeneis skrev 2024-12-07 19:28:58 följande:
    Förstår att du känner press när det är begränsat med landstingsfinansierade försök. Men embryot fastnade redan första gången, se det som något positivt! Din kropp vill bli gravid, och när allt stämmer blir det en bebis. Jag tror säkert att det går vägen för er, inom de betalda försöken.
Svar på tråden När plusset utmynnar i missfall/negativt test