Hur blir man tillräcklig för en kvinna?
Finns det kvinnor som känner sig nöjd med sin man och inte bara gnäller, gnäller och gnäller på honom? Vad behöver man vara för supermänniska för att en kvinna ska bli nöjd och tillfreds?
Finns det kvinnor som känner sig nöjd med sin man och inte bara gnäller, gnäller och gnäller på honom? Vad behöver man vara för supermänniska för att en kvinna ska bli nöjd och tillfreds?
Ju friare kvinnor blir, desto mindre fria blir männen, kan man säga. Kvinnor klarar sig bra utan män i Sverige, vi kan till och med bilda familj utan dem. Männen har inte riktigt hängt med och är vilsna i sin roll. De flesta kvinnor vill fortfarande ha män, men det är inte nödvändigt att vara ihop med män för att klara sig så som det var för inte allt för länge sen.
I mitt fall är det tvärtom. Min man gnäller om allt och lägger sig i soffan och ser på teve och tar för givet att jag ska laga maten, ta hand om barnet, städa, tvätta mm. Om jag inte säger till så kan han ligga i soffan tills middagen är färdig och så sätter han sig och äter och tittar i mobilen. Hjälper inte vår ettåring att äta utan äter och tittar på mobilskärmen och slevar in maten i munnen sedan hår han tillbaka till teven. Jag tog upp det här med några kompisar och de har det på samma sätt Så verkar vara vanligare att männen gnäller än tvärtom.
Jag tror kvinnor som gnäller på sina män gör det för att de inte blir lyssnade på. I relationer där man lyssnar på varandra blir det sällan gnäll utan man pratar, diskuterar problem och löser dem tillsammans. Jag tror det är vanligare att män inte lyssnar på kvinnor än tvärtom. Att kvinnor oftast står för en större del av hemarbetet är ju även det en grogrund för gnäll. Han man mycket gnäll hemma är det nog dags att börja lyssna och ta tag i sig själv istället för att själv börja gnälla på anonyma forum.
jag har sett så många relationer där kvinnorna tjatar, gnäller, bråkar på sin man, det är omöjligt att alla dessa män är så usla att de förtjänar allt detta, det är troligen en genetisk drivkraft,, att leva med en kvinna är att lära sig stå ut eller kanske lära sig hantera att varje dag höra diverse uppmaningar, klagomål, påpekanden osv osv , alternativet är att leva utan kvinna,,( till ex; stopp i avlopp i ena toaletten idag, jag har fått flera påstötningar jag ska fixa det, nu när hon är ute, så har jag ordnat det, när hon kommer hem så kommer hon utan att titta om det är fixat komma till mig o med ton på rösten säga till mig att fixa stoppet, vår son har slarvet med svgiften för ditt boende till banken, varpå hon talar till mig som om det är mitt ansvar, trots att jag gett honom
extra pengar så han ska ha råd ,,osv osv varje dag
Pengar i mängder. Då gnäller hon inte utan tänker att om det tar slut så kanske jag måste sänka min levnadsstandard.
Antingen får män börja anpassa sig efter rådande samhällsnormer (dvs ta lika mycket ansvar i hemmet, sluta ligga på soffan och dricka öl, vara en kärleksfull partner) eller så får de bli ensamma. Har noll sympati för dessa ensamma män. Och att du tycker att vi kvinnor har för höga standards och vägrar anpassa dig efter dem är ingen annans problem än ditt eget. För i slutändan är det du som förbli ensam och inte kvinnorna. Vill du ersätta kvinnor med porr och sexdockor så varsågod. Ni män påtalar detta som att det är ett problem för oss kvinnor som inte får dejta er. Det är det inte.
Jag lever hellre ensam än att bilda familj med en tjockistrött gubbe som ligger och rapar på soffan. Tur att jag kan få barn ändå! Har också en viss sexuell dragning till kvinnor så skulle jag vilka ha en livspartner så kommer jag att välja en kvinna. Jag tror, medan ni män fortfarande har bögskräck så kommer fler och fler kvinnor att bilda par med varandra. Så kvinnor kommer aldrig att vara ensamma ofrivilligt. Bara ni män.