• Anonym (Ulrik)

Hur blir man tillräcklig för en kvinna?

Finns det kvinnor som känner sig nöjd med sin man och inte bara gnäller, gnäller och gnäller på honom? Vad behöver man vara för supermänniska för att en kvinna ska bli nöjd och tillfreds?

• Svar på tråden Hur blir man tillräcklig för en kvinna?
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (R) skrev 2024-12-07 12:01:40 följande:

Ju friare kvinnor blir, desto mindre fria blir männen, kan man säga. Kvinnor klarar sig bra utan män i Sverige, vi kan till och med bilda familj utan dem. Männen har inte riktigt hängt med och är vilsna i sin roll. De flesta kvinnor vill fortfarande ha män, men det är inte nödvändigt att vara ihop med män för att klara sig så som det var för inte allt för länge sen.

Jag tror snarare att vi måste komma bort från synen att det är ett nollsummespel. Att det måste finnas vinnare och förlorare, i stället för bara vinnare. Att friare kvinnor skulle vara negativt för män. Det är en destruktiv syn.

Kvinnor klarar sig ofta utmärkt själva ja, kan till och med skaffa barn utan en partner, med hjälp av donator.

Men mycket i livet blir enklare - och roligare! - med en partner, så länge det är rätt partner. De flesta kvinnor verkar inte heller vilja försörja och uppfostra barn på egen hand, utan ser det oftast bara som ett alternativ om de inte hittar rätt man i tid.

Både män och kvinnor måste kanske förändra sina roller och förväntningar. De flesta vill uppenbarligen ha en relation. Men de som inte vill behöver inte. Det är inget samhällsproblem eftersom det bara gäller en minoritet.
    Anonym (Mannen) skrev 2024-12-07 11:32:46 följande:
    Nej, det är verkligen inte bra. Det är första steget mot civilisationens undergång. Parrelationen mellan man och kvinna är central för ett samhälles välmående och överlevnad . Därför är också många  kvinnor och mäns oförmåga Att attrahera varandra alarmerande.
    Eller så får vi hitta nya sätt att organisera våra samhällen. Det är också en möjlighet.

De flesta vill ha barn och de flesta vill ha det tillsammans med en partner. Tvåsamhetsnormen är fortfarande stark. Att en mindre grupp avviker från detta, påverkar inte samhället i stort.
  • Meddelande borttaget
    Stefan315 skrev 2024-12-07 12:33:21 följande:
    Det kommer bli ett gigantiskt samhällsproblem inom kort. Finns som sagt andra länder som Japan som ligger 30 år "före" oss. Där får man lite facit om vad som kommer hända med Sverige i framtiden.

Den japanska regeringen har försökt med mängder av politiska initiativ för att få folk att föda fler barn, men ingenting hjälper. Japaner orkar inte bilda familj, och män och kvinnor står längre ifrån varandra än de någonsin gjort.
    Varför vill inte japaner bilda familj? När de flesta människor i världen vill det? Även i väst?

Men inte till vilket pris som helst. Där har du svaret. Troligen har Japans regeringar tagit fel politiska initiativ, erbjuder dålig föräldraförsäkring, försöker tvinga tillbaka karriärkvinnor till spisen eller vad det nu är.

Jag har hört att Japan är ett ganska ojämställt samhälle under ytan. Att kvinnorna inte bara förväntas sköta hem och barn, utan även ta hand om sina föräldrar på ålderns höst. Ibland även sina svärföräldrar!

Inte konstigt att de inte orkar. Att många (inte alla) hellre väljer karriären, samt att förbli oberoende.

Om japanska män inte heller orkar bilda familj, kanske det beror på att både kvinnorna och männen jobbar för mycket? Japan är som sagt inte direkt känt för humana arbetstider, eller för att underlätta familjeliv.
  • Meddelande borttaget
    Anonym (Mannen) skrev 2024-12-07 11:32:46 följande:
    Nej, det är verkligen inte bra. Det är första steget mot civilisationens undergång. Parrelationen mellan man och kvinna är central för ett samhälles välmående och överlevnad . Därför är också många  kvinnor och mäns oförmåga Att attrahera varandra alarmerande.

En mening föll bort i förra inlägget.

Eller så får vi hitta nya sätt att organisera våra samhällen. Det är också en möjlighet.

Men där är vi inte än. De flesta vill ha barn och de flesta vill ha det tillsammans med en partner. Tvåsamhetsnormen är fortfarande stark. Att en mindre grupp avviker från detta, påverkar inte samhället i stort.
    Stefan315 skrev 2024-12-07 12:45:43 följande:
    De flesta vill det inte alls, för barnafödandet sjunker hela tiden.

Och som vanligt har kvinnor noll självkritik, utan börja oja sig om att det minsann är synd om dem och att de måste få fler statliga bidrag och mer positiv särbehandling.

Jag ser fram emot en framtid utan behov av kvinnor. Barn fixas i labb, sexlusten tillfredsställs av porr.
    De flesta vill ha barn, men inte till vilket pris som helst.

Missade du den meningen?

Du fortsätter att tjata om kvinnors orimliga krav och obefintliga självkritik, men undviker att bemöta andra argument till varför fler kvinnor väljer bort män och barn.

Jag skrev ett helt stycke om det japanska samhällets bristande jämställdhet. Detta har du inte ens kommenterat.
  • Anonym (E)

I mitt fall är det tvärtom. Min man gnäller om allt och lägger sig i soffan och ser på teve och tar för givet att jag ska laga maten, ta hand om barnet, städa, tvätta mm. Om jag inte säger till så kan han ligga i soffan tills middagen är färdig och så sätter han sig och äter och tittar i mobilen. Hjälper inte vår ettåring att äta utan äter och tittar på mobilskärmen och slevar in maten i munnen sedan hår han tillbaka till teven. Jag tog upp det här med några kompisar och de har det på samma sätt Så verkar vara vanligare att männen gnäller än tvärtom. 

• Anonym (Stina)

Jag tror kvinnor som gnäller på sina män gör det för att de inte blir lyssnade på. I relationer där man lyssnar på varandra blir det sällan gnäll utan man pratar, diskuterar problem och löser dem tillsammans. Jag tror det är vanligare att män inte lyssnar på kvinnor än tvärtom. Att kvinnor oftast står för en större del av hemarbetet är ju även det en grogrund för gnäll. Han man mycket gnäll hemma är det nog dags att börja lyssna och ta tag i sig själv istället för att själv börja gnälla på anonyma forum. 

• Anonym (S,f)

jag har sett så många relationer där kvinnorna tjatar, gnäller, bråkar på sin man, det är omöjligt att alla dessa män är så usla att de förtjänar allt detta, det är troligen en genetisk drivkraft,, att leva med en kvinna är att lära sig stå ut eller kanske lära sig hantera att varje dag höra diverse uppmaningar, klagomål, påpekanden osv osv , alternativet är att leva utan kvinna,,( till ex; stopp i avlopp i ena toaletten idag, jag har fått flera påstötningar jag ska fixa det, nu när hon är ute, så har jag ordnat det, när hon kommer hem så kommer hon utan att titta om det är fixat komma till mig o med ton på rösten säga till mig att fixa stoppet, vår son har slarvet med svgiften för ditt boende till banken, varpå hon talar till mig som om det är mitt ansvar, trots att jag gett honom
    extra pengar så han ska ha råd ,,osv osv varje dag

• Anonym (WOW så föraktfull!)
    Stefan315 skrev 2024-12-07 12:45:43 följande:
    De flesta vill det inte alls, för barnafödandet sjunker hela tiden.

Och som vanligt har kvinnor noll självkritik, utan börja oja sig om att det minsann är synd om dem och att de måste få fler statliga bidrag och mer positiv särbehandling.

Jag ser fram emot en framtid utan behov av kvinnor. Barn fixas i labb, sexlusten tillfredsställs av porr.
    WOW, hur ska du hantera en dotter med den kvinnosynen?
    Skulle du förakta henne då för att hon är kvinna när hon blir äldre då 
    eller bara hennes vänner? för du ser ju fram emot en framtid utan kvinnor,
    en dotter blir ju en kvinna och hon kommer att umgås med flickor och kvinnor
    så även om du inte föraktar din dotter kommer du ju förakta kvinnor runt henne.

Nej skaffa inte barn om det är så du ser på kvinnor, även en son kan ju ha tjejkompisar eller kommer du förakta en sons flickvän/fru och tycka att sonen
    har det bättre utan en kvinna?

Nej med din kvinnosyn kan man förstå att du inte får till det. Du föraktar ju kvinnor och verkar tycka att dom bara funkar för porr!
    Otroligt nedlåtande mot din mamma och eventuell syster eller andra kvinnliga släktingar och du kan ju inte ha kvinnliga vänner med den kvinnosynen.

Du behöver inte se fram emot en framtid utan kvinnor, du kan leva utan kvinnor i
    din närhet nu också, ingen tvingar dig att umgås med kvinnor förutom att du måste vara professionell på jobbet mot kvinnor och t ex uppföra dig på ett korrekt
    sätt i t ex affärer men privat kan du undvika kvinnor.

Att vänner vil umgås med kvinnor får du acceptera men du kan träffa din manliga vänner utan kvinnor. Är nog det bästa med din kvinnosyn.

En dotter kommer du nog inte att få och tur verkar det med din kvinnosyn!
  • Anonym (Monimaker)

Pengar i mängder. Då gnäller hon inte utan tänker att om det tar slut så kanske jag måste sänka min levnadsstandard.

• nihka
    Anonym (Ulrik) skrev 2024-12-07 07:09:19 följande:
    Hur blir man tillräcklig för en kvinna?

Finns det kvinnor som känner sig nöjd med sin man och inte bara gnäller, gnäller och gnäller på honom? Vad behöver man vara för supermänniska för att en kvinna ska bli nöjd och tillfreds?

Vilken grällig trådststart. Vet inte många kvinnor som accepterar en man som tycker det är fel på alla kvinnor och undrar om det finns några undantag.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (R)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-12-07 12:32:47 följande:

De flesta vill ha barn och de flesta vill ha det tillsammans med en partner. Tvåsamhetsnormen är fortfarande stark. Att en mindre grupp avviker från detta, påverkar inte samhället i stort.
    Den lilla gruppen är inte så liten heller, den växer relativt snabbt. Allt fler män verkar också välja bort barn och familjeliv. Oklart vad det beror på 
  • Anonym (V)
    Anonym (R) skrev 2024-12-07 16:42:53 följande:
    Den lilla gruppen är inte så liten heller, den växer relativt snabbt. Allt fler män verkar också välja bort barn och familjeliv. Oklart vad det beror på 
    Att folk väljer bort barn beror väl delvis på oroligheter kring framtiden pga krig och pandemier
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (V) skrev 2024-12-07 18:06:28 följande:
    Att folk väljer bort barn beror väl delvis på oroligheter kring framtiden pga krig och pandemier
    Ja. Följderna som det ekonomiska läget är inget som lär inspirera till att bilda familj.
  • Anonym (HormonElla)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-12-07 18:12:39 följande:
    Ja. Följderna som det ekonomiska läget är inget som lär inspirera till att bilda familj.
    Nej, inflation högre än lönehöjning och svindyrt att byta till större bostad är väl inget som får folk sugna på att behöva fler sovrum.
  • Anonym (K)

Antingen får män börja anpassa sig efter rådande samhällsnormer (dvs ta lika mycket ansvar i hemmet, sluta ligga på soffan och dricka öl, vara en kärleksfull partner) eller så får de bli ensamma. Har noll sympati för dessa ensamma män. Och att du tycker att vi kvinnor har för höga standards och vägrar anpassa dig efter dem är ingen annans problem än ditt eget. För i slutändan är det du som förbli ensam och inte kvinnorna. Vill du ersätta kvinnor med porr och sexdockor så varsågod. Ni män påtalar detta som att det är ett problem för oss kvinnor som inte får dejta er. Det är det inte.

Jag lever hellre ensam än att bilda familj med en tjockistrött gubbe som ligger och rapar på soffan. Tur att jag kan få barn ändå! Har också en viss sexuell dragning till kvinnor så skulle jag vilka ha en livspartner så kommer jag att välja en kvinna. Jag tror, medan ni män fortfarande har bögskräck så kommer fler och fler kvinnor att bilda par med varandra. Så kvinnor kommer aldrig att vara ensamma ofrivilligt. Bara ni män. 

• New  Dawn
    Anonym (WOW så föraktfull!) skrev 2024-12-07 13:42:49 följande:
    WOW, hur ska du hantera en dotter med den kvinnosynen?
    Skulle du förakta henne då för att hon är kvinna när hon blir äldre då 
    eller bara hennes vänner? för du ser ju fram emot en framtid utan kvinnor,
    en dotter blir ju en kvinna och hon kommer att umgås med flickor och kvinnor
    så även om du inte föraktar din dotter kommer du ju förakta kvinnor runt henne.

Nej skaffa inte barn om det är så du ser på kvinnor, även en son kan ju ha tjejkompisar eller kommer du förakta en sons flickvän/fru och tycka att sonen
    har det bättre utan en kvinna?

Nej med din kvinnosyn kan man förstå att du inte får till det. Du föraktar ju kvinnor och verkar tycka att dom bara funkar för porr!
    Otroligt nedlåtande mot din mamma och eventuell syster eller andra kvinnliga släktingar och du kan ju inte ha kvinnliga vänner med den kvinnosynen.

Du behöver inte se fram emot en framtid utan kvinnor, du kan leva utan kvinnor i
    din närhet nu också, ingen tvingar dig att umgås med kvinnor förutom att du måste vara professionell på jobbet mot kvinnor och t ex uppföra dig på ett korrekt
    sätt i t ex affärer men privat kan du undvika kvinnor.

Att vänner vil umgås med kvinnor får du acceptera men du kan träffa din manliga vänner utan kvinnor. Är nog det bästa med din kvinnosyn.

En dotter kommer du nog inte att få och tur verkar det med din kvinnosyn!
    Bra svar! 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (V) skrev 2024-12-07 18:06:28 följande:
    För att de är rädda som möss och fattar noll, Ja.
Svar på tråden Hur blir man tillräcklig för en kvinna?