Hur ska jag motivera mig att gå ner i vikt? Hypotyreos
Det är så otroligt svårt för mig att gå ner i vikt. Jag behöver inga inlägg om att räkna kalorier och träna för tro mig, jag har provat allt.
I somras provade jag även strikt vlcd i sex veckor och det borde vara fysiskt omöjligt att inte går ner i vikt men jag gick bara ner marginellt.
För att jag ska gå ner några få kilo behöver jag äta väldigt kalorisnålt och träna flera gånger i veckan. Det går så otroligt långsamt att jag blir galen.
Jag har alltid varit smal, på gränsen till mager, men sedan min sköldkörtel började krångla och mitt TSH steg successivt så har jag gått upp i vikt.
Jag har lyckats gå ner några kilo men hållit mig runt samma övervikt på cirka 20 kilo.
En normal person går ner om personen drar ner på onyttig mat och börjar träna, vissa bara genom promenader.
Det gör ingen skillnad för mig. Jag måste gå till extremer och när jag blir stressad eller mår dåligt så kommer jag av mig. Jag är medelålders, ensamstående med ett krävande heltidsjobb så jag orkar inte hålla på så.
Jag äter inte fet och onyttig mat. Det gillar jag inte ens utan jag äter nyttigt och unnar mig något gott på helgen. Trots att jag äter som man ska (jag har läst typ allt om näringslära) står vågen still.
Jag mår så dåligt av det här. Jag kan inte ha de kläder jag vill (måste alltid täcka mig med långa koftor etc). Jag skulle vilja träffa någon men inte en chans att jag dejtar någon med den här övervikten.
Åren går och jag börjar ge upp. Jag tar Levaxin och dosen har höjts genom åren. Jag har försökt med att utesluta mat som man inte ska äta med hypotereos utan resultat.
Om du inte vet vad hypotereos är behöver du inte svara.
Jah vill gärna ha råd från personer som vet vad det är eller har det själva och har lyckats gå ner i vikt. Det är så svårt att motivera sig när inget händer.