• Anonym (Emelie)

Frågor till er tjejer som förstorat brösten

Hej. Jag brukar fylla läppar och är inte främmande för skönhetsingrepp men jag har aldrig gjort någon skönhetsoperation. Sedan jag slutade amma dottern är mina bröst obefintliga och tomma de ser typ ut som strutar och jag känner mig sjukt osexig. Min sambo tycker inte att jag behöver ändra på något men jag är extremt mån om mitt utseende och skulle må dåligt av att se ut såhär. Men jag är lite rädd för att operera mig eftersom jag aldrig har gjort det förut.

Är det någon som har förstorat brösten och skulle vilja berätta om det? Var det jätte smärtsamt? Blev du nöjd? Var det värt det? 

Jag skulle bli såå tacksam om någon vill svara.

• Svar på tråden Frågor till er tjejer som förstorat brösten
  • Anonym (W)
    Anonym (dömande) skrev 2024-12-09 09:31:28 följande:
    Helt irrelevant kommentar från en man som säkert sitter och dömer kvinnor med platta hängbröst, påsmage eller dubbelhaka och kroknäsa. 

Alla är inte naturligt vackra på det sättet som idealet förespråkar. Om man inte trivs med sin kropp finns det hjälp att få. Sluta döma främmande människor som inte har med ditt liv att göra. 
    Jag har inga problem med skavanker här och där på den jag älskar.
  • Anonym (hj)
    Anonym (W) skrev 2024-12-09 10:56:19 följande:
    Men det har inte med dig att göra, det har med kvinnan själv att göra som du är tillsammans med. Skulle du lämna en annars perfekt partner du varit med ett tag om denna ville tex korrigera bröst eller mage efter förlossning och amning? Jag tror de flesta inte skulle det.

Själv har jag gått från e-kupa till en sladdrig b-kupa efter barnen, det finns i stort sett inget bröst kvar, bara lös hud. Magen är täckt med bristningar, lös hud som hänger ner och delade magmuskler. Så har det varit sedan första barnet för 12 år sedan, jag tänker absolut operera båda. Jag ser det som att återställa mig någotsånär i kroppen och känna mig bekväm och för att jag ska slippa ont i ryggen och ha en viss oförmåga att gymma då magmusklerna inte orkar.
  • Anonym (dömande)
    Vad bra!

Men nu är inte du domare över hur folk ska se ut eller vad de ska göra med sina kroppar. Du kanske tror att du är ultratolerant, men dina uttalanden vittnar om en man som tycker att han ska bestämma hur kvinnor ska se ut. Inte särskilt fint. 

• Anonym (W)
    Anonym (dömande) skrev 2024-12-09 13:13:41 följande:
    Vad bra!

Men nu är inte du domare över hur folk ska se ut eller vad de ska göra med sina kroppar. Du kanske tror att du är ultratolerant, men dina uttalanden vittnar om en man som tycker att han ska bestämma hur kvinnor ska se ut. Inte särskilt fint. 

Jag dömer ingen utan uttrycker mina preferenser för sexuell relation vs stadig relation. Liksom kvinnor gör i var och varannan tråd.
  • Anonym (dömande)
    Anonym (W) skrev 2024-12-09 13:22:33 följande:
    Jag dömer ingen utan uttrycker mina preferenser för sexuell relation vs stadig relation. Liksom kvinnor gör i var och varannan tråd.
    Du är dömande och detta helt i onödan i en tråd som inte ens riktar sig till dig. 
  • Anonym (W)
    Anonym (dömande) skrev 2024-12-09 13:27:20 följande:
    Du är dömande och detta helt i onödan i en tråd som inte ens riktar sig till dig. 
    Jag tar till mig det samma dag som du ger samma kommentarer till kvinnor som på samma sätt berättar sina preferenser i trådar riktade till dem.
  • Anonym (J)
    Anonym (W) skrev 2024-12-08 20:50:45 följande:
    Kan bara instämma. Tyder på komplex och osäkerhet. Kan duga att ligga med men inte att vara tillsammans med.

Många män väljer att både runka till andra eller till och med vara otrogna så, tja kan man ha annat än komplex. MEN ofta handlar det ofta inte ens om detta. Det kvittar hur man ser ut, vissa män gör så ändå. 

Det handlar om vad man SJÄLV vill göra. Och det anser jag man ska respektera. 

Lätt för en kille att sitta där och säga sånt. Men hade du själv fött ett eller flera barn, där din kropp totalt förfallit. Där det inte ens går att träna tillbaka den kanske. Frågan är om du hade tyckt likadant då, faktiskt. 

Och nej jag har inte gjort något själv, har inte ens barn. Men kan fatta att man vill fixa till sig om man mår dåligt av något. 

• Anonym (J)

Tror många män har jäkligt svårt att tänka sig in i denna situation för ni är män och hamnar väl inte ens i den situationen. 

• Anonym (J)

Men absolut; ska man helst vara naturlig. Sjävklart är väl det det bästa. Men om man mår så fruktansvärt dåligt att man inte vill visa sig? Efter att tidigare ha tyckt om sin kropp kanske? 

75% av mina tjejkompisar har opererat brösten. De flesta har inga barn heller.  

• Anonym (Rävgift)

Jag har haft implantat i många år och det har förstört så mycket av mitt liv. Ångest, hrov hudproblem mm mm innan du bestämmer dig läs på om bii- breast implant ilness. 

Matt operera in implantaten är lätt men att operera bort dom med kapseln är en betydligt större risk. Jag blev allvarligt sjuk av sepsis. 

• Anonym (Malin)

Även om brösten är tomma efter amning brukar de hämta sig med tiden, alltså bli fylligare. Men de blir aldrig som förr. Å andra sidan, måste man ha perfekta bröst?

• Anonym (hj)
    Anonym (Malin) skrev 2024-12-09 16:19:08 följande:

Även om brösten är tomma efter amning brukar de hämta sig med tiden, alltså bli fylligare. Men de blir aldrig som förr. Å andra sidan, måste man ha perfekta bröst?

Nej de hämtar sig inte. Mina är inte ens bröst längre, bara lågt hängande hud, det tycker jag inte man ska behöva leva med om man inte själv tycker det ser fint ut.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (hj) skrev 2024-12-09 16:53:44 följande:
    Nej de hämtar sig inte. Mina är inte ens bröst längre, bara lågt hängande hud, det tycker jag inte man ska behöva leva med om man inte själv tycker det ser fint ut.
    Då är dina ett undantag, Är du väldigt mager, då har de svårare att hämta sig?

Det är var och ens val att operera brösten, jag dömer ingen för det. Ville bara påpeka att brösten förändrar sig över tid
  • Anonym (hj)
    Anonym (Malin) skrev 2024-12-09 17:41:25 följande:
    Då är dina ett undantag, Är du väldigt mager, då har de svårare att hämta sig?

Det är var och ens val att operera brösten, jag dömer ingen för det. Ville bara påpeka att brösten förändrar sig över tid
    Jag har varit både större och mindre, visst finns det mer fett i om jag är tyngre, men inte mer av själva bröstvävnaden, den är kraftigt minskad. Samt att huden är uttöjd. Det är inte så hälsosamt för mig att gå upp i vikt bara för att få bröst heller, samt behövdes det inte innan jag födde barn.
  • Anonym (POF)
    Uppenbarligen har du ju det eftersom du skulla låta en så tramsig anledning som att tjejen gjort en skönhetsbehandling/operation avgöra om du kan vara tsm med henne lr inte ...
  • Anonym (POF)
    Anonym (W) skrev 2024-12-09 13:22:33 följande:
    Fast de flesta drar inte upp sina preferenser för sexuell vs stadig relation i trådar som handlar om nåt helt annat ...
Svar på tråden Frågor till er tjejer som förstorat brösten