• Anonym (Ts)

Ska proteinpulver gå på matkontoteller betalas privat?

Jag har börjat styrketräna och behöver då ha i mig mer protein. Jag är gastric by pass-opererad så jag kan inte får i mig stora volymer mat...

En shake för mig ersätter en måltid, jag orkar alltså inte både dricka proteinpulver och äta mat...

Vi har ekonomin uppdelad så att alla pengar går till en pott, men så behåller vi en liten del själva som fickpengar som vi får köpa vad vi vill för...

Sambon tycker att träningen är ett nöje och det runt omkring det bekostas med fickpengar.

Medan jag tycker att det ska gå på matkontot, det för att jag redan äter grymt mycket mindre än honom, och om jag skulle äta kyckling till samma proteinmängd, så skulle de kostnaden ändå tas från matkontot.

Vad anser ni?

• Svar på tråden Ska proteinpulver gå på matkontoteller betalas privat?
  • Anonym (Ts)

Matkontot sa det stå i trådstarten... vet inte varför det blev så otroligt fel...Tyst

• Anonym (Florence)

Det låter rimligt att det går på matkontot. Annars kan du ju argumentera att han inte får äta större portioner än dig, för att det är orättvist annars ...

• Anonym (Florence)
    Anonym (Ts) skrev 2024-12-10 16:11:27 följande:

Matkontot sa det stå i trådstarten... vet inte varför det blev så otroligt fel...Tyst

Det var väl inte så farligt! Bara ett mellanslag för lite. Glad
  • Anonym (Lillemor)

Kan du få proteinpulvret på recept av dietist? 

• Anonym (Man41)

Protein pulver är skräp. Bra endast för plånboken för de som säljer det. 

Ät hellre mindre kyckling, drick mjölk, nötter nästan vad som helst.

• Dexter dot com

Så länge kostnaden inte överstiger det du betalar i matkostnad är det ju rimligt att du äter/dricker det du vill.

• mammatill6

Om du tänker ersätta mat med proteinpulver är det en riktig dålig idé.  Och de flesta kan styrketräna utan pulver. Men håller med om att det ska på matkonto. sen att det kan bli en diskussion om en sådan sak känns som det stors bekymret. Jag tar en shake i samband med träning 3 gånger i veckan, en pås för 280:- räcker i 2-3 månader. En kostnad på en hundring g drygt i månaden. Är det ens något att diskutera?

• Anonym (H)

Men hur mycket pengar köper du pulver för? Håller med ovanstående, är detta något att diskutera? Om man måste bestämma, matkontot. Han äter väl något annat som kostar pengar när du tar en proteindrink.

• Anonym (Kort)

Pulver är inte mat. Den där skiten du sätter i dig vore bättre om du byter ut mot riktig mat. Lär dig äta bra och hälsosamt istället! Det där är inte hållbart i längden. Och ja, du borde betala ur egen ficka.

• Anonym (V)

Då kan ju du argumentera för att ni ska inte köpa något han tycker är gott för de pengarna för det är ju bara hans nöje

vilken rövhatt

• Anonym (ökenråttan)

Jag anser att träning= hälsa och att värna sin arbetsförmåga= inkomstförsäkring

Den som inte uppskattar att ens partner tränar är en jubelfjant.

Min man köper proteinpulver till mellis för det säger hans PT att han ska helt utan GBP och det går givetvis på matkontot det också.

Din karl är en dubbel jubelfjant, hälsa honom det.

• Anonym (Tight)

Konstigt resonemang, din sambo har lika mycket ut som du av att du mår bra. 

• Anonym (JB)

Ersätter det måltider ska de naturligtvis betalas med pengar avsedda för måltider. Skillnad om det är ett tillskott. 

Svar på tråden Ska proteinpulver gå på matkontoteller betalas privat?