• Sunrisen

Tidiga gravidsymptom.

Hej på er! Har lite funderingar.. 
    Jag och pojkvännen försöker att bli gravida och gjorde första försöket denna månaden.
    Fick positiv ÄL-test den 5/12. 
    Vi hade våra mysstunder den 3 & 6/12 vilket innebär dagarna med absolut största chans för att lyckas. 

Mina frågor är nu.. är det rimligt för mig att känna tidiga sympom redan nu? 
    Beräknad mens är om 9 dagar.
    Både igår och iförgår kände jag som molvärk. Det smakar jätteäckligt i munnen ( snusar vitt ). Har förhöjd kroppstemperatur ( 38,0 ). Och spända och väldigt ömma bröst/bröstvårtor. Samt lite illamående både igår och idag. Och huvudvärk. 

kan det vara så att jag faktiskt redan känner symtom ( om det nu är så att jag är gravid ) eller är det verkligen alldeles för tidigt? 
    Första gången för mig jag försöker så har absolut ingen erfarenhet av något. Hoppas få svar av er  

• Svar på tråden Tidiga gravidsymptom.
  • Sunrisen

Vill också tillägga att jag känt mig illamående igår och idag. seg/trött och då molvärken. 
    Vanligtvis får jag alltid EXTREMT! Ont i brösten och dom ömmar så jag inte kan ha bh på mig.. så ont så jag kan gråta ibland.. 2v innan mensen. 
    Mensen är beräknad att komma om 9 dagar, men jag känner verkligen iiiingenting i brösten, inte ens lite ömma... känns också konstigt eftersom de är verkligen något jag har varenda gång..

• Anonym (F)

Hur vet man om det håller på att bli ett missfall? Jag har kramper och är i V 8. Svagt illamående och inga andra symtom. Bara så orolig för att få missfall igen.

• Sunrisen

Tillägg: 

Molvärk hade jag bara iför går 8/1 & igår 9/1. känner inget nu. och ännu inga ömma bröst som jag brukar.. 

någon som har någon aning Om de kan vara ägget jag känt ? 

• Sunrisen

Imorgon är det 3 dagar till BIM. 

har känt lite molvärk var och Varannan dag.. sedan den 8/1. Även lite illamående/sjukkänsla.
    Ikväll kände Jag som stickningar i nedre delen av magen.. men bara någon Minut sedan inget mer: och Imorgon är det 1v sen jag började känna av molvärk och om vi utgår från att det var ägget som jsg Kände fäste då, tror ni det kan ge + på ett CB ultratidigt imorgon isåfall? Eller ska jag vänta ytterligare? 

längtar så mycket till de där + så svårt att hålla sig..  

• Sunrisen

Tog ett CB ultratidigt fr 6. Dgr tidigare nu med morgonurin men tyvärr negativt och känner jag ger upp.. har ju så mkt som stämmer in med symptom eller så är jag väl sken grav usch, bättre lycka nästa gång 

• Sunrisen

Hur lång tid efter BIM kan man få säkert svar om de är någon graviditet eller inte? Inga tecken på någon mens ännu.. beräknad nu imorgon 18/1. 

• Anonym (J)
    Sunrisen skrev 2025-01-17 23:39:26 följande:

Hur lång tid efter BIM kan man få säkert svar om de är någon graviditet eller inte? Inga tecken på någon mens ännu.. beräknad nu imorgon 18/1. 

Man borde kunna få säkert svar om man testar på BIM eller efter. Men skulle det vara så att man har haft sen ägglossning kan det dröja längre. Den kan ju vara försenad flera dagar , en gång var min till och med några veckor sen (blev gravid då). 
  • Sunrisen
    Anonym (J) skrev 2025-01-18 00:09:36 följande:
    Man borde kunna få säkert svar om man testar på BIM eller efter. Men skulle det vara så att man har haft sen ägglossning kan det dröja längre. Den kan ju vara försenad flera dagar , en gång var min till och med några veckor sen (blev gravid då). 

Tack. Jo de är ju lite de.. har tyvärr inget 100% datum på ÄL denna månaden. Vet att det med största sannolikhet skulle vara mellan 1-4 januari.. 
    Började få molvärk vä sida 8-9. Som sedan kommit och gått, och gör fortfarande. 
    Även ömma bröst på sidorna av nån anledning, stramar liksom upp till armhålan. Och min rygg senaste dagarna?! helt sjukt.. gör ont både i mitten & i svanken, på en helt ny nivå & så vitt jag vet har jag inte gjort något konstigt med den.. trots att de känns nästan som Träningsvärk.. och magen har känts som jag har haft magkatarr både idag & igår, sådan värk. 
    Men visst.. drar kanske det långt.. blir väl så när man längtar efter att få se ett + på stickan..  
    får helt enkelt se om den dyker upp inom närmsta dagarna.. 

• Sunrisen

Vill också tillägga att jag brukar ha ömma bröst ca 2v innan mens. Grov mensvärk ett par dagar innan den kommer + ljusrosa blödningar. Ingenting sånt alls nu. Känns bara lite molande ibland. 
    mest vänster sida, igår kände jag något litet på högra sidan också..!
    och från ingenstans fick jag typ jätte träningsvärk i ena skinkan?? 🤣 Sen gick det över & har satt sig i ryggen, har haft det så i ca 3 dagar nu.. och ömma brösten började för några dagar sen, sen slutade de ömma & kom tillbaka innan idag. Nu känns dom ingenting alls igen. mycket märkligt 

• Anonym (Hcg)

Det är gravidhormonet hcg som gör stt du får symtom, och som även ger positivt test. Om symptom beror på graviditet får du därför även positivt test, om testet är negativt beror symptomen inte på graviditetshormon i kroppen. det är inte mer komplicerat än så.

man har aldrig så mycket symptom som när man försöker bli gravid tyvärr, lätt att man blir lite knäpp. Men i regel får man positivt 11 dagar efter ÄL (oavsett test, behöver inte vara tidigt test) om man är gravid. alltså inte efter ÄL test, utan efter att ägglossning verkligen skett. kan tipsa om att tempa med natutal cycles så vet du exakt när ägglossningen var, 

• Anonym (J)
    Anonym (Hcg) skrev 2025-01-18 15:59:54 följande:

Det är gravidhormonet hcg som gör stt du får symtom, och som även ger positivt test. Om symptom beror på graviditet får du därför även positivt test, om testet är negativt beror symptomen inte på graviditetshormon i kroppen. det är inte mer komplicerat än så.

man har aldrig så mycket symptom som när man försöker bli gravid tyvärr, lätt att man blir lite knäpp. Men i regel får man positivt 11 dagar efter ÄL (oavsett test, behöver inte vara tidigt test) om man är gravid. alltså inte efter ÄL test, utan efter att ägglossning verkligen skett. kan tipsa om att tempa med natutal cycles så vet du exakt när ägglossningen var, 

Jo så är det säkert, jag har faktiskt aldrig testat innan BIM så har inte exakt koll på hur tidigt man kan plussa. Däremot har jag testat negativt ca 5 dagar efter BIM trots att jag var gravid. Det var den gången min ägglossning var mer än 2 veckor sen (utan att jag visste om det, kanske pga ett missfall innan med en mens mellan), jag hade alltså bara varit gravid 2-3 dagar när jag testade. Hade inga symtom då utan testade för att mensen var sen , 2 veckor senare ungefär testade jag igen och plussade ,då hade jag haft symtom åtminstone flera dagar. 

Så ja man måste ju tänka hur många dagar som har gått sen man faktiskt har haft ägglossning och det kan ju vara svårt att veta. 
Svar på tråden Tidiga gravidsymptom.