• Anonym (Elak)

Inte bjuda in otrevliga människor på julafton?

Min svärmor är en riktigt elak människa. Hon kan sitta bland folk och blänga, skrika att dom ska hålla käften, dra åt helvete. Hon gör narr och är nedlåtande mot alla sina barn. Barnbarnen säger hon till att dom är äckliga och påpekar att ska du verkligen äta mer nu, tycker du inte att det räcker med din nuvarande vikt och kan säga till folk rakt ut att dom är så äckliga så hon saknar respekt för dom. Det kan alltså vara din dotters man hos säger detta till högt inför alla?

Hennes barn är duktiga på att skydda henne och mer ger mig kommentarer om att hon är sån. Vissa barnbarn vet att mormor/farmor saknar filter.

Nu är det min familjs tur att bjuda in alla och jag säger att hon inte är välkommen i mitt hus. Får kritik från barnbarnen om detta. Att ska mormor/farmor behöva sitta ensam?. Hon är ju vidrig och skapar alltid en fruktansvärd stämning som alla ska lida av. Jag tycker inte synd om henne. Hon vet om vad vi tycker. Hon anser att hon ska få säga precis det hon vill och att det dessutom är rätt och att vi andra behöver få höra sanningen. 

Tänker jag fel som inte vill ha henne i hemmet. Detta har varit känt länge och hon har inte blivit inbjuden från början. 

• Svar på tråden Inte bjuda in otrevliga människor på julafton?
  • Anonym (Elak)
    Anonym (ME) skrev 2024-12-15 21:05:58 följande:
    "Får kritik från barnbarnen om detta."

Varför kritiserar barnbarnen dig? Jag tyckte du sa att hon var hemsk mot dem.
    Dom är överdrivet förstående och vill inte att man ska vara dum mot henne för att hon är liksom sån, hon kan inte rå för det själv. 
  • Anonym (Klat)

Sitta bland folk och blänga - det låter så roligt 

Hon känns verkligen som en filmkäraktär. Om hon nu kommer skulle jag passa på att filma henne. Lite bläng, lite äckligt och lite nerverderande kommentarer på det.

Nästa jul blir det svärmors premiär istället för kalle anka. Håller svärmor måttet detta år i förhållande till förra. Nej du svärmor, du har nog inte blängt riktigt lika mycket denna jul som föra. 

Det blir nog en bra tradition, utan filter precis som svärmor. 

• Anonym (543)
    Anonym (Dör före) skrev 2024-12-15 13:47:08 följande:
    Ja, du hade ju inga logiska argument att komma med, så jag förstår att du drar dig ur diskussionen 😎
    Vilken underhållning du bjuder på!

Varför skulle "Anonym" fortsätta att bemöta dig? Du hade ingenting med personens åsikt att göra från start och sedan mal du på som en evighetsmaskin fast du inte ens begrep vad du kommenterade.

En liten styrketår intagen sådär på lilla söndagen kanske?
  • Anonym (543)
    Anonym (543) skrev 2024-12-16 05:27:58 följande:
    Vilken underhållning du bjuder på!

Varför skulle "Anonym" fortsätta att bemöta dig? Du hade ingenting med personens åsikt att göra från start och sedan mal du på som en evighetsmaskin fast du inte ens begrep vad du kommenterade.

En liten styrketår intagen sådär på lilla söndagen kanske?
    Tillägg.

Menar inte att man inte kan ta sig en tut på söndagen, det var bara en tanke. Inte ett ev fördömande.

Något måste ändå de märkliga kommentarerna bero på.
  • Agda90
    Anonym (ME) skrev 2024-12-15 21:05:58 följande:
    "Får kritik från barnbarnen om detta."

Varför kritiserar barnbarnen dig? Jag tyckte du sa att hon var hemsk mot dem.
    Antagligen för att barnbarnen är medberoende då de är uppväxta med detta henska beteendet
  • Fjäril kär
    Anonym (Elak) skrev 2024-12-15 23:01:14 följande:
    Dom är överdrivet förstående och vill inte att man ska vara dum mot henne för att hon är liksom sån, hon kan inte rå för det själv. 
    Nej dom är medberoende.  Och dom försöker släta över det hela och låta henne hålla på i ett försök till att inte hon ska ge sig på dom och bli värre om dom skulle hålla med dig.    

Ungefär som att ge en öl till en missbrukare istället för sprit för att han iallafall somnar på ölen.... 
  • Anonym (Elak)
    Fjäril kär skrev 2024-12-16 09:26:05 följande:
    Nej dom är medberoende.  Och dom försöker släta över det hela och låta henne hålla på i ett försök till att inte hon ska ge sig på dom och bli värre om dom skulle hålla med dig.    

Ungefär som att ge en öl till en missbrukare istället för sprit för att han iallafall somnar på ölen.... 
    medberoende är ingen diagnos. Och att vara överdrivet förstående är inte det samma sak som du säger? 
  • Anonym (Mamma)

Fast det låter rätt överdrive!! HUR kan ens NÅGON vilja träffa tanten? Kanske finns det i alla fall en smula mänsklighet i henne?

• Fjäril kär
    Anonym (Elak) skrev 2024-12-16 09:33:16 följande:
    medberoende är ingen diagnos. Och att vara överdrivet förstående är inte det samma sak som du säger? 
    Jo medberoende är en diagnos . Det vet alla vi som en gång varit där .
    Överdrivet förstående är bara den ursäkten en medberoende använder sig av för att inte vilja se det verkliga problemet 
  • Anonym (Elak)
    Fjäril kär skrev 2024-12-16 09:49:26 följande:
    Jo medberoende är en diagnos . Det vet alla vi som en gång varit där .
    Överdrivet förstående är bara den ursäkten en medberoende använder sig av för att inte vilja se det verkliga problemet 
    Visa mig den diagnosen då 
  • Anonym
    Anonym (Elak) skrev 2024-12-16 15:48:36 följande:
    Ja alltså det är ju ingen diagnos 
    Exakt.
  • Anonym (Jamen)

Har hon alltid varit sån? Annars kan det va begynnande alzheimers.

• Anonym (Elak)
    Anonym (Jamen) skrev 2024-12-17 00:09:07 följande:

Har hon alltid varit sån? Annars kan det va begynnande alzheimers.

Hon har alltid varit sån. 
Svar på tråden Inte bjuda in otrevliga människor på julafton?