• Anonym (Finland)

Sambo åka på kryssning

Skulle ni släppa iväg er sambo på kryssning (Finlandsbåten) med en arbetskollega (motsatt kön) och en kompis till denne (också motsatt kön).
    Kompisen till arbetskollegan har dessutom stött på din sambo innan.
    Du känner inte kollegan mer än otroligt ytligt och kompisen känner du inte till alls mer än att din sambo sagt att hen stött på din sambo 
    Arbetskollegan har börjat skriva/skicka Snap till din sambo ovanligt/orimligt mycket utöver deras 8h tillsammans på jobbet varje dag 

• Svar på tråden Sambo åka på kryssning
  • Anonym (Finland)
    Anonym (aldrig) skrev 2024-12-16 17:49:26 följande:

Jaha, är din sambo en tjej som ska åka med två tjejer, varav en är intresserad av henne? Saken blir då lite annorlunda, givet att din sambo inte är bisexuell. Då kvarstår min initiala bedömning.

Men om hon är hetero blir det mer som att hon åker med två kompisar.

Hon är tjej och ska/vill åka med 2 karlar 👍
  • Anonym (Origo)
    Anonym (Finland) skrev 2024-12-16 18:41:46 följande:
    Bara det att komma med upplägget borde vara nog för ett Tack och Farväl. Spelar ingen roll om hon backar, hon har visat vad hon går för.
  • Fiona M

Jag är helt emot svartsjuka och reagerade på släppa iväg-formuleringen, men jag tycker ändå det skaver med premisserna för resan.
    Finlandsfärjor är väl mest till för att festa på? Varför ska hon göra det med en kollega (istället för vän) och en person där det finns historik för att kunna skapa drama?

• Anonym (Mia)
    Anonym (Finland) skrev 2024-12-16 18:41:46 följande:
    Jaha så hon vill hellre det än att tillbringa tid med dig? Väldigt konstigt! Du borde vara prioritet ett. 
  • Tecum
    Anonym (Finland) skrev 2024-12-16 17:41:05 följande:
    "Alltså, jag vill inte ha en man som inte är otrogen för att jag kontrollerar honom. Börjar jag fundera på om jag kan ?släppa iväg honom? på saker han vill göra så är det kanske dags att gå vidare."Nejdå jag tog det inte på det sättet och det är bra med olika infallsvinklar!
    Ja det känns ju som att jag blir den kontrollerande och svartsjuka i det här när hon (jag är man och min sambo är kvinna) resonerar som hon gör och det var mycket därför jag startade tråden för att det blir jag som är den svartsjuke och kontrollfreaket enligt henne.
    Vilket jag inte tycker i en sån här sak utan jag tycker att det är en märklig eller rentav olämplig sak att göra med dessa 2 så därav tråden.
    Trodde faktiskt att någon skulle skriva att jag överreagerar och är löjlig men det verkar som att alla håller med mig (med lite olika infallsvinklar)
    Om du skrivit från början att det var en tjej som skulle åka med två killar hade du fått just den kommentaren av många. Men nu tog alla för givet att du var kvinnan och att det var din karlslok till sambo som skulle iväg med två kvinnor. Och sen kan de inte gärna ändra sig.
    Undrar varför alla tog det för givet...Flört
  • molly50

Nej,jag hade inte accepterat det.
    Du kan ju vända på saken och fråga henne hur hon skulle tänka om du hade gjort samma sak.

• Anonym (Lina)

Din partner är vuxen och bestämmer själv sådant.

• Anonym (JB)

Vadå "släppa iväg", ska jag låsa in honom?

• Hermis123

Va säker på att hon kommer vara otrogen med minst en av dom, om hon inte redan är det.
    Jag är kvinna och umgås med kvinnor,
    vet hur dom beter sig när pojkvännen inte ser, tyvärr! 
    Jag hade aldrig accepterat att min kille reser med två kvinnor på det sättet! 
    ALDRIG! Har för mycket självrespekt och bara att han hade tackat ja hade känts förnedrande!

• molly50
    Anonym (Lina) skrev 2024-12-16 21:23:23 följande:

Din partner är vuxen och bestämmer själv sådant.

Absolut. Men då ska man kanske inte förvänta sig att partnern kommer att vara kvar när man kommer hem. TS är även han vuxen och får ta sina egna beslut.
  • Anonym (Pj)

Så konstigt att fråga "skulle ni släppa iväg", tillåta osv..  Man äger väl inte sin partner? Om ens partner är ett otroget svin, ska väl inte detta behöva hindras av en själv? Vill folk vara otrogna är dom väl det oavsett finlandsfärja, konferens osv... Måste vara skitjobbigt att gå runt och misstro sin partner och dessutom känna att man måste sätta stopp för saker för att undvika otrohet. Jag skulle aldrig vara i en relation med någon jag inte litar på

• Anonym (Jo)
    Tecum skrev 2024-12-16 19:42:40 följande:
    Om du skrivit från början att det var en tjej som skulle åka med två killar hade du fått just den kommentaren av många. Men nu tog alla för givet att du var kvinnan och att det var din karlslok till sambo som skulle iväg med två kvinnor. Och sen kan de inte gärna ändra sig.
    Undrar varför alla tog det för givet...Flört
    Tog inte det för givet
  • Anonym (Tjej)

Jag är tjej och måste erkänna att jag tog för givet att det var en tjej som skrev om sin kille. Oavsett kön (även om jag kan relatera mer till ena scenariot) så känner jag som många andra att det inte verkar helt okej. Speciellt med tanke på omständigheterna med kollegans kompis som stött på henne, men framförallt att hon inte bjuder med dig på resan.

Skulle gärna höra fler detaljer typ:

Varför vill hon åka på resan?
    Hur lång vänskap har hon med kollegan?
    Hur gamla är ni? 
    Hur länge har ni varit tillsammans? Hur väl känner du henne? Litar du på henne?

Svar på tråden Sambo åka på kryssning