• Anonym (TS)

Erfarenhet av Ashwagandha??

Precis börjat ta detta kosttillskott och märker en märkbar skillnad i hur pigg jag är på dagen. Jag orkar och vill mer.
    Men jag har fått väldigt svårt att sova och det började i samband med att jag började ta dessa. Vaknar många gånger per natt.
    Någon som har liknande erfarenheter?

• Svar på tråden Erfarenhet av Ashwagandha??
  • TvillingmammaVästgöte

Ja, ta mindre dos och tidigt på dagen inte på kvällen. Eller testa Nidra från Medicine garden , gav mig god sömn. Aswaghandha med lite saffran. 

• Anonym (TS)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-12-16 10:50:32 följande:

Ja, ta mindre dos och tidigt på dagen inte på kvällen. Eller testa Nidra från Medicine garden , gav mig god sömn. Aswaghandha med lite saffran. 

Vilken dos skulle du rekommendera? Tar alltid på morgonen. Ska kolla upp Nidra, tack!
  • Anonym (Frn)

Har något av de där två kosttillskotten en positiv inverkan på sexualdriften? 
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (TS) skrev 2024-12-16 11:00:25 följande:
    Vilken dos skulle du rekommendera? Tar alltid på morgonen. Ska kolla upp Nidra, tack!
    Vet inte du får testa dig fram.
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Frn) skrev 2024-12-16 11:01:39 följande:
    Har något av de där två kosttillskotten en positiv inverkan på sexualdriften? 
    Inte direkt skulle jag säga, men däremot indirekt. Aswagandha reducerar ju stress och stress kan ju påverka sexualdriften negativt.
  • Anonym (Brazil)

Är inte det den psykadeliska drogen från Brasiliens regnskogar? Jag har sett dokumentäter där folk åker dit på drogresor, sitter i regnskogen och utbildar sig om drogen och tar till slut en tripp och det börjar först med att de spyr och skiter diarré i timmar, sen får de en mental tripp där de ansluter sig med det själsliga, det kan gå käpprakt åt helvete, folk har tom dött. Men oftast går det bra och de får en djupare insikt och större aptit på livet. Tycker det låter läskigt som fan.  

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Brazil) skrev 2024-12-16 13:10:27 följande:

Är inte det den psykadeliska drogen från Brasiliens regnskogar? Jag har sett dokumentäter där folk åker dit på drogresor, sitter i regnskogen och utbildar sig om drogen och tar till slut en tripp och det börjar först med att de spyr och skiter diarré i timmar, sen får de en mental tripp där de ansluter sig med det själsliga, det kan gå käpprakt åt helvete, folk har tom dött. Men oftast går det bra och de får en djupare insikt och större aptit på livet. Tycker det låter läskigt som fan.  

Ashwagandha har använts inom indisk medicin, Ayurveda, i tusentals år. 
  • Anonym (Brazil)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-12-16 13:21:01 följande:
    Ashwagandha har använts inom indisk medicin, Ayurveda, i tusentals år. 
    Ojsan, jag har nog blandat ihop den med drogen Ayahuaska som växer i Brasilien. 
  • Anonym (Blomma)

NiDra och KSM 66 är superbra!
  • Anonym (TS)
    Anonym (Blomma) skrev 2024-12-16 22:55:36 följande:
    NiDra och KSM 66 är superbra!
    Hur har du upplevt att det påverkar din sömn? För dagtid gör den verkligen en positiv skillnad, men min sömn blir väldigt störd.
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (TS) skrev 2024-12-18 08:59:44 följande:
    Hur har du upplevt att det påverkar din sömn? För dagtid gör den verkligen en positiv skillnad, men min sömn blir väldigt störd.
    Ta mindre dos , eller Nidra.
  • Anonym (TS)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-12-18 09:16:08 följande:
    Ta mindre dos , eller Nidra.
    Försöker hitta, men utsålt överallt!
  • Anonym (Snubbe)

Ashwaganda hjälper till med ork och sexdrift och upplevs milt för kroppen. Men låt er inte luras av Tongkat Ali hype online, det är extremt bittert och förstörde min mage helt. Är fortfarande inte helt bra och utvecklat känslighet mot nästan allt jag äter, nu även 7 år senare tåler jag väldigt lite mat annars blir jag svintrött efter måltid och får väldigt lätt magsår/halsbränna.

Säga vad man vill om riktiga sterorider men dom skadar i alla fall inte en så här. Så då hade jag hellre rekommenderat en riktig kur testo och inte tramsa runt med väldigt invärtes skadliga tongkat för mitt liv har inte varit detsamma sen jag tog den skiten. Absolut inte värt det för när din kropp väl börjar slåss mot sig själv så blir varje dag som att bestiga ett berg.

STOR VARNING FÖR TONGKAT ALI!!!

Svar på tråden Erfarenhet av Ashwagandha??